سرویس: غیر تولیدی 10:02 - چهارشنبه 27 مرداد 1395

مدیر حج و زیارت استان اصفهان:

پرداخت غرامت اولیه جان‌باختگان منا توسط بیمه ایران/ وعده اعزام به حج از طریق دیگر کشورها امکان‌پذیر نیست

زاهدی بابیان اینکه غرامت اولیه جان‌باختگان منا توسط بیمه ایران در دو قسط پرداخت‌شده است، گفت: البته غرامت حقوقی و موضوعاتی که باید توسط عربستان سعودی پرداخت شود، از طرف وزارت کشور و دستگاه‌های ذی‌ربط به‌صورت متمرکز پیگیری می‌شود.

به گزارش اصفهان شرق، مدیر سازمان حج و زیارت استان اصفهان در گفتگو با خبرنگار صاحب‌نیوز، در خصوص پیگیری پرداخت غرامت به خانواده ۲۹ نفر از مهاجران الی الله استان اصفهان که سال گذشته در موسم حج و در سرزمین منا جان خود را به واسطه بی کفایتی مسئولان سعودی از دست داده بودند، اظهار کرد: غرامت اولیه این جان‌باختگان توسط بیمه ایران در دو قسط پرداخت شده است.

غلامعلی زاهدی ادامه داد: البته غرامت حقوقی و موضوعاتی که باید توسط عربستان سعودی پرداخت شود، از طرف وزارت کشور و دستگاه‌های ذی‌ربط به صورت متمرکز پیگیری می شود.

* وعده اعزام به حج از طریق دیگر کشورها امکان‌پذیر نیست

رئیس سازمان حج و زیارت استان اصفهان در مورد موضوع مطرح شده پیرامون وعده اعزام به حج از طریق دیگر کشورها و اینکه آیا توسط مردم اصفهان در این رابطه کاری انجام شده یا خیر، گفت: با توجه به اینکه صدور ویزا برای عربستان از طریق درگاه الکترونیکی انجام می گیرد، لذا زائران و متقاضیان هر کشور تنها از داخل کشور خود می توانند اقدام به صدور درخواست ویزا برای عربستان بدهند.

وی در ادامه با بیان اینکه به همین واسطه کسی از اصفهان هم نمی تواند از این طریق این عمل را انجام دهد، اظهار کرد: قطع روابط با عربستان هم دلیل دیگری برای  انجام نشدن حج ابراهیمی در سال جاری است.

* مراقب کلاهبرداران و شیادان باشید

زاهدی در همین رابطه تأکید کرد: مردم تنها از طریق دفاتر رسمی و سامانه نقل و انتقال سازمان حج و زیارت برای مسائل مربوط به واگذاری فیش‌های عمره و تمتع را پیگیری کنند و مراقب کلاهبرداران و شیادان باشند.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.