سرویس: سیاسی 12:18 - جمعه 05 شهریور 1395

کارشناس و تحلیل‌گر مسائل سیاسی:

ایران جزیره با ثبات منطقه/رهبر معظم انقلاب دولت را از کار انتخاباتی منع کردند

محسن حاجیان گفت: تقویت بایسته‌های نظام جمهوری اسلامی ، پافشاری بر مبانی انقلاب اسلامی باعث شده که امنیت برقرار باشد.

به گزارش اصفهان شرق، کارشناس و تحلیل‌گر مسائل سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار صاحب نیوز، پیرامون فرمایشات روز گذشته  رهبر معظم انقلاب در جمع هیئت دولت  و رئیس‌جمهور اظهار کرد: بر اساس بیانات رهبری،آنچه که قابل تمرکز و توجه است، ۷ سرفصل یادشده است که البته پیش از آن به دولت سفارش و نصیحت کردند که از کار تبلیغاتی برای انتخابات فاصله بگیرند و بدانند مهم‌ترین  و اثربخش‌ترین کار تبلیغاتی  برای دولت، تحقق شعارها و وظایف است.

محسن حاجیان بابیان اینکه رهبری در ادامه اقتصاد را مسئله اول کشور دانستند و تأکید کردند: مشکلات اقتصادی باید درهرصورت حل‌وفصل شود و در این زمینه باید توأمان کار مبارزه جدی با فساد اقتصادی در همه ابعاد ازجمله برخورد مناسب با  حقوق‌های نجومی که ضربه سنگینی به اعتماد مردم خورده است،  انجام شود.

وی در ادامه به عرصه دیپلماسی به‌عنوان سومین سرفصل اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی باید در این زمینه به‌صورت قوی ورود کند و به‌صورت عزتمندانه و تهاجمی و در عرصه بین‌المللی به نحو متوازن باشد، چراکه سهم هر کشوری در دنیا بر اساس اقتدار و قدرت چانه‌زنی مشخص می‌شود.

کارشناس و تحلیل‌گر مسائل سیاسی با تأکید بر اینکه سفارش‌ها و توصیه‌های رهبری در این باب ازآن‌جهت است که دیپلماسی دولت یازدهم به حالت تدافعی بوده و تهاجمی نیست، تصریح کرد: توازن و نگرش جهانی در عرصه دیپلماسی اصول انقلاب اسلامی  و سفارش مورد تأکید رهبری به دولت بود.

وی عنوان کرد: داشتن نگاه به‌کل جهان همچون کشورهای آسیایی، افریقایی، آمریکای لاتین در عرصه دیپلماسی موجب پیشرفت‌های چشمگیر و مانع از سنگ‌اندازی برخی از کشورها برای ما می‌شود.

حاجیان به دیگر سرفصل‌های مورد تأکید رهبری در جلسه هیئت دولت اشاره و افزود: مسائل فرهنگی و مخالفت با ولنگاری فرهنگی و مطرح کردن سکولاریسم اخلاقی و اقدامات آفندی و پدافندی متناسب، از آن جمله بود، ولی امنیت مبحث مهمی بود که رهبری به زیبایی به آن اشاره فرمودند.

وی اذعان کرد: امروز ایران به‌عنوان یک جزیره با ثبات و امن در منطقه پرآشوب شناخته می‌شود  که رهبر معظم انقلاب سپر امنیتی را، داشتن روحیه انقلابی و مقاومت مردم دانستند، لذا حفظ و تقویت روحیه انقلابی می‌تواند تضمین‌کننده امنیت در ایران باشد  که خود این مساله نعمتی است  که نیاز به شکر گذاری دارد .

کارشناس و تحلیل‌گر مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: تقویت بایسته‌های نظام جمهوری اسلامی و پافشاری بر مبانی انقلاب اسلامی باعث شده که امنیت برقرار باشد و  علت اصلی دشمنی استکبار با انقلاب نقاط سلبی جمهوری اسلامی ایران است که روحیات ضد استعماری و استکباری و  مخالفت با تسلط بیگانگان بر کشور خود از آن جمله هستند.

وی در پایان ابراز کرد: دنبال عدالت و برابری بودن، پیشرفت علمی  و توان علمی، تثبیت اقتدار خود  و دوست  و حامی ملت‌های مستضعفین از دیگر نقاط ایجابی جمهوری اسلامی ایران است که باعث خشم جبهه استکبار شده است.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.