سرویس: اخبار شهرستان 20:00 - شنبه 06 شهریور 1395

شهردار هرند در صندلی داغ اصفهان شرق:

شهرداری در خط مقدم خدمت رسانی به مردم است/ پرهیز از دوباره کاری در ساخت و ساز شهری کمک به اقتصاد مقاومتی

حمید شهبازی گفت: شهرداری در خط مقدم خدمت رسانی به مردم است و مردم این خدمت را در زندگی خودشان مشاهده می کنند به گونه ای که امروز به نهاد فرهنگی اجتماعی تبدیل شده است.

به گزارش اصفهان شرق، هفته دولت فرصتی مناسب برای همراهی مدیران دولتی و رسانه ها ایجاد می کند تا بتوانند دغدغه های خبری خود را در محیطی بدور از هر گونه تنش کاری مسئولان مطرح کرده و پاسخی مناسب دریافت کنند.

آنچه در ورود به هفته دولت در تقویم شهریور ماه به گوش می رسد، صدای کلنگ ایجاد پروژه جدید و قیچی افتتاح است و در حاشیه آن، همایش و پیاده روی مدیران رنگ حاشیه به تابلوی دستاوردهای دولت در همه مناطق می دهد.

بهترین دستاورد برای مردم هر منطقه ای، پاسخی عملی به مشکلات و حل و چاره اندیشی به برخی مسائل شهری است که گاها از هفته دولت به دهه فجر موکول می شود.

در کنار همه این موارد، سری به دفتر شهردار هرند زدیم تا گفتگویی صمیمی و متفاوت با وی داشته باشیم.

گفتگوی زیر حاصل دیدار دو ساعته اصفهان شرق با مهندس حمید شهبازی شهردار هرند است.

مهندس شهبازی متولد سال 1358 با مدرک کارشناسی ارشد علوم سیاسی و روابط بین الملل است که حدود 11سال در شغل دولتی مشغول خدمت رسانی به مردم است.

شهردار

چطور شد که کارمند شهرداری شدید و به شغل دولتی گرایش پیدا کردید؟

به دلیل علاقه وافر و توصیه دوستان در سال 1384 در شهرداری خمینی شهر مشغول به کار شدم و لحظه ای از انتخابم در ورود به مشاغل دولتی، پشیمان نخواهم شد. هر چند جایگاه ما در سمت شهرداری شهرهای کوچک محدود است ولی هر جا منشا رضایت مردم و خدا در آن باشد، مثمر ثمر است.

در رشته روابط بین الملل تحصیل کردید، چه شد که روابط کاری را از محیط بین المللی به بخش بردید؟

امروز اگر نگاه به کشورهای توسعه یافته و مدیران ارشد کشورها بکنیم، تحصیل در حوزه های علوم انسانی توسط مدیران به چشم می آید. رهبر معظم انقلاب نیز بارها تاکید کردند که بازنگری ویژه به متون علوم انسانی و متونی که مبتنی بر آموزه های دینی است داشته و با نگاه عمیق به موضوعات بشری اشرافیت داشته باشیم.

بنده هم با این نگاه و حدود 11 سال است که به شهرداری پا نهاده ام و امیدوارم با بررسی دقیق وظایف مدیریتی بتوانم قدمی در برون رفت ازمشکلات شهری داشته باشم.

به نظر شما تا کنون رضایت مردمی در کار شما چه جایگاهی داشته است ؟

به برکت جمهوری اسلامی ایران و انقلاب اسلامی، دستگاه ها و سازمان هایی که در کشور داریم به صورت کلی نهادهای مردمی لقب گرفته اند و این یکی از ویژگی های مهم انقلاب است که از سایر کشورها جداست.

مدیران ارشد دولت های جمهوری اسلامی ایران از دل مردم رشد کرده اند و تلاش آنها این است که از مردم فاصله نگیرند و این را به وضوح در رفتار رهبر معظم انقلاب و امام(ره) شاهد هستیم.

شهرداری نهاد عمومی است و مشروعیت خودش را از مردم می گیرد. قطعا راهبردها و برنامه هایی که دارد باید مورد قبول و رضایت مردم باشد و اگر این گونه شد، نهادی لقب داده میشود که موفق عمل کرده است.

