اصفهان شرق

پیگیری و برخورد قوه قضائیه در خصوص حقوق های نجومی، خواسته ملت است

کدخبر: 110430
1395/06/05 در ساعت 15:42

به گزارش اصفهان شرق، امام جمعه شهر اژیه در خطبه اول نماز گزاران و مومنان را به تقوا ودوری از گناه و معاصی دعوت نمود و گفت :تقوا داروی همه درد های روحی و جسمی است.
و امیر المومنین (ع) در خطبه های 184و198 نهج البلاغه فرموده اند : تقوای الهی دوای بیماری دلها وشفای بیماری جسمها ی شماست و تقوا آلودگی ها و کثافات را از بین میبرد . هر کس تقوا ی الهی را پیشه نماید خداوند تمامی گناهان و معاصی او را پاک مینماید .
 ایشان در ادامه به وظایف منتظران امام زمان (ع) اشاره کردو گفت :نسبت به امام زمان (عج) شناخت و معرفت پیدانماییدکه نشناختن و نداشتن معرفت به امام زمان با عث انحراف می شود .وامام زمان را حجت بدانیم که اگر لحظه ای امام زمان و حجت ا…نباشند ادامه زندگی امکان پذیر نیست.
شاهمیری گفت یکی از ائمه (ع) فرموده است اگر کسی امام زمان خود را بشناسد ، مانند کسی است که در یک خیمه و با امام زمان همراه بوده است.
و در پایان خطبه اول گفت:امام زمان به آیت ا… مرعشی فرمودند : قرآن زیاد  تلاوت نمایید ، زیر زبان میت عقیقی که به اسماء 14 معصوم نقش بسته بگذارید، زیارت قبور ائمه علیه السلام را زیاد زیارت نمایید و نیکی به پدر و مادر را چه در این دنیا باشند چه از دنیا رفته باشند انجام دهید.
خطبه دوم:
حجت الاسلام شاهمیری در خطبه دوم نمازگزاران و مومنان را سفارش به تقوا و عمل صالح و پرهیز از گناه دعوت نمود .
وهفته دولت را تبریک گفت.و اشاره به دو شهید دولت مرد نمود شهیدان باهنر و رجایی
و فرمود حضرت امام خمینی (ره )فرمودند : آنان (شهیدان باهنر و رجایی) کسانی بودند که ریاست بر آنان غلبه نکرد بلکه آنان بر ریاست غلبه کردند و تمامی مسئولین میبایست آنان را الگو قرار دهند و در مورد بیت المال حساس باشند.
امام جمعه شهر اژیه اشاره ای به دریافت حقوقهای نجومی کرد و از مسئولین خواست تا در این مورد با هم همکاری را نمایند و آنان را به سزای عملشان برسانند .و با توجه به اینکه حجت الاسلام محسنی اژه ای معاون اول قوه قضائیه در بین نمازگزاران حاضر بود از قوه قضائیه خواست که موضوع حقوقهای نجومی را با جدیت پیگیری نماید.
ایشان اشاره ای به دیدار حضرت آقا با امام جماعت های تهران نمودو گفت حضرت آقا در ان جلسه به دو نکته مهم اشاره کردند:
1. مساجد میبایستی محور باشند ومتمرکز بودن کارهای فرهنگی در مساجد صورت گیرد.
2. ارتباط صمیمی امام جماعات با مردم و خصوصا”جوانان ؛ مساجد ما باید انقلابی و سیاسی باشد.و در این جلسه حضرت آقا فرمودند که مشکلات اقتصادی را مسئله اول و در اولویت کارهای خود قرار دهید.
ایشان در پایان خطبه دوم فرمودند: گروه تروریستی ابو عایشه که به تازگی تاسیس شده است و در روزهای اخیر قصد خرابکاری در حرم حضرت معصومه (س) را داشتند که به لطف خداوند و امام عصر (عج) گرفتار سربازان گمنام امام زمان (عج) شدند که انها دست پرورده عربستان هستند و بدانند که اگر کوچکترین تعرضی به خاک ایران شود با واکنش شدید ملت و دولت ایران مواجه خواهند شد.