سرویس: اقتصادی » کشاورزی و دامپروری 19:36 - شنبه 05 بهمن 1392

میزان خسارات به کشاورزی اصفهان 9 برابر اعتبارات است

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان میزان خسارت‌های خشکسالی در بخش کشاورزی این استان را 9 برابر اعتبار مصوب این استان دانست.

به گزارش اصفهان شرق: احمد صفی، بعد از ظهر امروز در سالن اجتماعات جهاد کشاورزی این شهرستان اظهار داشت: بی‌مهری‌های طبیعت طی شش سال گذشته در استان اصفهان، بالغ بر 5 هزار و 600 میلیارد تومان خسارت به سیستم بخش کشاورزی استان اصفهان وارد کرده است.

وی، مجموع اعتبارات مصوب بخش کشاورزی استان اصفهان را 700 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: میزان خسارت‌های خشکسالی این استان با جمعیت 5 میلیون نفری در 24 شهرستان استان اصفهان، 9 برابر اعتبار مصوب این استان است.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با اشاره به تأثیرات منفی تحریم‌های اقتصادی در بخش کشاورزی و افزایش نهادهای بخش کشاورزی یادآور شد: علاوه بر تأثیر منفی تحریم‌های اقتصادی در بخش کشاورزی، تغییر مدیریت، تعدد تصمیمات به ویژه تصمیمات خود تحریمی نیز مشکلات و فشارهای مضاعفی را بر بخش کشاورزی وارد کرده است.

وی همچنین خواستار عدم کاهش یارانه‌های قانونی بخش کشاورزی شد و خاطرنشان کرد: در صورت کاهش یارانه‌هایی که در قانون برای بخش کشاورزی مصوب شده است، بهره‌برداران بخش کشاورزی را با مشکلات زیادی روبرو می‌کند.

صفی، کمبود اعتبارات را یکی مهمترین دلایل عدم اجرای پروژه‌های بهره‌برداری در بخش آب دانست و بیان داشت: برای پرداخت تسهیلات در این بخش سخت‌گیری‌های زیادی انجام شده است.

به گفته وی در بخش کشاورزی استان اصفهان علی‌رغم همه مشکلات و فشارهای وارده، با همت فعالان در این بخش موفقیت‌های چشمگیر زیادی به دست آمده است.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان تصریح کرد: در سرمایه‌گذاری انجام شده در بخش کشاورزی این استان 65 درصد از سرمایه‌گذاری‌ها آورده فعالان بخش و 30 درصد مابقی از منابع دولتی تأمین شده است.

وی در ادامه از آب به عنوان اصلی‌ترین محدودیت امروز و آینده بخش کشاورزی نام برد و افزود: در بخش خاک و ماشین‌آلات که امکان تهیه آن وجود دارد مشکلی وجود ندارد اما مشکل اساسی در تأمین آب است که باید از منابع موجود حفاظت کرده و بیشترین بهره‌وری صورت گیرد.

صفی یادآور شد: تلاش بهره‌برداران بخش کشاورزی استان اصفهان باید حفاظت از آب بوده و با استفاده از روش‌های جدید کشاورزی بیشترین بهره‌برداری را داشته باشند.

وی در ادامه با تأکید بر لزوم افزایش توأمان عملکرد و کیفیت محصولات کشاورزی عنوان کرد: به موازات افزایش کمی محصولات کشاورزی باید برای کیفیت این محصولات نیز تلاش بیشتری انجام شود.

احمد صفی معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان برای شرکت در مراسم تودیع و معارفه مدیر جهاد کشاورزی کاشان به این شهرستان سفر کرد.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.