سرویس: اخبار شهرستان 17:45 - پنجشنبه 21 مرداد 1395

در حاشیه نمایشگاه یادواره 1000 شهید شرق اصفهان برگزار شد؛

ترویج حجاب برتر در غرفه ای به نام دختران/ حرکتی در چارچوب ذهن بیدار بانوان بسیجی

عکاسی دو بعدی با حرکت زیبای بسیجیان بخش براآن جنوبی از توابع بخش مرکزی شهرستان اصفهان، غرفه ای جذاب را در نمایشگاه 1000 شهید شرق شهرستان اصفهان به وجود آورد.

به گزارش  اصفهان شرق، پس از ماه ها تلاش بی وقفه توسط نیروهای بسیجی و مردمی شرق اصفهان در برپایی یادواره کیفی در شهر اژیه، آن هم در دهه کرامت، این یادواره با شکوه وصف ناشدنی برگزار شد.

سال ها بود که ظرفیت بی بدیل شرق اصفهان، نیازمند حرکتی به سبک فرهنگ ایثار و شهادت بود و برپایی یادواره در وسعت بخشی و شهری، در مناسبت های مختلف به نوعی مصداق این حرکت به شمار می آمد ولیکن برگزاری نمایشگاه و یادواره ای در وسعت وسیع و در بردارنده یاد هزار شهید و جانباز و ایثارگر در شرق اصفهان، امسال به همت ستاد یادواره شهدا و همراهی مسئولان بخشی برای اولین مرتبه، کلید خورد.

از ابتدای سال 95 زمزمه برپایی این یادواره به گوش میرسید و همه افرادی که سال ها عشق خدمت به شهدا را در خود می پروراندند، در انتظار کمک دهی ایده آل در بخش های مختلف این یادواره بودند.

هر چند که در ستاد یادواره همه ارگان ها با دستور فرماندار موظف به همکاری وسیع در این بخش بودند ولی با طی کردن غرفه های مختلف نمایشگاه جنب یادواره، چهره های بسیجی و نام حوزه های بسیج توجه هر بازدید کننده ای را به خود جلب می کرد و انگار کالبدی از نگاه زیبای بسیج و حرکت پرتوان بسیجیان شرق اصفهان، در یادواره و نمایشگاه جنب آن به وضوح مشخص بود.

هر یک  از بسیجیان شرق اصفهان، غرفه ای را در دست گرفته و با همت و روحیه پرتوان، هشت روز  کار فرهنگی را به نحو احسنت به انجام رساندند تا بتوان به زیبایی، جلوه هایی از ایثار و شهادت را رقم زد.

تصمیم گرفتم به جمع بازدید کنندگان بروم تا با گفته های نسل چهارمی ها، گزارش امروز را اذین ببندم.

دختران دبستانی شهر اژیه با در دست داشتن قاب چوبی عکس خود، غرفه عکاسی دو بعدی را نشان می دانند و به وضوح برق رضایت را در چهره تک تک آنها دیدم.

فاطمه دختر 8 ساله به ما گفت: تا امروز غرفه عکاسی به این شکل ندیده بودم و امروز خوشحالم که با پوششی متفاوت و برتر، تصویری را از یادواره به یادگار دارم.

فاطمه ادامه داد: غرفه عکاسی دو بعدی، جلوه ای از کار فرهنگی است که در مدارس به ما آموزش می دهند ولی تفاوت این حرکت این است که بسیجیان به این کار، حجاب را در چشم من که دختر 8 ساله هستم به زیبایی نمایش می دهد.

IMG_6439

زهرا دانش آموز اژیه ای به سرعت به طرف تریبون آزاد اصفهان شرق آمد و اظهار کرد: من به آسانی نحوه روسری بستن و همچنین انتخاب رنگ روسری را به خوبی از خواهرانی که در غرفه عکاسی بودند، آموزش دیدم و خوشحالم که دختری محجبه هستم.

این دختر شرق اصفهانی افزود: همه دوستانم بعد از اینکه این غرفه را دیدند، تبلیغ این غرفه را می کردند و من هر روز برای بازدید از این غرفه به نمایشگاه لاله های شرق می آیم زیرا نوع حرکت بسیجیان براآن جنوبی بسیار متنوع و جالب بود.

