سرویس: اخبار شهرستان 16:44 - جمعه 05 شهریور 1395

امام جمعه نصرآباد جرقویه سفلی:

درد اصلی کشور اشتغال جوانان است نه کنسرت و موسیقی

حجت الاسلام کمال دشتی گفت: مسوولان به جای پرداختن به حاشیه به اصل توجه و خواسته های اصلی مردم را برآورده کنند و برای نشاط و شادی هم در چارچوبی که اسلام تعریف کرده حرکت کنند.

به گزارش اصفهان شرق از نصرآباد، حجت الاسلام و المسلمین کمال دشتی، امام جمعه شهر نصرآباد جرقویه، در اولین جمعه آخرین ماه دومین فصل سال اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل ضمن سفارش نمازگزاران به رعایت تقوا و حدود الهی و انجام اوامر و ترک نواهی خداوند متعال، که زمینه ساز ظهور حضرت ولی عصر ارواحنا فداه می شود ؛ گفت: یکی از راه های رسیدن به تقوا ، شعار دائمی نماز جمعه، رسیدن به این باور و اعتقاد است که امام زمان علیه السلام بین ما و ناظر اعمال ماست و صدای ما را می شنود و اگر ما حضرت را نمی بینیم و یا صدای حضرت را نمی شنویم ، مشکل از گیرنده است ؛ ضمن این که هفته ای دوبار پرونده اعمال ما به محضر حضرت عرضه می شود.

راه راضی کردن امام زمان علیه السلام
وی در این زمینه افزود: نکته دیگر این که ما علاوه بر رسیدن به این باور که امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف چشم خدا در میان خلق است، باید این باور را به دیگران نیز منتقل کرده ، و خود گناه نکنیم و اگر جایی گناه شد به عنوان یک مسلمان در اجرای امر به معروف و نهی از منکر تذکر بدهیم تا حضرت از ما راضی باشد.

رمزموفقیت در زندگی و عامل افزایش رزق و روزی
نامبرده یکی از الزمات زندگی به سبک اسلامی و مورد رضایت امام زمان ارواحنا فداه را حسن ظن به خداوند متعال و متهم نکردن خالق هستی برشمرد و افزود: حسن ظن و گمان خوب به خدا رمز موفقیت و رسیدن به درجات عالی ، عامل برکت و باعث افزایش رزق و روزی و رشد مادی و معنوی است.

راهکار ایجاد اشتغال و تامین نیاز دارویی
دشتی در طلیعه خطبه دوم نیز نمازگزاران را به رعایت تقوای الهی سفارش ، و با بیان این که 25 ذیقعده روز زیازتی خاصه حضرت امام رضا علیه السلام است ، بر قرائت زیارت خاصه آن امام بزرگوار تاکید ؛ و با اشاره به نام گذاری 7 مرداد به نام روز داروسازی و لزوم توجه به طب سنتی؛ گفت: پرورش گیاهان دارویی نقش موثری در اشتغالزایی در راستای اقتصاد مقاومتی و تامین نیاز دارویی کشور دارد و بسیج نیز در این زمینه همکاری لازم را با متقاضیان فعالیت در این عرصه دارد.

راهکار دشمن برای رسیدن به اهداف خود
دشتی در ادامه مطالبی در رابطه با دحوالارض بیان و حاضرین را به انجام اعمال این روز از جمله روزه گرفتن ، قرائت ادعیه مربوطه و غسل سفارش ؛ و با اشاره به سالروز دوحادثه تروریستی در هفته پیش رو گفت: در 7 شهریور 82 با انجام عملیات تروریستی در حرم حضرت علی ابن ابی طالب علیه السلام ،آیت الله سید محمد باقر حکیم و تعدادی از شیعیان به شهادت رسیدند و در هشتم شهریور 60 نیز در یک اقدام تروریستی محمدعلی رجایی رئیس جمهور محبوب و محمدجواد باهنر نخست وزیر دلسوز کشورمان به شهادت رسیدند و این گونه دشمن برای رسیدن به اهداف خود از ابزار تروریست استفاده می کند.

