سرویس: اجتماعی 15:05 - چهارشنبه 27 مرداد 1395

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح در اصفهان:

اصحاب فتنه ۸۸ بر محور منیّت حرکت کردند/برنامه‌محوری و ساختارمحوری در دستور کار سازمان قضایی نیروهای مسلح

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح گفت: برنامه‌محوری و ساختارمحوری در سازمان قضایی نیروهای مسلح وجود دارد و استان‌ها براساس دستور‌العمل و برنامه‌های مشخص اقدام می‌کنند.

به گزارش اصفهان شرق، مراسم تکریم و معارفه رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان اصفهان پیش از ظهر امروز با حضور حجت‌الاسلام شکرالله بهرامی رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح، امیر رضا جهادی‌ارسی ارشد نظامی ارتش در استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری، سردار اصغر عرب‌پور فرمانده لشکر 14 امام حسین(ع) و جمعی از مدیران و مسولان استانی در سالن کوثر برگزار شد.

حجت‌الاسلام بهرامی در این جلسه اظهار داشت: استان اصفهان در عرصه‌های مختلف به‌ویژه در دوران دفاع مقدس با تقدیم 23 هزار شهید و در زمان کنونی در مدیریت کشور و در مدیریت نیروهای مسلح نقش ویژه‌ای داشته است و در خط مقدم قرار دارد.

وی با اشاره به سالروز ورود آزادگان به کشور افزود: آزادگان شهدای زنده کشور هستند و لازم است تا قدر آزادگان و خانواده شهدا که چشم چراغ همه ما هستند را بدانیم.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور با اشاره به ظرفیت والای انسان‌ها و امانت‌هایی که خداوند بر دوش انسان گذاشته است، بیان کرد: یکی از پیمان‌های سختی که از قضات گرفته شده، اجرای عدالت است، خداوند متعال این پیمان را از ما و نیروهای مسلح گرفته تا عادلانه عمل کنیم.

وی با اشاره به سختی کار قضات به‌ویژه در سازمان قضایی نیروهای مسلح گفت: امنیت کشور امروز با تلاش نیروهای مسلح حفظ شده و کار قضات، ایجاد امنیت و راه انداختن کار مردم، بسیار مشکل است.

بهرامی بیان کرد: برخی مطرح کرده‌اند که در کشور حزب نداریم، از سوی دیگر قرآن کریم مطرح می‌کند که تنها یک حزب وجود دارد و آن حزب، حزب‌الله است، مشکل اصحاب فتنه در سال 88 این بود که بر محور منیّت حرکت کردند و به  توصیه‌های رهبر انقلاب مبنی بر دست برداشتن از کارشکنی‌ها گوش نکردند.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در سازمان قضایی نیروهای مسلح گفت: برنامه‌محوری و ساختارمحوری در سازمان قضایی نیروهای مسلح وجود دارد و استان‌ها براساس دستورالعمل و برنامه‌های مشخص اقدام می‌کنند.

تعامل سازنده میان دستگاه‌ قضایی و سایر ارگان‌ها

مدیرکل دادگستری استان اصفهان در این مراسم بیان کرد: تعامل بسیار خوب و سازنده‌ای میان دستگاه قضایی و نیروهای مسلح و همچنین سازمان قضایی نیروهای مسلح و دستگاه‌های اجرایی وجود دارد.

احمد خسروی وفا افزود: استان اصفهان فراخور گستردگی‌ که دارد دارای مسائل پیچیده‌ای است که این موضوعات با تعامل خوب سازمان‌ها و ارگان‌ها به‌ویژه دستگاه قضایی و سازمان قضایی نیروهای مسلح برطرف شده و مشکل غیرقابل برطرف‌شدنی وجود ندارد.

ارشد نظامی ارتش در استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: در نظام اسلامی، ارزش‌ انسان‌ها به تقوا و دستیابی به تقوا در سایه قرب الهی محقق می‌شود، از سوی دیگر یکی از مؤلفه‌های تقوا، اجرای قوانین و قانون‌مداری است.