IMG_6446

خانم توکلی مادری که دختر دو ساله اش را برای عکس آورده بود، گفت: وقتی شنیدم غرفه عکاسی با انتخاب حجاب برتر در نمایشگاه است، تصمیم گرفتم تا دخترم را به نمایشگاه آورم و به راستی، طرح جذابی از بسیجیان طرح ریزی شد زیرا در ذهن فاطمه دو ساله من خواهد ماند و این عکس دو بعدی را برای یادگاری، حفظ می کنم.

یکی از مسئولان برگزاری این طرح به خبرنگار ما گفت: زمانی که به ما غرفه دختران را پیشنهاد کردند، طرح عکاسی دو بعدی و آموزش روسری بستن به ذهن ما خطور کرد و به دنبال اسباب و وسایل طرح بودیم که به خوبی محقق شد.

سکینه قنبری ادامه داد: منطقه شرق اصفهان از محرومیت خاصی رنج می برد و تمام تلاش ما این بود تا قیمت قاب عکس برای مراجعه کنندگان با حداقل مبلغ تمام شود که به لطف خدا و همکاری همگانی این امر محقق شد.

وی اذعان کرد: استقبال خوبی از غرفه عکاسی شد ولی کمبود فضا در نمایشگاه و عدم دستگاه چاپ عکس باعث شد تا نتوانیم به لحظه قاب عکس ها را تحویل دوستان دهیم.

قنبری تصریح کرد: قطعا این کار فرهنگی را در سطح شرق اصفهان ادامه خواهیم داد ولی مسئولان باید در گسترش این کار به کمک ما بیایند زیرا نظاره کردن و تشویق به تنهایی کاری را به انجام نخواهد رساند.

IMG_6455

وی با تشکر از بسیج ناحیه امام علی(ع) از همکاری بسیار در ایجاد غرفه و ترغیب این کار در بین بچه ها، خاطرنشان کرد: بسیج در نمایشگاه لاله های شرق، مشوق اصلی برنامه های ما بود و قطعا ترویج گفتمان بسیجی و خالص شدن برای کار فرهنگی را به نحو زیبایی در نمایشگاه به انجام رساندند.

خانم محسنی عکاس این غرفه با اشاره به اینکه این طرح بهتر است فقط برای بچه های زیر 8 سال اجرا شود، گفت: کار زیبایی را برای اولین مرتبه انجام دادم و از اینکه استقبال خوبی از این طرح شد خوشحالم ولیکن بهتر بود این طرح فقط برای دختران زیر 8 سال اجرا می شد زیرا بانوان با حجاب بیشتر به منظور سرگرمی، عکس می گرفتند.

وی که گالری خانگی فعالی را در اژیه دارد، افزود: حجاب و زیبایی این پوشش زمانی که دختر بچه هایی بدون روسری وارد غرفه می شدند و برایشان روسری و چادر اماده می کردیم تا عکس با حجابشان را در کنار عکس بدون حجابشان قرار دهیم، بیش از گذشته برایم جالب و جذاب بود و قطعا اگر حرکتی به این سبک اجرا شود، برای عکاسی پیشقدم می شوم.

IMG_6438

این بسیجی فعال شهر اژیه خاطرنشان کرد: متاسفانه زمان کمی در روز، به این امر اختصاص یافت و برخی خانواده ها توقع داشتند، از این غرفه بهره مند شوند ولیکن دست تنها بودن در این امر، زمان کم روزانه و کوچکی غرفه، اجازه عکاسی بیش از 30 تابلو را به من نمی داد و قطعا مسئولان باید این ضعف ها را نیز در نظر بگیرند.

به گزارش اصفهان شرق، تابستان 95 با برپایی یادواره 1000 شهید و برپایی نمایشگاهی با بیش از 20 غرفه فرهنگی، اقتصادی، ایثار و شهادت و ترویج حجاب، اثر گذاری عمیقی در بین مردم همه مناطق شش گانه شرق شهرستان اصفهان برجا گذاشت و غرفه عکاسی یکی از صفحات فعال، اولین کتاب به نام یادواره شهدای این منطقه است. امیدواریم مسئولان متولی با برطرف کردن برخی ضعف ها که بیشتر به کمبود مکان نمایشگاه، مکان فعلی برپایی نمایشگاه، تکراری بودن برخی غرفه ها؛ مرتبط است، بتوانند در سال های آینده کنگره ای عظیم را کلید زنند.

انتهای پیام/ ش

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.