سرویس: اجتماعی 14:10 - چهارشنبه 27 مرداد 1395

مدیر کل اسناد هویتی ثبت احوال کشور خبر داد:

اختصاص شماره ملی به شهدای سراسر کشور/ ثبت احوال از ارکان کمک کننده اقتصاد مقاومتی است

مقصودی فر گفت: نرخ رشد مرگ در کشور شش در هزار است و اگر جمعیت جوان نتواند پاسخگوی موالید کشور باشد این رقم ممکن است در آینده به عدد ۱۰ در هزار برسد.

به گزارش اصفهان شرق، به نقل از صاحب نیوز،  مدیر کل اسناد هویتی سازمان ثبت احوال کشور روز چهارشنبه در جلسه مشترک مدیران ادارات ثبت احوال استان اصفهان که پیش از ظهر امروز در هتل زاگرس خوانسار برگزار شد با اشاره به حاکمیتی بودن سازمان ثبت اسناد اظهار کرد: ثبت احوال یکی از ارکان کمک کننده به برنامه ریزان کشور در بحث اقتصاد مقاومتی است.

عبدالله مقصودی افزود: در سال ۹۰ رهبر انقلاب سیاست های جمعیتی را به نهادهای کشور ابلاغ کردند که بند ۱۴ آن به طور مستقیم مربوط به سازمان ثبت احوال کشور است.

وی خاطر نشان کرد: ۲۱ درصد از زوج های جوان در زمان حاضر نابارور هستند که به همین میزان وزارت بهداشت باید شرایطی را برای فرزندآوری این زوج ها فراهم کند.

وی اضافه کرد: نرخ رشد جمعیت در دهه ۷۰ به چهار و دو دهم رسید و البته این را باید بدانیم که پنجره جمعیتی دنیا هر ۱۰۰ سال یک بار باز می شود و امروز در کشور ما این پنجره باز شده است و باید از این فرصت ایجاد شده به طور مطلوب استفاده شود.

مدیر کل اسناد هویتی سازمان ثبت احوال کشور با تاکید بر تاثیر ثبت رخدادهای مهم جمعیتی در حوزه اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: نرخ رشد مرگ در کشورمان شش در هزار است و اگر جمعیت جوان نتواند پاسخگوی موالید کشور باشد این رقم ممکن است در آینده به عدد ۱۰ در هزار برسد.

*باید جلوی ثبت طلاق شهرهای همجوار در خوانسار گرفته شود

وی هم چنین با اشاره به آمار طلاق در خوانسار گفت: از قدیم آمار طلاق در خوانسار پایین بوده است اما امروز به دلیل ثبت طلاق شهرهای همجوار در این شهرستان، شاهد افزایش آمار طلاق در خوانسار هستیم که این خود می تواند تاثیر منفی در نگاه کلان به خوانسار داشته باشد.

وی خاطر نشان کرد: ایجاد دفاتر ثبت طلاق در شهرهای همجوار و عدم ثبت طلاق شهرهای دیگر در خوانسار و پیگیری این مسئله از سوی استان خواست مردم و مسئولان این شهرستان است.

مدیر کل اسناد هویتی سازمان ثبت احوال کشور تاکید کرد: یکی از اولین حقوق های هر انسان ثبت هویت است و برخی از آمارهای مربوط به رخدادهای جمعیتی به کنترل سلامت و بهداشت جامعه گره خورده است و مسئولان با نگاه به آنها هشدارها و پیام هایی را دریافت می کنند.

این مسوول افزود: بالاترین میزان مرگ و میر در کشور مربوط به بیماری های قلبی و عروقی است که در واقع آمار فوت بر اثر این بیماری ها به جامعه پزشکی هشدارهایی را می دهد.

مقصودی فر در ادامه از رونمایی اسناد هویتی آیات عظام علوی و سردار شهید اکبر صادقی در این نشست نیز خبر داد و گفت: هدف از رونمایی اسناد هویتی شهدا زنده نگه داشتن یاد و خاطره رشادت های ایثارگران و شهدا است.

به گفته وی، بر همین اساس به تمام شهدای عزیز کشورمان در همه استان ها شماره ملی اختصاص داده شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.