سرویس: اخبار شهرستان 13:49 - جمعه 05 شهریور 1395

نیم نگاهی به هفته دولت در بخش بن رود؛

حضور خانم مشاور در افتتاح کتابخانه تا آغاز پروژه عمرانی خلیج فارس/ ورزنه مستحق بیش از اینهاست

به مناسبت هفته دولت با حضور دکتر مجیر، مشاور فناوری وزارت علوم کشور، کتابخانه هنرستان ابن سینای ورزنه بهره برداری شد.

به گزارش اصفهان شرق از ورزنه، طی دو روز گذشته تا کنون، پروژه های ویژه ای در شهر ورزنه و بخش بن رود، کلید زده شد تا بتوان پاسخی مطلوب در خصوص مطالبات مردمی ایجاد شود.

بخش بن رود دارای ظرفیت های فراوانی در عرصه های صنعت است ولیکن به دلیل برخی محرومیت ها و دلایلی که جوابش را فقط و فقط مسئولان می دادند، نتوانسته است در زمینه صنعت و شهرک های صنعتی به موفقیت های مطلوب دست یابد.

هفته دولت فرصتی مغتنم است تا با بررسی و ارائه راهکارهای ایده آل، چالش های این منطقه مد نظر قرار گرفته و چاره ای برای مادر بزرگ پیر زاینده رود ( تالاب گاوخونی) تا بیکاری جوانان اندیشیده شود.

بر این اساس مسئولان محلی بیش از پیش در صدد رفع مشکلات قرار دارند و با اجرای برخی طرح های کوچک تا بزرگ در حال چاره اندیشی در عدم مهاجرت ها به کلان شهرها هستند. هفته دولت امسال هر چند حضور وزیر و وزرا در شرق اصفهان چشم انداز این هفته نبود ولی توان، پشتکار و تلاش مردم و جوانان بخش بن رود طی سال 95 بسیار چشمگیر بود.

از اجرای بیش از ۶۰ طرح اقتصاد مقاومتی در روستای فارفان که این منطقه را به دهکده اقتصاد مقاومتی در استان اصفهان تبدیل کرده است تا اجرای طرح همنت در دهستان کفران، همه و همه نوید بخش حرکتی مطلوب از سوی محلی ها است و می طلبد تا مسئولان ارشد استانی نیز، نگاهی عمیق تر به این بخش داشته باشند.

*حضور مشاور فناوری وزارت علوم کشور در ورزنه

به مناسبت هفته دولت با حضور مشاور فناوری وزارت علوم کشور، مسئولان و روحانیت معزز شهر ورزنه، کتابخانه هنرستان دخترانه ابن سینای این شهر در یکی از کلاس های این هنرستان با مساحت20 متر مربع با اعتباری بالغ بر50 میلیون ریال که از طرف شرکت کیسون اعتبار و تجهیز شده بود با حدود بیش از 1000جلد کتاب افتتاح و به بهره برداری رسید.

دکتر مجیر پس از این مراسم طی بازدید از پایگاه تولید فرم مدارس توسط هنرجویان، از زحمات این بخش تشکر کرد.

طی همکاری های دو جانبه بین آموزش و پرورش بخش بن رود، مرکز آموزش فنی و حرفه ای ورزنه و همچنین هنرستان کار و دانش دخترانه ابن سینا، طراحی و دوخت فرم مدارس برای دانش آموزان آغاز شد و این اقدام ضمن صرفه جویی اقتصادی برای خانواده دانش آموزان، موجبات اشتغال موقت، ایجاد و تقویت حس اعتماد به نفس را برای کارجویان و کارآموزان همراه داشته است.

*آغاز پروژه خلیج فارس در ورزنه

به مناسبت هفته دولت با حضور مسئولان شهر ورزنه و پیگیری شهردار و شورای اسلامی و همچنین مساعدت ویژه معاونت عمرانی استانداری، مدیر کل راه وشهرسازی؛ شروع عملیات خاک برداری و زیرسازی پروژه بلوار خلیج فارس به مساحت 3کیلومتر از میدان امام رضا(ع) تا سه راه آستان مقدس امامزاده میر زین العابدین شهر ورزنه آغاز شد.

آزاد سازی و بستر سازی اولیه بلوار خلیج فارس در اولویت پروژهای عمرانی شهرداری قرار داشته و طی مراحل خاص این عملیات به اجرا رسید.

*خدمات ویژه پزشکی ارمغان این هفته

صبح امروز در سالن اجتماعات اداره آموزش و پرورش شهر ورزنه در زمینه اجرای طرح غربالگری بیماری های غیرواگیر (دیابت، فشارخون و سرطان های شایع بانوان ) با همکاری مرکز بهداشت شماره یک اصفهان و پرسنل مرکز خدمات جامع سلامت شماره یک و دو ورزنه تعداد 100 نفر از مسئولان ادارات و اقشار بالای 30 سال مورد غربالگری قرار گرفتند.

تاکنون نزدیک به 3000نفر غربالگری شده اند و این طرح تا پایان شهریور ماه در مرکز بهداشت شماره یک و شماره دو ورزنه ادامه دارد.

انتهای پیام/ ش

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.