چه برنامه هایی را در زمینه پیشرفت شهرداری هرند مد نظر دارید؟

پروژه های شهرداری زمانی به ثمر می نشیند که همراهی مردم را داشته باشد زیرا شهر موجود زنده است و باید نیازهایش را در رده های مختلف پاسخ گو باشیم.

شهرداری در خط مقدم خدمت رسانی به مردم است و مردم این خدمت را در زندگی خودشان مشاهده می کنند به گونه ای که امروز به نهاد فرهنگی اجتماعی تبدیل شده است.

ما روز به روز شاهد تکامل و ترقی در این نهاد موثر هستیم و باید در این مسیر دانش و برنامه ریزی نخبگان شهری را در امور کاری نهادینه کنیم.

انتظار شما از دولت چیست؟

دولت باید با نظارت عالیه و دقیق، نقشه راهی را برای شهرداری شهرهای کوچک و کم بضاعت طراحی کند زیرا شهرداری های ما در آینده ی نزدیک دچار چالش عمده خواهند شد و قطعا تدوین سند چشم انداز شهرداری ها می تواند کمک شایانی به این نهاد های خدمت رسان داشته باشد.

اگر شهروند هرندی بودید چه توقعی از مدیران داشتید؟

اینکه با برنامه ریزی عالمانه و بر اساس مزیت های شهری، با درآمد پایدار بتوانند اقتصاد شهری را پویا کنند و با حرکت هدفمند چالش های عمده محیط زیست و کمبود آب را از بحران خارج کرده و آداب زندگی را در حوزه فرهنگ شهروندی به کار گیرند.

قطعا شهری موفق است که همه اقشار در آن دیده شود و بر اساس آن مدیر برنامه ریزی کند.

چه دغدغه ای مد نظر شما بود که هنوز محقق نشده است؟

دوست داشتم فرهنگ سرا و سالن امفی تئاتر ایجاد کنم تا به کمک اجرای برنامه های فرهنگی آید ولی متاسفانه هنوز این خلاء در شرق اصفهان وجود دارد و در این رابطه بی توجهی را شاهد هستیم.

کدام مدیر برای شما الگوی کاری و رفتاری به شمار می رود؟

مهندس پورکاظم شهردار خمینی شهر الگوی صبر، بردباری و تواضع برای بنده بود و در حوزه نگاه فرهنگی آقای نفری مدیر عامل سازمان همیاری شهرداری استان اصفهان الگوی بی نظیر برای من هستند.

چرا فیش حقوقی خودتان را منتشر کردید؟

این یک پویش مردمی بود و مطالبه ای که مردم از مدیران و مسئولان در برهه ای از زمان داشتند. به درخواست دانشجویان فیش حقوقی ام را منتشر کردم زیرا ذهن برخی مردم نسبت به مدیران بعد از حقوق های نامتعارف برخی مسئولان، منفی شده بود و به نظرم انتشار فیش حقوقی به درخواست دانشجویان، نسبتا مفید بود.

photo_2016-08-27_19-54-06

شما به شهردار رسانه ای و فرهنگی معروف هستید، در اقتصاد مقاومتی چه کرده اید و پیشنهادتان چیست؟

همه شهرداران با جدیت در زمینه فرهنگ گام برداشته اند و این از اصول کاری یک مسئول است که در همه مسائل پیشرو باشد.

شهرداران با پیش گرفتن سیاست های اقتصاد مقاومتی در برنامه های خود باید نگاه اجرایی به سیاست های ابلاغی داشته باشند.

قطعا صرفه جویی و جلوگیری از دوباره کاری ها در امور شهری می تواند به تحقق اقتصاد مقاومتی کمک کند و در ساده ترین بخش، استفاده از لوازم تولید داخلی کشور توسط ارگان ها و به کار بستن حمایت از اقتصاد مقاومتی است.

حرف آخر شما با مردم:

امیدوارم بتوانیم با همت دسته جمعی، در دهه فجر ربان بهره برداری از دوبانده کردن جاده هرند به کوهپایه را داشته باشیم و بتوانیم پروژه های عمرانی که درخواست مردم ولایتمدرا هرند است را به سطح اجرا و عمل برسانیم.

تشکر دارم از همه مردم، مسئولان شهری و شورای شهر هرند که پشتیبان ما در همه زمینه ها هستند.

انتهای پیام/ اصفهان شرق

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.