سرویس: غیر تولیدی 14:10 - جمعه 22 مرداد 1395

عملکرد نمایندگان فوتبال اصفهان؛

ذوب‌آهن ناتوان در کسب پیروزی/ تدابیر ویسی در گرمای جنوب سراب شد

هفته چهارم لیگ برتر فوتبال جام خلیج فارس با یک تساوی و یک شکست برای نمایندگان اصفهانی همراه بود.

به گزارش اصفهان شرق، هفته چهارم لیگ برتر فوتبال بر خلاف هفته گذشته چندان برای اصفهانی‌ها خوش یمن نبود و 2 نماینده این شهر تنها به یک امتیاز از 6 امتیاز ممکن بسنده کردند.

تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان که در روزهای اخیر با مشکلات و حواشی در کادر فنی و مدیریتی مواجه شده بود، پس از بازگشت آرامش به تیم و حضور دوباره یحیی روی نیمکت به مصاف تیم گستر ش فولادی رفت که مانند ذوب‌آهن در هفته‌های ابتدایی نتایج دندان‌گیری کسب نکرده بود.

ذوبی‌ها هفته گذشته در اهواز نمایش خوبی داشتند و با 2 گل میزبان خود را شکست داده بودند، از طرفی گسترش فولاد تا اینجای فصل موفق به گلزنی نشده بود و در واقع دروازه‌های حریفان مقابل مهاجمان این تیم طلسم شده بود و این نتایج سبب شده بود هواداران ذوب به نتیجه‌گیری تیمشان خوش‌بین‌تر باشند.

اما برخلاف پیش‌بینی‌ها گسترش فولاد در فولادشهر بازی را تهاجمی آغاز کرد و در همان دقایق ابتدایی توسط لوسیانو پریرا مهاجم فصل گذشته سپاهان که با این فضا به خوبی آشنا بود به گل رسید تا طلسم گل نزدن این تیم در فولادشهر شکسته شود.

اما در ادامه ذوبی‌ها نمایش به نسبت بهتری داشتند اما نبود یک مهاجم تمام کننده خوب سبب شد تا این تیم خیلی زود به گل نرسد و فقط توان رسیدن به تساوی را داشته باشد در صورتی که اگر بنگستون و یا سایر مهاجمان این تیم عملکرد بهتری داشتند این تیم حتی پتانسیل پیروزی در این دیدار را هم داشت.

در این بازی مرتضی تبریزی نیمه نخست نیمکت‌نشین بود و از نیمه دوم که به زمین آمد تحول خوبی در بازیسازی و تدارک حملات سبزها به وجود آورد و در واقع همان تک گل هم روی بازیسازی خوب این بازیکن به دست آمد. البته نام این بازیکن شب گذشته هم در لیست کی‌روش دیده شد و این مسئله سبب افزایش انگیزه‌های این بازیکن خواهد شد.

اما جری بنگستون زننده تک گل ذوب‌آهن با اینکه در این دیدار پایش به گلزنی باز شد اما چندین فرصت خوب را هم از دست داد تا نشان دهد هنوز به طور کامل در ترکیب تیمش جا نیفتاده است. به هرحال ذوب‌آهن عملکرد چندان ضعیفی هم نداشت اما سهم تلاش بازیکنان این تیم فقط یک امتیاز بود.

گل‌محمدی: به جز 10 دقیقه ابتدایی، در سایر دقایق تیم برتر میدان بودیم

یحیی گل‌محمدی سرمربی این تمی هم معتقد است که تیمش در 10 دقیقه ابتدایی خیلی خوب نبود اما در سایر دقایق تیم برتر میدان بودند. وی اظهار داشت: به جز 10 دقیقه نخست دیگر دقایق خوب بودیم و انتظار دریافت چنین گلی را نداشتیم.

وی افزود: نیمه دوم راحت‌تر بازی کردیم و حریف به سختی به دروازه ما می‌رسید و موقعیت‌های خوبی برای پیروزی داشتیم اما خوب عمل نکردیم، نیمه دوم باید برای بازیکنان ما سرمشق باشد تا در دیگر دیدارها اینچنین بازی کنند.

سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن خاطرنشان کرد: در بازی‌های خانگی باید بهتر عمل کنیم و بر حریفان فشار بیاوریم تا نتایج لازم را کسب کنیم و نباید همچون این دیدار در خانه خودمان گل دریافت کنیم.

