سرویس: دین و اندیشه 12:18 - پنجشنبه 28 مرداد 1395

رئیس دارالقرآن الکریم عنوان کرد

صدور ۱۵۰ هزار گواهینامه تربیت معلم قرآن‌کریم/توجه ویژه دارالقرآن الکریم به تربیت مربی حفظ

رئیس دارالقرآن الکریم با اشاره به توجه ویژه سازمان دارالقرآن الکریم به تربیت مربی حفظ قرآن گفت: تاکنون ۱۵۰ هزار گواهینامه تربیت معلم قرآن کریم صادر شده است.

به گزارش اصفهان شرق، مهدی قره شیخلو درباره برنامه سازمان دارالقرآن الکریم برای تربیت معلم قرآن کریم در رشته حفظ اظهار داشت: در رابطه با تربیت مربی سال‌ها در حال فعالیت‌ هستیم و تاکنون در حدود 150 هزار گواهینامه تربیت معلم قرآن کریم صادر شده است.

وی با بیان اینکه همه این مربیان در حال حاضر فعال نیستند، افزود: برای رشته حفظ قرآن‌کریم در سال‌های اخیر، کمتر کار شده به همین دلیل از ابتدای امسال با بنیاد فرهنگی خاتم‌الاوصیاء طرح مشترکی را آغاز کرده‌ و 4 دوره تربیت مدرس حفظ یعنی کسانی که مربی حفظ را تربیت می‌کنند را برنامه‌ریزی کرده‌ایم که تا کنون 2 دوره از آن برگزار شده است.

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم بیان کرد: به تعداد مربیان زیادی نیاز داریم، از همه استان‌ها درباره وضعیت دوره‌های تخصصی استان‌ها نظر سنجی شده به‌نظر می‌رسد در بعضی از دوره‌ها همچون دوره تربیت معلم روخوانی و روانخوانی به خود کفایی نسبی رسیده‌ایم و لازم است سرمایه‌گذاری سازمان به سمت تربیت داور، مربی حفظ و مفاهیم سوق داده شود.

وی درباره حمایت مالی سازمان دارالقرآن الکریم از جلسات و کلاس‌های قرآنی در سراسر کشور گفت: با بودجه‌ای که داریم رقمی را برای کمک به مؤسسات قرآنی و جلسات سنتی اختصاص می‌دهیم اما بودجه‌ها وضعیت مناسبی ندارد و رقم آن کم است و تخصیص آن مناسب نیست بنابراین اگر در حوزه قرآن به دنبال موفقیت هستیم لازم است تا جلسات قرآنی در بستر مردمی انجام شود.

قره شیخلو تصریح کرد: اگر جلسات قرآنی به صورت مردمی حمایت شوند مشکلی نخواهند داشت و کمتر به مشکل برخورد می‌کنند هر چند که ما وظیفه داریم از دولت کمک‌های بیشتری را دریافت کنیم و حمایت بیشتری از جلسات قرآن داشته باشیم.

وی درباره برگزاری دوره‌های تخصصی حافظان قرآن کریم در سراسر کشور گفت: این دوره‌ها از 14 مرداد به مدت 3 هفته تا 10 شهریور در همه استان‌ها برگزار می‌شود.

تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.