سرویس: سیاسی 10:10 - دوشنبه 25 مرداد 1395

فولادگر به صاحب نیوز خبر داد؛

نظر کمیسیون‌های مجلس درباره برنامه ششم سه‌شنبه به کمیسیون تلفیق می‌رود/ برنامه ششم جامعیت لازم را ندارد

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس دهم شورای اسلامی گفت: لایحه ارائه‌شده با عنوان برنامه ششم توسعه همان لایحه احکام دائم است که جامعیت لازم را ندارد.

به گزارش اصفهان شرق، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار صاحب نیوز، اظهار کرد: برنامه ششم توسعه در کمیسیون‌های مختلف مجلس در حال بررسی است و سه‌شنبه این گزارش‌ها باید به کمیسیون تلفیق مجلس ارائه شود.

حمیدرضا فولادگر بابیان اینکه لایحه ارائه‌شده به مجلس دهم همان لایحه گذشته است، اظهار کرد: این لایحه همان لایحه احکام دائم است و جامعیت کامل را ندارد، تنها ۴ ماده  و جداول پیوست در لایحه جدید از طرف دولت ارائه‌شده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس دهم شورای اسلامی با تأکید بر اینکه این لایحه جامعیت لازم را دارا نیست، اظهار کرد: خیلی از موارد در بخش سیاست‌های برنامه ششم که شامل ۸۰ بند است و ۲۴ بند اقتصاد مقاومتی است در این لایحه مطرح نشده است.

فولادگر افزود: یکسری از احکام برنامه پنجم توسعه که مفید بوده است، هم در لایحه جدید حذف‌شده است که شاهد مثال آن مواردی در خصوص مدیریت شهری است.

وی بابیان اینکه در مجلس تلاشمان بر این اساس است تا این لایحه را جامع‌تر کنیم، گفت: با توجه به اینکه لایحه برنامه ششم ارائه نشده و صرفاً لایحه احکام دائمی برنامه به مجلس ارائه‌شده است، خیلی با بررسی آن موافق نبودیم و اعلام کردیم برود و دولت ظرف یکی دو ماه آینده لایحه برنامه ششم را ارائه کند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تمدید یک‌ساله برنامه پنجم توسعه برای سال جاری، اظهار کرد:  با توجه به وجود زمان‌بندی مجدداً اگر برنامه ششم هم آماده نشود، بودجه سال آینده هم مبتنی بر برنامه ششم نخواهد بود.

فولادگر بابیان اینکه در این خصوص دو نظر وجود دارد، گفت: یکی اینکه این لایحه رد بشود و دولت دومرتبه اصلاحیه بر روی آن بگذارد که با توجه به تجربه‌ای که وجود دارد اصلاحیه زود به دست مجلس نمی‌رسد.

وی ادامه داد: نظر دوم به این صورت است که در خود کمیسیون تلفیق تکمیلی‌های موردنظر اعمال شود.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.