سرویس: اخبار شهرستان 14:51 - شنبه 23 مرداد 1395

در پیامی تقدیر شد؛

پیام فرمانده ناحیه بسیج امام علی(ع) در پی برگزاری باشکوه یادواره 1000 شهید شرق شهرستان اصفهان

سرهنگ پاسدار مهدی ساعی روز شنبه 23 مرداد 95 با صدور پیامی با گرامی داشت یاد و خاطره 1000 شهید شرق شهرستان اصفهان از برپایی هشت شب یادواره شهدای این منطقه با شکوه و در نهایت معنویت، تقدیر و تشکر کرد.

به گزارش اصفهان شرق، سرهنگ مهدی ساعی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام علی(ع) در پیام خود آورده است:

بسم رب الشهدا والصدیقین

ولا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیا  عند ربهم یرزقون        169 آل عمران

ای شهیدان، عشق مدیون شماست /  هرچه ما داریم از خون شماست
چفیه‌ هاتان بوی شبنم می‌دهد /  عطر شب‌های محرم می‌دهد
سال ها در سایه لطف شهیدان بوده ایم /  از دعاشان در امان از مکر شیطان مانده ایم
با خنده ای که عکس شهدا در برگرفته است /  دیوار خانه چهره دیگر گرفته است
چه خوب، اگر پنجره را باز کنیم /  سمت سرسبزترین قافله پرواز کنیم

با درود بر روح پر فتوح حضرت امام (ره) و ارواح پاک شهیدان والامقام مخصوصا شهدای گرانقدر شرق شهرستان اصفهان و با عرض سلام به محضر مبارک امام خامنه ای مدظله العالی و شما مردم عاشورایی که حضور سبزتان در مجلس شهدا که میزبان آن 1000 شهید این دیار ولایتمدار و ایثاگر بود و  باعث تجدید پیمان مجدد با فرهنگ علوی و عاشورایی و آرمان های انقلاب اسلامی بود.

امام شهیدان می فرمایند: همه عالم به سوی او برخواهند گشت، پس هرچه بهترکه برگشتن اختیاری باشد و انتخابی ، و انسان انتخاب کند شهادت در راه خدا و انسان اختیار کند مرگ را برای خدا و شهادت را برای اسلام.

و امام المسلمین می فرمایند: یاد شهیدان نباید در جامعه ی ما از ذهن ها خارج شود و راه و هدف شهیدان را باید زنده نگه داشت و یاد شهیدان را باید گرامی بدارید و زنده نگه دارید؛

در ایام مبارک دهه کرامت گرد هم جمع شدیم تا با سجایای ارزشمند و کرامات عدیده ی شهدا آشنا شویم، هر چند سخن گفتن از جان نثاران راستین کاری صعب و دشوار است و به سختی حق مطلب ادا می گردد.

آب دریا را اگر نتوان کشید                    هم به قدر تشنگی باید چشید

در عصر و زمانه ای به سر می بریم که دشمنی دشمنان قسم خورده این مرز و بوم به اوج خود رسیده و مظاهر تجدد، عقل و هوش از سر برخی مردمان این سرزمین ربوده است.

دشمنان با در دست گرفتن مدیریت رسانه با تمام توان خود در صدد ترویج و توسعه فرهنگ پوچ و توخالی غرب هستند

و قطعا بازتولید آموزه ها و معارف ناب اسلامی می تواند ما را به سمت ارائۀ الگوی ایرانی و اسلامی از مقولۀ پیشرفت رهنمون سازد که در این میان، گفتمان منبعث از  میثاق با شهدا به نحو عام می تواند تحولاتی شگرف برای نظام اسلامی و دیگر جوامع آزادی خواه به ارمغان آورد.

جهاد مقدس رزمندگان دلیر اسلام در جنگ تحمیلی  نیز منبعث از فقه مردمی جهاد است که باید در آن عمیقا اندیشید و نیز ارتقای معرفتی عصر ظهور، نحوۀ بازتولید فقه مردمی جهاد را در با تبعیت ازآموزه های امام (ره)و مقام معظم رهبری به منصۀ ظهور می رساند.

