سرویس: دین و اندیشه 08:11 - یکشنبه 24 مرداد 1395

استاد حوزه علمیه اصفهان:

رضایت امام هشتم شرط ورود به بهشت است

حجت الاسلام مسافر گفت: امام رضا(ع) صریح‌ترین پیام‌های ولایی را به مردم منتقل کردند و می‌توان گفت امام رضا(ع) در بیان و دعوت به امر امامت و ولایت، از جهاتی صریح‌ترین امام بودند.

به گزارش اصفهان شرق، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد مسافر تولد امام رضا (ع) را عید ولایت نامید و گفت: زیارت امام هشتم به واسطه وجود قبر ایشان در ایران نعمتی است که باید قدر آن را دانست و شکر آنرا به جای آورد، در روایت از خود ایشان آمده است «کسی مرا زیارت کند در سه جا به فریادش می رسم، هنگام جان دادن، داخل قبر و در عالم قیامت».

وی ادامه داد: آقا علی ابن موسی الرضا(ع) از جد خود رسول خدا محمد مصطفی (ص) به زبان جبرائیل امین نقل می کنند:  «کَلِمَهُ لا إلهَ إلّا اللّهُ حِصنی فَمَن دَخَلَ حِصنی اَمِنَ مِن عَذابی بِشُروطِها وَ أنَا مِن شُروطِها. – دژ و حصار من (خدا) است پس هر کس به دژ و حصار من داخل شود از عذاب من امنیت خواهد یافت، و این شروطی دارد و من (علی بن موسی الرّضا) یکی از آن شرط‌ها هستم.» در می یابیم که شرط ورود به بهشت برای ما رضایت علی ابن موسی الرضا(ع) است، پس نباتید از زیارت ایشان غافل شویم.

حجت الاسلام و المسلمین مسافر توجه به ولایت را پشتوانه فیزیکی و معنوی برای دو دنیا خواند و ادامه داد: این دوران بهترین زمان برای تقویت پیوند با ولایت است، از زمان امام خمینی (ره) بنیاد گذارانقلاب اسلامی تاکنون که سکان هدایت انقلاب به دست آیت الله خامنه ای (حفظ الله) بوده قرآن و ولایت عوامل حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده است، ایران سالهاست که از شرق  و غرب بوسیله ولایت حفاظت شده است.

به گفته وی، نظام ولایت بر اساس حمایت خداوند و اهل بیت است، پایتخت معنوی  کشور ایران، بارگاه علی ابن موسی الرضا(ع) است.

وی تاکید کرد: امام رضا(ع) صریح‌ترین پیام‌های ولایی را به مردم منتقل کردند و می‌توان گفت امام رضا(ع) در بیان و دعوت به امر امامت و ولایت، از جهاتی صریح‌ترین امام بودند، براین اساس نخستین ویژگی که باید از شنیدن نام امام هشتم به ذهن ها متبادر شود، موضوع ولایت است،.

این استاد حوزوی خاطر نشان کرد: امام رضا(ع) وقتی کمترین فرصت و امکان و کمترین ظرفیت برای آشنایی با مفهوم امامت و ولایت را در میان مردم دیدند، بر روی مفاهیمی مثل نماز و روزه و عبادات و اخلاقیات کار نکردند، بلکه به سراغ اصل ماجرا رفتند و به اصلی‌ترین مفهوم دینی یعنی ولایت و امامت پرداختند. نمونۀ برجستۀ آن حدیث سلسله الذهب است که عرض خواهم کرد

مباحث

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.