امیر رضا جهادی ارسی افزود: امروز نیروهای مسلح، عمق استراتژیک نظام اسلامی را تأمین کرده و امنیت را به مردم هدیه داده است و ما در نیروهای مسلح تلاش کرده‌ایم تا بی‌انضباطی به حداقل برسد. توسعه پایدار امروز نیروهای مسلح استان اصفهان نسبت به سایر دستگاه‌ها به‌دنبال رعایت قوانین و مقررات است.

ارشد نظامی ارتش در استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری بیان کرد: برگزاری همایش‌های پیشگیری از وقوع جرم در یگان‌های نظامی و انتظامی، حفظ کرامت انسانی نیروهای مسلح و حفظ کرامت افراد زندانی از جمله نقاط مثبت مدیریت رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان اصفهان است.

وی با اشاره به راه اندازی زندان جدید ویژه محکومان قضایی نیروهای مسلح تصریح کرد: این زندان برای پرورش و بازگشت مجرمان در نیروهای مسلح به یگان خدمتی خود است و به‌عنوان دانشگاهی برای پرورش این مجرمان که بسیاری به‌دلیل ناآگاهی گرفتار شدند، عمل می‌کند.

مدیران اصفهان خود را وقف نظام کرده‌اند

رئیس سابق سازمان قضایی نیروهای مسلح استان اصفهان بیان کرد: هنگامی که برای خدمت به اصفهان می‌آمدم بسیاری از دوستان گفتند که به اصفهان نیایم چراکه کار کردن در استان اصفهان، همانند راه رفتن روی میدان مین است، اما امروز می‌گویم که استان اصفهان نه تنها میدان مین نیست بلکه همانند یک باغ گل با خواص گوناگون است.

ابراهیم مهران‌فر افزود: مردم اصفهان مردمی غیور، با بصریت و اهل هنر و فرهنگ هستند مردمی که به‌صورت هوشمندانه عمل می‌کنند و بسیاری از مدیران آن، خود را وقف نظام کرده‌‌اند.

بهره‌گیری از اقدامات غیرکیفری برای کاهش وقوع جرم

رئیس جدید سازمان قضایی نیروهای مسلح استان اصفهان با اشاره به شرح مأموریت سازمان قضایی نیروهای مسلح استان اصفهان بیان کرد: حفظ اقتدار نیروهای مسلح، تکریم ارباب رجوع، حفظ اسرار نیروهای مسلح و تحکیم مبانی نظم و انضباط نیروهای مسلح از جمله هنجارها و ارزش‌هایی است که سازمان قضایی نیروهای مسلح به آن توجه دارد.

مهدی تشکری با اشاره به ضرورت توجه هرچه بیشتر به پیشگیری از وقوع جرم افزود: اقدام مناسب برای پیشگیری از جرم و اصلاح مجرمان و تقدم پیشگیری بر درمان از جمله موضوعاتی است که در دستور کار سازمان قضایی نیروهای مسلح قرار دارد.

رئیس جدید سازمان قضایی نیروهای مسلح استان اصفهان تصریح کرد: برگزاری همایش‌های تخصصی پیشگیری از وقوع جرم همواره در یگان‌های نظامی و انتظامی برگزار می‌شود چراکه بسیاری از جرم‌ها به‌دلیل اطلاع نداشتن از قوانین و مقررات نظامی است، بنابراین هنر این نیست که اگر جرمی اتفاق افتاد پرونده‌ای تشکیل و رسیدگی شود بلکه لازم است به‌دنبال آموزش نیروهای مسلح در این بخش باشیم.

در این جلسه مهدی تشکری رئیس سابق سازمان قضایی نیروهای مسلح استان یزد به‌عنوان رئیس جدید سازمان قضایی نیروهای مسلح استان اصفهان معرفی شد؛ همچنین ابراهیم مهران‌فر رئیس سابق سازمان قضایی نیروهای مسلح استان اصفهان به‌عنوان معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان قضایی کشور معرفی شد.

تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.