سرویس: اقتصادی » کشاورزی و دامپروری 17:13 - شنبه 05 بهمن 1392

رئیس کمیسیون کشاورزی و صنایع تبدیلی اتاق بازرگانی اصفهان:

کشاورزان اصفهان بلا‌تکلیف هستند

رئیس کمیسیون کشاورزی و صنایع تبدیلی اتاق بازرگانی اصفهان گفت: متاسفانه کشاورزان ما بلا‌تکلیف هستند و با این وضعیت کم‌آبی نمی‌توانند برنامه‌ای برای کشت محصول داشته باشند.

به گزارش واحد رصد فضای مجازی اصفهان شرق: مصطفی حجه‌فروش با اشاره به وضعیت کشاورزان اصفهان اظهار کرد: با توجه به کمبود آب در استان اصفهان بسیاری از کشاورزان به کشت محصولات کم‌آب مثل زعفران روی آورده‌اند اما مشکل اینجاست که بسیاری از این محصولات را نمی‌توان در اصفهان کشت کرد.

وی ادامه داد: متاسفانه کشاورزان ما بلا‌تکلیف هستند و با این وضعیت کم‌آبی نمی‌توانند برنامه‌ای برای کشت محصول داشته باشند.

رئیس کمیسیون کشاورزی و صنایع تبدیلی اتاق بازرگانی اصفهان افزود: حق‌آبه کشاورزان به درستی به آن‌ها داده نمی‌شود و همین موضوع سبب بروز مشکلات فراوانی شده و این در حالی است که آب در بالادست برای مصارف صنعتی برداشت می‌شود.

وی با بیان اهمیت برنامه‌ریزی در برداشت آب از سفره‌های زیر زمینی مطرح کرد: در صورتی که برداشت آب از سفره‌ها بیش از حد مجاز باشد باعث نشست زمین می‌شود که باعث بروز مشکلات فراوان خواهد شد.

*کاهش کشاورزی و خشکی زاینده‌رود بر آب‌وهوا اثر منفی گذاشته است

حجه‌فروش با اشاره به تاثیرات خشک شدن زاینده رود بر آب‌و‌هوای اصفهان بیان کرد: متاسفانه خشک شدن زنده رود از یک طرف و و کاهش کشاورزی در استان از طرف دیگر دو عاملی هستند که بر آب‌وهوای استان به شدت تاثیر گذاشته و کیفیت هوا را کاهش داده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: باید همه دست به دست یکدیگر دهیم و مشکل کم‌آبی اصفهان را با برنامه‌ریزی حل کنیم زیرا این مشکل مربوط به تمام اصفهان و مردم آن است و باید حل شود.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.