اصفهان شرق

استفاده از نیروی بومی در امر خدمت رسانی به بیماران، چشم انداز آینده ماست

کدخبر: 110444
1395/06/06 در ساعت 12:51

به گزارش اصفهان شرق از جرقویه سفلی، بیمارستان خیریه امام خمینی(ره) در تاریخ نهم آبان 1375 به وسعت 12 هکتار تاسیس شد و تا امروز توانسته به عنوان مرکز درمانی خدمات ارزنده ای را به بیماران و مردم منطقه محروم جرقویه ارائه دهد.

این بیمارستان 32 تخت خوابه شامل قسمت های جراحی عمومی، داخلی، اطفال، زنان، متخصصین از قبیل گوش و حلق و بینی، مغز و اعصاب، فیزیوتراپی، سونوگرافی و ارتوپدی است به گونه ای که بخش های رادیولوژی، آزمایشگاه و داروخانه به صورت شبانه روزی به فعالیت می پردازد و توانسته است 80 درصد پزشکان مورد نیاز منطقه را به صورت سه و چهار روز در هفته فراهم کند.

این بیمارستان به صورت خیریه اداره می شود و تعرفه دولتی است؛ برای مثال برای بیمه های روستایی برای بستری شدن فقط سه درصد، برای بیمه های شهری فقط شش درصد و همچنین برای حق ویزیت 30 درصد مبلغ از بیماران اخذ می شود.

مدیریت بیمارستان امام خمینی(ره) نیک آباد در گفتگویی کوتاه با اشاره به نقش بیمارستان در اشتغال زایی گفت: متاسفانه در سطح منطقه تعداد متخصصین مورد نظر ما بسیار محدود است و ما درحد توانمان از نیرو های بومی استفاده کرده ایم و در صورت عدم وجود نیروی کار مجبور به استفاده از نیرو های غیر بومی هستیم.

عباس معتمدی اظهار کرد: تنها 10 درصد از کارکنان بیمارستان، ساکن جرقویه سفلی هستند و بیمارستان به دنبال این است که از نیروهای بومی استفاده کند مخصوصا در قسمت پیراپزشکی اگر نیروی توانمند در منطقه وجود داشته باشد قطعا اولویت با آنها است.

وی در مورد نحوه رسیدگی به شکایات مراجعه کنندگان گفت: در سیستم بهداشت واحدی به نام واحد رسیدگی به شکایات وجود دارد که البته بیمارستان امام خمینی(ره) نیک آباد از این قاعده مستثنی نیست و برای ارسال انتقادات و پیشنهادات قسمتی در اورژانس تعبیه شده است که بیماران می توانند نظرات خود را از این طریق برای مدیریت بیمارستان ارسال کنند.

معتمدی خاطرنشان کرد: به علت خیریه بودن بیمارستان اگر بیماری هزینه درمان خود را نداشته باشد با مراجعه به قسمت مدیریت بیمارستان درمان وی رایگان خواهد بود و این همیشه سرلوحه کار پرسنل بوده است که ابتدا فعالیت درمانی بر بیمار صورت می گیرد و سپس هزینه آن دریافت می شود.

برای مشاهده کامل معرفی بیمارستان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ شفیعی