سرویس: سیاسی 11:35 - دوشنبه 08 شهریور 1395

داعش های امروز همان منافقین خلق در گذشته اند

اژه ای: اصل خبر دستگیری متهم به جاسوسی درتیم هسته ای صحت دارد

حجت الاسلام و المسلمین اژه‌ای گفت: منافقین خلق کسانی بودند که طی سالیان زیادی کورکورانه مردم کوچه و بازار را به خاک و خون کشیدند.

به گزارش اصفهان شرق، حجت الاسلام و المسلمین اژه‌ای سخنگوی قوه قضائیه در صدویکمین نشست خبری با اشاره به جنایات منافقین در سال 61 اظهار کرد: منافقین خلق کسانی بودند که طی سالیان زیادی کورکورانه مردم کوچه و بازار اعم از زن، مرد، کودک و پیر و جوان را به خاک و خون کشیدند.

وی افزود: منافقین خلق کسانی بودند که خرمن کشاورزان را به آتش می‌کشیدند و با نام خلق اموال عمومی و مردم را تخریب می‌کردند و نمونه‌های فراوان در سالیان متمادی و بخصوص در سال‌های 60 و 61 به بعد در تهران و غیرتهران از جنایت‌های آنها وجود دارد.

حجت الاسلام و المسلمین اژه‌ای با تشبیه منافقین خلق به داعش تصریح کرد: منافقان خلق همانند داعشِ امروز، در مساجد، حسینیه‌ها و در نمازهای جمعه مردم نمازگزار را هم در تهران و هم در شهرستان‌ها با وسایل مختلفِ انفجاری به خاک و خون می‌کشیدند.

سخنگوی دستگاه قضا ادامه داد: منافقین خلق و داعش‌های گذشته و امروز کسانی بودند که بعضی از علما و دانشمندان ما را تنها بصرف مردمی و متدین بودن و اینکه توانستند مردم را در صحنه نگه دارند، کشتند و شهید کردند.

وی افزود: منافقین خلق کسانی بودند که برخلاف همه قوانین بین المللی و عادی و همچنین برخلاف انسانیت، زمانی که رژیم بعثی صدام هنوز مدت کوتاهی از انقلاب نگذاشته، به ایران حمله کرد و مردم ما را به خاک و خون کشید، با یک دشمن خارجیِ متجاوز به میهن اسلامی همدست شدند و از هیچگونه کمک به دشمن متجاوز بعثی کوتاهی نکردند.

حجت الاسلام و المسلمین اژه‌ای بیان کرد: علاوه براین، منافقینی که فرار کرده و به دامن صدام پناه برده بودند، با شکنجه‌گران صدام همراهی می‌کردند و اسرای ما را که به دست دژخیمان و عوامل صدام مورد شکنجه قرار می‌گرفتند، بازجویی می‌کردند؛ لو می‌دادند و مستقیما در شکنجه آنها شرکت می‌کردند و برخی از جوانان عزیز اسیر شده ما که خیلی از آنها مجروح و معلول نیز بودند، زیر شکنجه عوامل صدام و منافقین به شهادت رسیدند.

وی افزود: منافقین خلق کسانی بودند که با ساز و برگ نظامیِ کشور و با کمک صدام و بعضی از کشورهای غربی و آمریکا علیه میهن اسلامی اقدام نظامی کردند و با آرزوهای دور و دراز و وعده‌هایی که دشمن به آنها داده بودند و به اینکه به خیال خودشان به تهران می‌آیند و با عواملی هم در تهران و در زندان و غیر زندان هم همدستی کرده بودند که بتوانند جنایتی را مرتکب شوند و از لحظه‌‌ای که داخل خاک جمهوری اسلامی ایران شدند و تا جایی که زمین گیر شدند و ضربه خوردند و عده ای از آنان نیز کشته و دستگیر شدند، خدا می داند که در طول این مسیر چه جنایاتهایی که مرتکب نشدند.

سخنگوی قوه قضائیه با بیان اینکه منافقین افراد بیگناهی از مردم عادی را قتل عام کردند، به مصداقی در این زمینه اشاره کرد و گفت: یادم نمی‌رود که روز بعد از شکست منافقین در ساختمانی وارد شدیم. وقتی درب را باز کردم، معلوم بود که مردم عادی را در اینجا جمع کرده و در نهایت یا با مسلسل و یا نارنجک همه آنها را یکجا قتل عام کرده بودند.

