سرویس: اجتماعی 15:09 - شنبه 30 مرداد 1395

فرمانده انتظامی استان اصفهان خبر داد

افزایش ۶۰۰درصدی کشف کالای قاچاق در اصفهان/ پلمب باغ تالارهای غیرمجاز در شهریورماه

فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: در مسئله کشفیات کالای قاچاق، با ارزش بیش از ۵ میلیارد ریال شاهد افزایشی ۶۰۰ درصدی در ۵ ماهه اخیر بوده‌ایم.

به گزارش اصفهان شرق، سردار عبدالرضا آقاخانی ظهر امروز در نشست خبری اظهار داشت: در 72 ساعت گذشته عملیاتی تحت عنوان دستگیری محکومان غایب و فراری، متهمان فراموش شده، اراذل، سارقان و مجرمان حرفه‌ای اجرایی شد و در نتیجه این عملیات که توسط 40 تیم صورت گرفت، 153 نفر دستگیر شدند.

وی افزود: 26 محکوم غایب فراری که حبس آن‌ها 3 تا 7 سال بود، 30 سارق و کیف قاپ، 17 مجرم فراموش شده و 73 تن از اراذل و اوباش نیز دستگیر شدند، همچنین 2 قبضه سلاح کمری، 50 قبضه سلاح سرد، 600 گوشی تلفن‌همراه سرقت شده، 14 دستگاه تجهیزات ماهواره، وسایل کشف شده منزل به ارزش 500 میلیون ریال، 200 میلیون ریال لوازم خودرو و 250 میلیون ریال سایر اموال و در مجموع 1500 میلیارد ریال کشف شده است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان خاطرنشان کرد: براساس آمار، سرقت‌ها 5.6 درصد نسبت به‌مدت مشابه کاهش و کشفیات 3 درصد افزایش داشته است، همچنین در 5 ماه اخیر 45 باند سارقان حرفه‌ای شناسایی و دستگیر شده‌اند.

وی ادامه داد: در بخش مبارزه با کالای قاچاق که از اولویت‌های ما به‌شمار می‌رود بیش از 5 میلیارد ریال کشفیات داشته‌ایم، به این ترتیب 600 درصد افزایش را شاهد هستیم، از نظر ارزش ریالی کشفیات 5 ماهه نیز با 500 میلیارد ریال، نسبت به مدت مشابه با 42 درصد افزایش روبه‌رو بوده‌ایم.

سردار آقاخانی با بیان اینکه 17 متهم فراموش شده دستگیر شده‌اند، تصریح کرد: 330 دستگاه توقیف شده و نمونه آن کشف 40 کانتینر به ارزش 100 میلیارد ریال شامل بلوری‌جات و گوش تلفن‌همراه کشف شده است، این کالاها از جنوب کشور به اصفهان و شهرستان‌های اطراف آورده و سپس توزیع شده است، در همین راستا بر‌اساس فرمایشات رهبر انقلاب، فردا امحای کالای قاچاق در سازمان املاک تملیکی صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در فرماندهی انتظامی استان اصفهان 2 موضوع با جدیت بررسی می‌شود، بیان کرد: ابتدا موضوع باغ تالارها مطرح است که در هیچ صنفی حضور ندارند و مراسم عروسی و جشن‌های غیرمتعارف را برگزار می‌کنند، در این راستا ابتدا اخطار داده شده و پس از آن پلمب اجرایی می‌شود، در این زمینه در شهریورماه 400 نقطه اصفهان با عنوان باغ تالار کنترل و با آن‌ها برخورد می‌شود.

فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: دومین مسئله مربوط به اتحادیه و صنف پوشاک است که براساس دستورالعمل مبارزه با فروشندگان مانتوها و لباس‌های غیرمتعارف، این فروشگاه‌ها از سطح شهر جمع‌آوری می‌شود و گشت ارشاد هم در مسئله لباس‌های نامتعارف ورود پیدا می‌کند.

وی اظهار داشت: برخورد با قهوه‌خانه‌ها ماموریت شبکه بهداشت است و نیروی انتظامی در کنار این ارگان قرار دارد، چایخانه‌های دارای مجوز، بدون ارائه قلیان می‌توانند فعالیت خود را ادامه دهند اما با چایخانه‌های غیرمجاز برخورد شده و بسته می‌شوند.

تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.