گل‌محمدی در پاسخ به سوالی درباره ارتباط نتیجه این دیدار و مشکلات پیش آمده در باشگاه تصریح کرد: اینگونه فکر نمی‌کنم و پس از این اتفاقات در اهواز بازی سختی را بردیم و این اتفاقات تاثیری بر بازیکنان نداشت و نتیجه این دیدار به این مسائل ربطی نداشت.

وی درباره موقعیت سوزی‌های فراوان مهاجمان تیمش بیان کرد: بازیکنان باید تلاش بیشتری به نمایش بگذارند به این دلیل که مستحق این هستند و در اصفهان بازی‌های بزرگتر از این را نیز برده‌ایم، به این بازیکنان امیدوارم و در تعطیلات باید زمان بیشتری را بگذاریم.

به هرحال ذوب‌آهن با 2 تساوی، یک شکست و یک پیروزی به استقبال تعطیلات لیگ رفت و یحیی فرصت دارد با تقویت تیمش در نقاطی که ضعف دارد و همچنین ارتقای هماهنگی بین بازیکنان، دوباره روزهای خوب ذوب‌آهن را در لیگ برتر فوتبال رقم بزند.

پیروزی مقابل قهرمان، سپاهان را اشباع کرده بود

اما سپاهان دیگر تیم اصفهانی که هفته گذشته با پیروزی قاطعانه مقابل قهرمان فصل قبل دوباره امیدها را زنده کرد خیلی زود دچار افت شد و در دیدار مقابل صنعت نفت آبادان اسیر گرمای جنوب و عملکرد خوب بازیکنان دست‌نشان شد.

برخلاف دیدار قبل در این بازی سپاهان آن شادابی را نداشت و از موقعیت‌های خطرناکی که مهاجمان این تیم در بازی گذشته روی دروازه حریف ایجاد می‌کردند دیگر خبری نبود. از طرفی گرمای هوا هم روی عملکرد بازیکنان این تیم تاثیر منفی گذاشته بود.

از طرفی احسان حاج‌صفی که برگ برنده ویسی در این دیدار محسوب می‌شد و برای نخستین بار در این فصل به میدان رفت درخشش چندانی نداشت و در واقع نتوانست در جلوگیری از شکست تیمش کمک زیادی بکند.

سپاهان در این دیدار با یک گل مغلوب صنعت نفت آبادان، تیم خوب این روزهای لیگ برتر شد و در موقع دریافت این گل 2 مدافع مرکزی طلایی‌ها ضعیف عمل کردند و در نهایت تیم ویسی با شکست به استقبال تعطیلات رفت.

ویسی: در مقابل نفت بی‌برنامه بودیم و تاوان آن را هم پرداخت کردیم

البته عبدالله ویسی سرمربی سپاهان هم عملکرد ضعیف تیمش را قبول داشت و درباره این بازی گفت: تیم سپاهان امروز بی‌برنامه بود و تاوان آن را پرداخت کرد در واقع تیم نفت آبادان لیاقت پیروزی را داشت.

وی افزود: کل تیم سپاهان بدحال، سرگردان و گیج بود البته این اتفاق برای همه تیم‌ها در دنیا رخ می‌دهد و یک موضوع طبیعی است.

سرمربی تیم فوتبال سپاهان گفت: تیم صنعت نفت خیلی خوب بازی کرد و امیدوارم این روند را ادامه دهد اما برای پیش‌بینی آینده زود است و آینده تیم معلوم نیست.

ویسی بیان کرد: امروز خودمان نبودیم و در حد نام سپاهان بازی نکردیم و لیاقت ما بیشتر از اینها بود

به هرحال ویسی برخلاف دیگر رقیب همشهری تیم خود را در همان ابتدای فصل و انتقالات با حداکثر تغییر و تحول بسته و در تعطیلات باید به فکر رساندن تمیش به انسجام و هماهنگی بیشتر باشد تا در شروع دوباره لیگ بتوانند انتظارات هواداران این تیم را برآورده کنند.

نتایج دیدارهای هفته چهارم لیگ برتر فوتبال

ماشین‌سازی0- تراکتور 2
پیکان1- استقلال تهران 1
ذوب‌آهن1- گسترش فولاد  1
سایپا 1- پدیده 1
نفت آبادان1- سپاهان 0
پرسپولیس1- صبا0
استقلال  خوزستان 2- نفت تهران 2
سیاه‌جامگان- فولاد( امروز برگزار می‌شود)

تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.