وی با اشاره به این مطلب که متاسفانه امروز کسانی در مقام تطهیر اینطور افراد هستند، یادآور شد: جنایت‌ منافقین اگر حقیقتا گفته شود، مثنوی هفتاد من کاغذ خواهد شد و واقعا نسل امروز ما شاید نتواند برخی از جنایت‌هایی را که اینها با همدستی دشمنان اصلی ما از دیروز تا به امروز انجام داده‌اند، دریابد. یک زمان گروهی در یک مقطعی جرمی مرتکب می‌شود و کنار می‌رود؛ ولی آنها از همان روز تا به امروز با همدستی آمریکایی‌ها، اسرائیلی‌ها و سایر دشمنان جمهوری اسلامی، توطئه و خیانت می‌کنند و خیانت‌هایشان ادامه داد.

معاون اول قوه قضائیه درباره دستگیری متهم به جاسوسی در تیم مذاکرات هسته‌ای گفت: اصلِ تحت تعقیب قرار گرفتن و دستگیریِ فرد نفوذی متهم به جاسوسی در تیم هسته‌ای صحت دارد که بعد از چند روز این فرد آزاد شد. البته اینکه چنین اتهامی اثبات شود یا خیر بحث دیگری است.

سخنگوی دستگاه قضا در رابطه با فیش‌های حقوقی نامتعارف با طرح این سئوال که همه حرف زدیم؛ اما عمل را چه کردیم و چه باید انجام دهیم، گفت: مجلس مشغول است و طرحی را در دست بررسی دارد. چندین جلسه برگزار شده و این طرح در کمیسیون قضایی مطرح است و از دستگاه‌های مختلف از جمله قوه قضائیه نیز برای بررسی این موضوع دعوت شده و در حال بررسی هستند. امیدواریم بتوانند قانون جامع، کامل، مناسب و بازدارنده‌ای را به تصویب برسانند.

وی با اشاره به اقدامات کمیسیون اصل 90 در این زمینه تصریح کرد: این کمیسیون هم در شرح وظایف ذاتی خود اقداماتی انجام داده است.

حجت الاسلام و المسلمین اژه‌ای به اقدامات دولت در زمینه برخورد با فیش‌های حقوقی نجومی اشاره کرد و افزود: دولت نیز اعلام کرد که 15 نفر را در مجموع عزل و جابجا کرده و به یکسری نیز توصیه شده که استعفا دهند.

سخنگوی دستگاه قضا تصریح کرد: مصوبه‌ای را هم دولت بخشنامه کرده و برای تعدادی از مسئولان و مدیران سقفی را تعیین کردند که از این به بعد نباید کسی مبلغی را اضافه دریافت کند که این هم اقدام مثبتی است.

وی بیان داشت: اقدام دیگری که دولت انجام داد، این بود که گفتند ما خودمان کسانی را که متخلف هستند و جرمی کرده‌اند، به دستگاه قضایی معرفی می‌کنیم که پول‌ها را برگردانند که تا این لحظه یک مورد هم از ناحیه دولت معرفی نشده و حتی بیان هم نشده است که چه تعداد افراد پول‌های خود را بازگردانده‌اند و تا به امروز هیچ گزارش رسمی یا حتی غیر رسمی هم از این جهت که فردی از نظر دولت خلاف کرده است، برای معرفی افراد به دستگاه قضایی ارسال نشده و رسما هم نگفته‌اند چه کسانی و به چه میزان پول‌های اضافی را برگردانده‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای افزود: از طرف دیگر این سوال برای بنده هم هست و شاید برای دیگران هم باشد که آیا واقعا فقط 15 نفر بوده‌اند که حقوق غیرقانونی و غیرشرعی دریافت کرده‌اند؟ این سئوال واقعا برای من ایجاد شده که این 15 نفر ملاکشان چه بوده است؟ اگر ملاک فقط مبلغ بالا بوده است و اینکه ماهیانه و بطور متوسط 50 میلیون تومان یا 57 میلیون تومان یا 40 میلیون تومان گرفته‌اند، پس یقینا افراد دیگری هم هستند.

سخنگوی دستگاه قضا بیان کرد: اگر مبالغ دریافتی اعم از حقوق، مزایا، مستمری و غیر مستمری را حساب کنیم و به ضمیمه وام‌های نسبتا سنگین با بهره یک درصد یا درصد بسیار پایین را ملاک قرار دهیم، باز هم بیش از 15 نفر می‌شود. اگر ملاک چیز دیگری بوده و بیان نشده است، باید بیان شود و باید این مسئله شفاف شود و چنانچه این 15 نفر جهت خاص داشته و دیگران ندارند،‌ باید مشخص شود که جهت خاص آنها چه بوده است. چه ملاکی شامل حال این 15 نفر شده است که برای دیگران نیست؟ از قول آقایان آنچه که رسانه‌ها منعکس کرده‌اند و گفته‌اند این است که ما به خلاف قانون نرسیده‌ایم. این چیزی است که نقل قول شده است. یعنی اینکه همین 15 نفر بوده‌اند و دیگر نیستند و مشخص نیست که ملاک تفاوت این 15 نفر با دیگران چه بوده است؟