ضرورت محروم نگذاشتن اسرائیل
وی با بیان این که استکبارجهانی و در راس آن امریکا و اسرائیل هرجا که شخص یا گروهی را در تضاد با منافع خود ببینند به تروریسم متهم می کنند ، درحالی که برای رسیدن به اهداف خود از هیچ جنایت و اقدام تروریستی دریغ نمی کنند ، گفت: ترور شخصیت و ترور فیزیکی در دستور کار استکبار قرار دارد و ما همواره با شعار مرگ بر امریکا بر شیطان صفت بودن و داشتن خوی استکباری امریکا تاکید و با ندای مرگ بر اسرائیل نمی گذاریم این غده سرطانی از این شعار محروم بماند ، تا به یاری خدا از صحنه روزگار محو شود.

راهکار شیفته خدمت ماندن نه تشنه قدرت بودن
کمال دشتی با گرامیداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر و دیگر شهدای دولت و تبریک هفته دولت، گفت: هم مردم و هم مسوولان بویژه دولت مردان باید از این دو شهید گرانقدر در نحوه زندگی و خدمت رسانی به دیگران الگو بگیرند؛ و همان گونه که شهید بهشتی بیان داشتند همه شیفته خدمت باشند نه تشنه قدرت، و همه مسوولان هم و غمشان کمک به معیشت مردم باشد.

راهکار لذت بردن از سرمایه خود و بهره رساندن به دیگران
10 شهریور سالروز تصویب قانون بانکداری بدون ربا موضوع دیگری بود که مورد توجه امام جمعه نصرآباد قرار گرفت، که وی با استناد به آیات قران و فرموده بزرگان دین ربا خوردن و ربا دادن را جنگ با خدا عنوان کرد، و توصیه نمود: مسوولان در قانون گذاری قوانین را به گونه ای وضع نمایند که شفاف و به دور از ربا باشد ، و مردم هم اگر پولی دارند به جای گذاشتن در بانک در راستای ایجاد کار و اشتغالزایی سرمایه گذاری نمایند، تا هم خود لذت و ثمره آن را ببرند و هم برای چند نفر کار و زمینه زندگی مشترک را فراهم نمایند و فرزندان خود را از کوچکی به کار تشویق ، و اگر مقداری سرمایه دارند در راستای اشتغالزایی به کار ببرند.

راهکار پی بردن به اصل به جای پرداختن به حاشیه
نامبرده در ادامه با توجه دادن مردم و مسوولان به شناخت درد اصلی جامعه گفت: درد کشور و نیاز اصلی جامعه معیشت و اشتغال است نه کنسرت و موسیقی . مسوولان به جای پرداختن به حاشیه به اصل توجه کنند و خواسته های اصلی مردم را برآورده کنند و برای نشاط و شادی هم در چارچوبی که اسلام تعریف کرده حرکت کنند.

دو دیدگاه درباره نقش مسجد و امام جماعت
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دیدار ائمه جماعت استان تهران با مقام معظم رهبری در روز جهانی مسجد گفت: دشمن مسجد و امام جماعتی می خواهد که به سیاست کاری نداشته باشد ، در حالی که امام جماعت علاوه بر اقامه نماز مسوولیت روشنگری و بصیرت افزایی مردم را برعهده دارد ، و مسجد هم همان گونه که در زمان جنگ تحمیلی پایگاه جمع آوری کمک و اعزام نیرو به جبهه و پشتیابانی بوده ؛ در زمان جنگ نرم هم باید مرکز مقاومت فرهنگی و مبارزه بی امان با دشمن باشد.

چند پیام در یک پیام
امام جمعه نصرآباد با قرائت متن پیام مقام معظم رهبری به ورزشکاران بازگشته از المپیک برزیل گفت: این پیام نشان می دهد که مقام معظم رهبری به همه مسائل از جمله فعالیت های ورزشی توجه دارند و از زوایای مختلف این موضوع را بررسی نموده اند و پیام کوتاه و همه جانبه ای صادر کرده اند؛ و ضرورت دارد در شهر ما نیز مسوولان از فعالیت ها و تیم های ورزشی حمایت کنند تا به مراحل استانی و کشوری راه یابند.

راهکار موفقیت دولت
دیدار هیات دولت با رهبر فرزانه انقلاب آخرین موضوعی بود که امام جمعه نصرآباد با تبیین فرازهایی از فرمایشات آقا در این دیدار، به این بخش از سخنان معظم له اشاره کرد که فرمودند: دولت با برنامه ریزی و جدیت ، حداکثر بهره برداری را برای کار در یک سال باقی مانده انجام دهد. دولت به هیچ وجه خود را سرگرم بحث های انتخاباتی نکند ، و تا آخرین روز برای حل مشکلات برنامه ریزی کند. بهترین تبلیغ برای دولت در راس کار اقدام و عمل است.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.