سرویس: اخبار شهرستان 19:41 - سه شنبه 26 مرداد 1395

دبیر ستاد اقامه نماز استان اصفهان:

جامعه‌ای عاری از مشکلات و ناهنجاری‌های اجتماعی در اجرای فرهنگ اقامه نماز است

حجت الاسلام ابراهیم رنجبر گفت: نماز نخستین و مهم‌ترین اولویت وحی الهی در رابطه با تمام انبیای گذشته بوده است و از این نظر اقامه نماز اصلی‌ترین برنامه یک مؤمن به خداوند است.

به گزارش اصفهان شرق از ورزنه، عصر امروز دوره آموزشی نماز با عنوان مفتاح (با موضوع شیوهای جذب کودکان و نوجوانان به امر نماز ) ویژه مبلغان مدارس و طلاب حوزه علمیه خواهران فاطمه الزهرا(س) با حضور حجت الاسلام ابراهیم رنجبر دبیر ستاد اقامه نماز استان اصفهان در سالن حوزه علمیه خواهران فاطمه الزهرا (س) شهر ورزنه برگزار شد.

دبیر ستاد اقامه نماز استان اصفهان با اشاره به اینکه بر اساس آموزه‌های اسلام، نماز محور اصلی برنامه‌ها و فعالیت‌های یک مسلمان است، گفت: هیچ امری به ما تکلیف نشده است مگر اینکه جایگاهی از آن در نماز تعیین شده باشد بنابراین نماز الگوی تمامی عبادات و احکام شرعی است.

حجت الاسلام ابراهیم رنجبر افزود: نماز نخستین و مهم‌ترین اولویت وحی الهی در رابطه با تمام انبیای گذشته بوده است و از این نظر اقامه نماز اصلی‌ترین برنامه یک مؤمن به خداوند است؛ اما واقعیات موجود در زندگی امروز نشان می‌دهد نماز خواندن به عنوان یکی از امور فرعی و غیر ضروری تلقی می‌شود.

DSCN5879

وی اظهار کرد: در آخرین پیام رهبر انقلاب به اجلاس نماز، توجه به نماز به عنوان تنها راه حل مشکلات اقتصادی و کاهش آسیب‌های اجتماعی اعلام شده است، بر همین اساس اگر ما می‌خواهیم جامعه‌ای عاری از مشکلات و ناهنجاری‌های اجتماعی داشته باشیم، باید فرهنگ اقامه نماز را در جامعه و به ویژه در بین نسل جوان، ترویج کنیم.

دبیر ستاد اقامه نماز استان اصفهان در بخش دیگری از سخنان خود، بی توجهی به لزوم اقامه نماز در مساجد و به جماعت را یکی دیگر از معضلات فرهنگی جامعه برشمرد و گفت: اصل در اقامه نماز در اسلام، اقامه نماز اول وقت در مسجد و به جماعت است، اما در این زمینه هم مردم به حکم اسلام بی توجه هستند و کمتر در مساجد حاضر می‌شوند.

وی با بیان اهدف برگزاری این دوره آموزشی خاطرنشان کرد: بالا بردن اطلاعات و آگاهی افراد و یادآوری بعضی از مطالب در حوزه نماز از اهداف این دوره بوده و همچنین در آستانه شروع سال تحصیلی 95-96 و بازگشایی مدارس این دوره به منظور آشنایی طلاب و مبلغان مدارس با شیوه های جذب کودکان و نوجوانان جهت حضور موثر در مدارس برگزار شد.

در پایان به افراد حاضر در این آموزش  که امتیاز لازم را کسب کنند، مدرکی به عنوان پایان دوره طرح مفتاح اهدا خواهد شد.

انتهای پیام/ ش

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.