وی با اشاره به اقدامات قوه قضائیه در این زمینه یادآور شد: به نظر بنده قوه قضائیه در این زمینه آن شتابی که باید داشته باشد را نداشته است و با توجه به اهمیتی که این مسئله داشته و آزردگی خاطری که مردم پیدا کردند، می‌طلبد کار فوق العاده‌ای انجام شود.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای تصریح کرد: از سوی دستگاه قضا نامه‌ای به دستگاه‌های مختلف نوشته شد که لیست‌ افراد و میزان دریافتی آنها را ارائه دهید، در این رابطه بعضی دستگاه‌ها لیست‌ها را ارائه کردند؛ اما وقتی بررسی شد، دیدیم که این دستگاه فیش حقوقی یک جا را داده است؛ درحالی که فرد از 3 یا 4 جای مختلف حقوق گرفته است. بنابراین اول در این رابطه اقدام کردیم برای اینکه خود دستگاه‌ها و خود افراد لیست‌ها را ارائه دهند.

وی خاطرنشان کرد: در مواردی دیده شد که اینها همه دریافتی‌ها نیست و اقدام شد که خود سازمان بازرسی کشور وارد شود و اسناد و مدارک لازم را از جاهای مختلف بگیرد و لیست‌هایی که خود اظهاری بوده و هم لیست‌هایی که دستگاه‌ها فرستاده‌اند در مقام راستی آزمایی آنها برآید.

سخنگوی دستگاه قضا گفت: اقدام دومی که لازم بود انجام شود این بود که چون اینها یکسان نیست، یعنی ممکن است کسی وجهی را گرفته و وجه هم کم نیست؛ اما برای این کار یک مستمسک قانونی و ضابطه‌ای داشته است و برای خود توجیهی دارد و می‌گوید به استناد قانون تجارت، به استناد یک مصوبه دولت،‌ به استناد فلان مقرره یا مصوبه هیئت امنا این کار را انجام داده که این یک نوعش است،؛ اما مواردی هم است که هیچ توجیه قانونی و منطقی وجود ندارد.

وی بیان داشت: مورد دیگر هم این است که با اقدامات احیانا متقلبانه این اقدام صورت گرفته باشد که البته هنوز سراغ ندارم که هست یا خیر و فعلا فرضیات را مطرح می‌کنم. فرض می‌کنیم که این شرکت،‌شرکت سود ده نیست و این بانک بانکی نیست که تراز آن مثبت باشد و بطور مثال در سال 94 سود داشته باشد؛ اما با یک فعل و انفعالاتی تراز این بانک را مثبت نشان می‌دهند تا بتوانند بر اساس تراز مثبت و سود دهی آن بانک و یا شرکت با آن میزانی که نشان می‌دهد، پاداشی بگیرند و آن را بین اعضای هیئت مدیره و مدیر عامل تقسیم کنند که اگر این هم باشد،‌ این کار جرم است و خلاف اخلاق و قانون است.

وی افزود: افرادی با جعل عنوان و مدرک سراغ طیف های مختلف می روند و از آنها اخاذی می کنند و مسئولین و دستگاه ها را بدنام می کنند، مردم فریب این کلاهبردار ها و افراد شیاد را نخورند.

حجت الاسلام و المسلمین اژه‌ای تصریح کرد: به خانواده ها هشدار می دهم مراقب بچه هایشان باشند تا در دام قاچاق مواد مخدر و غیر مواد مخدر نیافتند. در مرداد ماه امسال در حدود 18 تن انواع مواد مخدر از جمله 481 کیلوگرم مرفین، کشف کردیم.

سخنگوی قوه قضائیه در ادامه با بیان این مطلب که برای قاچاق کالا، حکم اعدام هم پیش بینی شده است، افزود: با قاچاق اعم از قاچاق کالا و غیر کالا گفته شده برخورد جدی صورت گیرد.مفسده ای که در قاچاق کالا هست، برای کشور بسیار بالاست. به مسئولان مربوطه در دادستانی تهران و دادستان‌های شهرستان ها گفته شده از امحای کالای قاچاق نگرانی نداشته باشند. نگویند این کالا قیمت دارد و این ماشین لوکس است.

انتهای پیام/راه دانا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.