سرویس: فرهنگ و هنر 11:39 - چهارشنبه 03 شهریور 1395

در طرح سه‌شنبه‌های بدون خودرو؛

پرچم امام حسين(ع) در جمع عاشقان حسيني برافراشته مي شود

در چهارمین هفته از طرح سه‌شنبه‌های بدون خودروی خیابان چهارباغ عباسی پرچم امام حسين(ع) ، در جمع عاشقان حسيني برافراشته مي شود.

به گزارش اصفهان شرق، در راستای طرح سه‌شنبه‌های بدون خودرو، از ظرفیت حضور مردم در خیابان چهارباغ عباسی اصفهان به عنوان بافت قدیمی دوران صفویه برای نمایش بیش از پیش ورزش جانبازان و معلولان در 2 رشته استفاده می‌شود.
اجرای زنده ورزش باستانی از سوی جانبازان و معلولان هیئت ورزش‌های جانبازان و معلولان استان اصفهان با رویکرد فرهنگی از جمله برنامه هاي اين هفته از سه شنبه هاي بدون خودرو است.
اجراکنندگان این طرح با توجه به حضور پرشور جانبازان و معلولان در این عرصه و موفقیت‌های صورت گرفته طی سال‌های گذشته و با توجه به این موضوع که این ورزش با ارزش‌های دینی و فرهنگی ما همسو بوده، اقدام به اجرای آن می‌کنند  كه تمام برنامه ورزش‌های پهلوانی توسط جانبازان و معلولان در محوطه میانی خیابان چهارباغ عباسی اصفهان اجرایی شود.
همچنین برگزاری بازی‌هایی در رشته میدانی والیبال نشسته از سوی گروه جانبازان و معلولان از دیگر برنامه‌های در دستور کار هیئت ورزش‌های جانبازان و معلولان استان اصفهان به شمار می‌رود.
نکته جالب در این برنامه، اجرای آن توسط جانبازان بوده و قرار است توانمندی افراد غیر معلول در رشته ورزشی جانبازان و معلولان با حضور آنها در رشته والیبال نشسته و بازی اقشار مختلف با ورزشکاران جانباز و معلول، محک زده شود.
بافت فرش حرم مطهر امام حسین(ع) در خیابان چهارباغ عباسی اصفهان و برافراشتن پرچم حرم امام حسين(ع)  نیز از دیگر برنامه‌های مد نظر برای چهارمین هفته از طرح سه‌شنبه‌های بدون خودرو به شمار می‌رود.
این فرش که هفته گذشته با استقبال قابل توجه اقشار مختلف مردم در محوطه طرح سه‌شنبه‌های بدون خودرو و پیاده‌راه چهارباغ عباسی اصفهان بافته شد، در دومین هفته متوالی نیز میزبان مردم خواهد بود.
ویژه‌برنامه سه‌شنبه‌های بدون خودرو هر سه‌شنبه از ساعت 16 تا 22 و با محوریت برنامه‌های فرهنگی، از سوی پویش مردمی ترافیک شهر اصفهان و با همراهی کمیته فرهنگ شهروندی، سازمان فرهنگی تفریحی و سازمان ورزش شهرداری اصفهان اجرایی می‌شود.
برگزاری رستوران بازی‌های فکری، ورزش‌های باستانی، ورزش‌های میدانی، حضور اتوبوس کتابخانه و سینمای انقلاب شهر فیروزه‌ای، بافت فرش حرم امام حسین(ع)، نقاشی طولی، نمایش‌های خیابانی، نمایشگاه دوچرخه، اتوبوس پایش سلامت و پیاده‌روی مردمی از ویژه‌برنامه‌های این طرح به شمار می‌رود.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.