اصفهان شرق

به مردم بگویید از نماز یکشنبه های ماه ذی القعده غافل نشوند

کدخبر: 110420
1395/06/06 در ساعت 12:03

به گزارش اصفهان شرق،  آیت الله ناصری به اهمیت نماز پر برکت و فضیلت یکشنبه ماه ذی القعده اشاره کردند و گفتند: به مردم بگویید از این نماز غافل نشوند چون در این نماز آثار و برکات زیادی نهفته است.

این عالم بزرگوار در ادامه این توصیه خود افزودند: یکی از ماه‌های طلایی که ندامت توبه کننده و دعای حاجتمند در آن به شایستگی پذیرفته می‌شود ماه ذی‌القعده است، ماهی که می‌توان در آن به سوی معبود بازگشت و بار گناهان را بر زمین نهاد و رحمت و عنایت خداوندی را به آغوش کشید.

استاد اخلاق حوزه علمیه حضرت ولی عصر (ارواحنا فدا) خاطرنشان کردند: پیامبر اکرم این نماز را به مردم بشارت دادند و فرمودند «هر کس آن را بجا آورد توبه‌اش پذیرفته مى‌شود، گناهانش آمرزیده مى‌شود و سبب برکت براى نمازگزار و خانواده‌اش خواهد بود، در روز قیامت کسانى که از او طلبى و یا حقى دارند، از وى راضى شوند و با ایمان از دنیا مى‌رود، قبرش براى او وسیع و نورانى شود، پدر و مادرش از او راضى شوند و آن‌ها نیز مورد مغفرت خداوند قرار گیرند، ذریه او نیز بخشیده شوند و روزى او وسیع شود، فرشته مرگ به هنگام مردن، با او مدارا کند و به آسانى جانش را بگیرد».

آیت الله ناصری دولت آبادی در ادامه اظهار کردند: هر کس موفق شود این نماز را بخواند، از آسمان به او ندا می شود: ای بنده خدا! عمل خود از نو آغاز کن؛ زیرا توبه تو پذیرفته و گناه تو آمرزیده شده است.

12233

کیفیت نماز یکشنبه در ماه ذى القعده

بدانکه این ماه اوّل ماههاى حرام است که حق تعالى در قرآن مجید ذکر فرموده و سید بن طاوس روایتى نقل کرده که ذى القعده محلّ اجابت دعا است در وقت شدّت و در روز یکشنبه این ماه نمازى با فضیلت بسیار از رسول خداصَلَّى اللَّهِ عَلِیهِ وَاله روایت کرده که مجملش آن است که هر که آن را بجا آورد توبه اش مقبول و گناهش آمرزیده شود و خصماء او در روز قیامت از او راضى شوند و با ایمان بمیرد و دینش گرفته نشود و قبرش ‍ گشاده و نورانى گردد و والدینش ازاو راضى گردند و مغفرت شامل حال والدین او و ذریه او گردد و توسعه رزق پیدا کند و ملک الموت با او دروقت مردن مداراکند و به آسانى جان او بیرون شود و کیفیت آن چنان است که در روز یکشنبه غسل کند و وضو بگیرد و چهار رکعت نماز گذارد در هر رکعت حمد یک مرتبه و قُلْ هُوَ اللّهُ اَحَدٌ سه مرتبه و مُعَوَّذَتَین یک مرتبه پس استغفار کند هفتاد مرتبه و ختم کند استغفار را به لا حَوْلَ وَلا قُوَّهَ اِلاّ بِاللّهِ الْعَلىِّ الْعَظیمِ پس بگوید: یا عَزیزُ یا غَفّارُ؛ جنبش و نیروئى نیست جز به خداى والاى بزرگ، اى نیرومند اى بسیار آمرزنده، اغْفِرْ لى ذُنُوبى وَذُنُوبَ جَمیعِ المُؤ مِنینَ وَالْمُؤ مِناتِ فَاِنَّهُ لا یغْفِرُ؛ بیامرز گناهانم را و گناهان همه مردان مؤ من و زنان با ایمان را که نیامرزد کسى، الذُّنُوبَ اِلاّ اَنْتَ؛گناهان را جز تو. (منبع: مفاتیح الجنان)

انتهای پیام/ صاحب نیوز