سرویس: دین و اندیشه 13:10 - پنجشنبه 04 شهریور 1395

معاون سازمان حج و زیارت:

ثبت‌نام 80 هزار نفر در راهپیمایی اربعین تاکنون

معاون حج، عمره و عتبات سازمان حج و زیارت با اعلام اینکه تاکنون ۸۰ هزار نفر در سامانه سماح برای راهپیمایی اربعین و دریافت روادید نام نویسی کرده‌اند گفت: صدور روادید این زائران از هفته آینده در مراکز استان‌ها آغاز خواهد شد.

به گزارش اصفهان شرق، درباره آخرین وضعیت ثبت‌نام زائران برای دریافت روادید حضور در راهپیمایی اربعین گفت: تاکنون 80 هزار نفر در سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند.
وی با بیان اینکه فاصله زمانی مناسبی تا آغاز راهپیمایی اربعین وجود دارد، افزود: آمار فعلی ثبت‌نام خوب است، ولی زائران معمولاً ثبت‌نام خود را به دقایق پایانی و انتهایی فرصت باقی مانده موکول می‌کنند.

محمدی با تأکید بر اینکه زائران اربعین باید از فرصت زمان فعلی ثبت‌نام در سامانه استفاده کرده و آنرا به لحظات پایانی موکول نکنند، گفت: بهتر است زائران بدانند افرادی که زودتر ثبت‌نام کنند، مزیت‌های بهتری نسبت به دیگر زائران دارند.

معاون سازمان حج و زیارت درباره این مزیت‌ها تصریح کرد: دریافت سریع‌تر روادید و همچنین تاریخ پیشنهادشده خروج از مرز توسط سامانه و همچنین انتخاب داوطلبانه از سوی زائر و عدم ازدحام در مرزها بخشی از مزیت‌هاست.

محمدی با بیان اینکه از هفته آینده صدور ویزای زائران ثبت نام شده آغاز خواهد شد، افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قرار نیست روادیدی در مرزها صادر شود که این کار برای عدم ازدحام در آن مناطق است.

وی افزود: سازمان حج و زیارت طبق زمان‌های برنامه‌ریزی‌شده خود روادید زائران را در مراکز استان‌ها صادر خواهد کرد.

معاون سازمان حج و زیارت با بیان اینکه طبق تصمیم دولت عراق و اصرار آنها قرار نیست روادید برای ورود به این کشور در موسوم اربعین لغو شود، آن را خارج از تصمیم ایران دانست.

انتهای پیام/ فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.