سرویس: اخبار شهرستان 15:34 - جمعه 05 شهریور 1395

امام جمعه شهر محمدآباد:

بهترین راه مبارزه با تهاجم فرهنگی، تقویت مساجد در کشور است

حجت الاسلام هاشمی گفت: دشمنان ما بعد از پایان جنگ و پس از ناامیدی در موفقیت نظامی به جنگ و تهاجم فرهنگی پرداختند و بهترین راهکار مقابله با آنان تقویت مساجد به عنوان پایگاه مهم فرهنگی است.

به گزارش اصفهان شرق از جرقویه سفلی، خطیب جمعه شهر محمدآباد در خطبه های نماز جمعه این هفته، پس از توصیه به تقوای الهی و رعایت تقوا به بیان روایتی از امام صادق(ع) اشاره و گفت: دل ها سه گونه اند دل وارونه که هیچ خیر و خوبی در آن نیست، دلی که در آن نقطۀ سیاهی است و خوبی و بدی در آن با هم در کشمکش قرار دارد و دلی که باز و گشاده است و  در آن چراغ هایی است تابناک و نورش تا روز رستاخیز خاموش نگردد و آن در مؤمن است.

حجت الاسلام هاشمی در فرازی دیگر از خطبه ها با اشاره به هفته دولت اظهار کرد: خدمت در نظام جمهوری اسلامی از الطاف خداوند است و کسانی که این توفیق را پیدا می کنند باید مواظب باشند از این فرصت به نحو أحسن استفاده کنند.

وی به شهادت شهیدان رجائی و باهنر پرداخت و از آن دو به عنوان دو الگو برای مسئولان در نظام اسلامی تمجید کرد و افزود: همه همت این دو شهید والا مقام خدمت به مردم و سرافرازی نظام اسلامی بود.

امام جمعه شهر محمدآباد یکی از چالش های مهم کشور ما با دشمنانش را فرهنگ عنوان کرد و گفت: دشمنان ما بعد از پایان جنگ و پس از ناامیدی در موفقیت نظامی به جنگ و تهاجم فرهنگی پرداختند و قطعا نظامی که مبتنی بر اعتقادات مردم بوده و عامل قدرت و قوت آن ایمان مردم است، بهترین راه مبارزه با آن همین از بین بردن ایمان است.

وی تصریح کرد: دشمنان ما با درک صحیح از این مطلب، اقدام به از بین بردن فرهنگ دینی مردم کردند و از همه امکانات مالی و علمی خود در این زمینه استفاده و می کنند. در این تهاجم قشر جوان و زنان بیشتر مورد هجمه هستند و یکی از راهکارهایی را نیز که برای رسیدن به هدف خود در پیش گرفته اند تضعیف نهاد خانواده و در نهایت از بین بردن آن است.

حجت الاسلام هاشمی با اظهار تأسف از برخی اقدمات کم در زمینه فرهنگ خاطرنشان کرد: متأسفانه مسئولان فرهنگی در مبارزه با این هجمه فرهنگی عملکرد خوبی ندارند و برخی از آنها اصلاً تهاجم فرهنگی را باور نمی کنند ولیکن نهادها و دستگاه های مختلف فرهنگی با ناهماهنگی و موازی کاری و نوعاً کارهای سطحی، کارنامه مقبولی ندارند.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در زمینه نقش مساجد در این مبارزه فرهنگی، افزود: مسجد یکی از جاهایی است که می تواند به عنوان سنگری در این هجمه فرهنگی نقش ایفاء کند.

امام جمعه در ادامه مطالب مرتبط با گرامی داشت مساجد، تصریح کرد: هیأت امناء مساجد و روحانی مسجد که مدیر کار فرهنگی است، باید مسجد را تبدیل به محور امور فرهنگی و اجتماعی کنند.

وی یادآور شد: اگر اعتقاد به تهاجم فرهنگی داریم و خود را انقلابی و مراجع نظام اسلامی می دانیم، بهترین راه مبارزه با تهاجم فرهنگی و دفاع از اسلام و انقلاب، تقویت مساجد و تبدیل آن به یک پایگاه فرهنگی ـ اجتماعی است لذا باید تنگ نظری ها و خود محوری ها را کنار گذاشت و با تن دادن به خرد جمعی و پذیرش مدیریت روحانیون در مساجد به هدف رسید.

انتهای پیام/ ش

 

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.