قطعا به تصویر کشیدن آرمان های شهدا و ایثارگری این جوانان عاشق شهادت، با گفتمان میثاق شهدا و ارائۀ الگوی ارتباطی میان مردم و شهدا امکان پذیر خواهد بود لذا  هر چه بیشتر در این آموزه ها تعمق و تفکر گردد، می توان به نتایجی بهتری دست یافت و در راستای تحقق شناساندن فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان امروزی می توان بر مشکلات فرهنگی ، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی فائق آمد و یقیناً این مهم دور از دسترس نیست. لیکن تحقق این امر نیازمند تعمیق در مولفه های ایثار و شهادت است تا بتوان با پرهیز از منحصر نمودن فرهنگ ناب دفاع مقدس و گفتمان متعالی شهادت در برخی نمادها  کلیشه ای و شعاری بیش از پیش در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب تلاش کنیم.

برگزاری اولین یادواره سرداران، فرماندهان و بیش از هزار 1000 شهید شرق شهرستان اصفهان، فرصتی برای انتقال پیام این عزیزان به هزاران مرد و زن و معرفی نقش و جایگاه شرق اصفهان در دوران دفاع مقدس است.

این از افتخارات مردم شرق اصفهان است که با تقدیم بیش از 1000 شهید و بیش از 6 هزار رزمنده جانباز در زمره مناطقی قرار گیرد که باخون، پیمان حمایت از انقلاب و ارزش های نظام مقدس اسلامی ایران و تبیعیت از اوامر ولی فقیه را بسته است و خدا را شکر می گوییم که با وجود مشکلات به وجود آمده از پس خشکسالی های اخیر و بحران آب در مناطق شرق اصفهان که هنوز روحیه شهادت و ایثار در فرزندان این مرز و بوم به وضوح و حداکثر دیده می شود  و قطعا تلاش شبانه روزی این جوانان در عرصه های فرهنگی و برپایی یادواره ها و مناسبت های ملی و مذهبی، گوشه ای از این رفتار و منش مردم این دیار ولایتمدار و ایثارگر است.

در طول تاریخ شرق اصفهان، آنچه که بی نظیر است، تقدیم هزاران جوان در عرصه شهادت و ایثار است که در مکتب علوی درس ایثار، گذشت، شهامت و شهادت را فرا گرفته بودند و نشان دادند که شرق اصفهان آرمان هایش را با اسلام و ولایت گره زده و خواهد زد.

مسئولان نیز باید بدانند که آغوش شرق اصفهان تا ظهور حضرت حجت ابن الحسن ارواحنا له الفدا در راه ایثار و شهادت مهیا و نگاه بصیرانه آنان در وادی عشق و ایثار، باز است و نام شرق اصفهان را با فرهنگ همدلی و رشادت ها در تاریخ ایران اسلامی به ثبت خواهند رساند.

حضور سراسر شور و نشاط شما عزیزان در این محفل الهی – معنوی زینت بخش اندیشه های ناب و خالص دلیری ها و رشادت های غیورانه و غیرت مندانه ی شهیدان است، شهیدانی که تا ابد نام و یاد پرافتخارشان، بر صفحه ی سپید روزگار و در تاریخ اندیشه ها با عزت و عظمت، ابدی و سرمدی خواهد ماند.

در پایان از زحمات همه عزیزانی که در برگزاری اولین یادواره لاله های شرق ما را کمک و یاری نمودند بالاخص فرماندار محترم شهرستان اصفهان، بخشداران، شهرداران، دهیاران، روسای شورای اسلامی بخش و شهر و رستاها، نهادها و ادارات، خانواده شهدا و ایثارگران، ائمه جمعه و جماعات، بسیجیان عزیز و مردم همیشه قهرمان شرق شهرستان اصفهان تقدیر و تشکر می نمایم.

بیایید فرهنگ سازی کنیم /  که پیش خدا سرفرازی کنیم

بگوییم از عزم و پیکارشان /  بگیریم درس ز ایثارشان

عمل بر وصایای آنان کنیم /   روا نیست گر نقض پیمان کنیم

مبادا که پیمان ما بشکند /  حریم شهیدان ما بشکند

بیایید پایداری کنیم /  زخون هایشان پاسداری کنیم

بیایید بیعت مجدد کنیم /  دفاع از ولی و ولایت کنیم

والعاقبه للمتقین

برادر کوچک شما، سرهنگ پاسدار مهدی ساعی

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.