سرویس: اقتصادی 11:13 - جمعه 05 شهریور 1395

استاندار اصفهان:

حاضریم بدون نیاز به بودجه زاینده‌رود را احیا و بهشت‌آباد را تکمیل کنیم

استاندار اصفهان گفت: آماده‌ایم تا با تفویض اختیارات ضمن احیای زاینده‌رود، طرح بهشت‌آباد را نیز که مورد تاکید همه بود تکمیل کنیم، این دو موضوع در راستای شورای آب نیز هست و آماده اجرای آن‌ها بدون بودجه دولتی هستیم.

به گزارش اصفهان شرق، رسول زرگرپور پنج‌شنبه شب در نشست وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با نخبگان، تشکل‌های مردم‌نهاد و اقشار تخصصی استان اصفهان که در تالار راهداران اداره راه و شهرسازی استان اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: وزیر نماینده عالی‌رتبه دولت است و مباحثی که در این جا مطرح می‌کنم به همین دلیل است.

وی افزود: در استان اصفهان یک مشکلی وجود دارد و آن اینکه از 20 سال گذشته تاکنون تمامی مدیران این استان سعی در نشان داده هرچه بهتر آمارهایشان دارند و آمار منفی را اعلام نمی‌کنند؛ به همین دلیل آمار ارائه شده با واقعیت تفاوت دارد و اگر اصفهان استان برخوردار تلقی می‌شود، به همین دلیل است.

استاندار اصفهان اذعان کرد: مدیران باید آمار واقعی را نشان دهند حتی اگر این موضوع خوشایند نباشد؛ اما از این طریق واقعیت‌ها برای مسؤولان مشخص می‌شود و نگران ارائه این آمار نباشند.

وی بیان کرد: به همین دلایل است که استان اصفهان را یک استان برخوردار تلقی می‌کنند که شاید این موضوع در مورد شهر اصفهان صدق کند اما اگر شما از مرکز شهر به سمت شهرستان‌ها حرکت کنید، متوجه نقص این موضوع خواهید شد.

زرگرپور عنوان کرد: به عنوان مثال مردم شهرستان خور در 400 کیلومتری اصفهان بیمارستان ندارند و برای مراجعه به نزدیک‌ترین بیمارستان حداقل باید 240 کیلومتر مسافت طی کنند به همین دلیل است که می‌گوییم اصفهان نمی‌تواند یک استان برخوردار باشد؛ در همین راستا درخواست می‌کنیم در مورد مناطق محروم و کمتر توسعه یافته تجدیدی نظری صورت گیرد.

وی ابراز داشت: استان اصفهان ظرفیت حل مشکلات استانی را دارد اما جایی که تصمیمات به تهران گیر می‌کند، متوقف می‌شود و به همین دلیل سرعت کار گرفته می‌شود.

استاندار اصفهان خاطر نشان کرد: دو جلسه شورای آب برای احیای زاینده‌رود گذاشته شده است اما نمی‌دانم چرا طرح بهشت‌آباد که همه بر آن صحه گذاشتند و چهار استاندار بر آن تأکید کردند، اجرایی نمی‌شود؛ این را به ما واگذار کنید تا از همین فردا اجرای آن را آغاز کنیم و نیاز به بودجه هم نداریم و خودمان بودجه آن را تأمین می‌کنیم.

وی ادامه داد: ما آماده هستیم تا اختیارات به ما واگذار شود تا به کمک استان‌های هم‌جوار که اکنون ارتباط خوبی نیز برقرار شده است، ظرف چند سال آینده زاینده‌رود را احیا کنیم و در این راه نیز نیازی به بودجه دولتی نداریم؛ دو طرح بهشت‌آباد و احیای زاینده‌رود که در راستای شورای آب نیز هست، اگر اختیار به ما داده شود، آماده‌ایم تا اقدامات مربوطه را در این راستا انجام دهیم.

زرگرپور با بیان اینکه از اختیارات خوبی که دولت در اختیار سازمان‌ها داده است تشکر می‌کنم تصریح کرد: البته اختیار کمی به استاندارها تفویض شده است اما باید این نکته را عرض کنم که مسؤولان اصفهانی چیزی کمتر از مسؤولان تهرانی ندارند و می‌توانند مشکلات خود را حل کنند.

وی در پایان تأکید کرد: همیشه در جلسات مختلف در مورد پروژه‌های بزرگ از جمله مصلا، نقش‌جهان و مترو و … صحبت می‌شود و کمتر از روستاها بحث می‌شود؛ باید مراقب بود از توجه به روستاها غافل نشویم.

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.