سرویس: اجتماعی 15:20 - پنجشنبه 21 مرداد 1395

اخبار کوتاه پلیس استان اصفهان

۲۵ فروشگاه عرضه لباس‌های نامتعارف در اصفهان پلمب شد

کشف یک محموله کفش خارجی قاچاق در شهرضا، کشف یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اسباب‌بازی قاچاق در سمیرم و پلمب ۲۵ فروشگاه عرضه لباس‌های نامتعارف در اصفهان از جمله مهم‌ترین اخبار امروز پلیس اصفهان است.

به گزارش اصفهان شرق، فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا اظهار داشت: یک محموله کفش خارجی قاچاق به ارزش 3 میلیارد ریال در ایست و بازرسی شهید امامی شهرضا کشف شد.

سرهنگ حمید امیرخانی با اشاره به اینکه مأموران انتظامی ایستگاه ایست و بازرسی شهید امامی شهرستان شهرضا حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون کشنده مشکوک شده و آن را متوقف کردند، افزود: در بازرسی از این خودرو یک محموله کفش خارجی فاقد هرگونه مدارک معتبر گمرکی کشف شد.

وی ارزش این محموله را 3 میلیارد ریال دانست و گفت: در این مورد راننده دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

340 کارتن اسباب‌بازی قاچاق در سمیرم

فرمانده انتظامی شهرستان سمیرم از کشف 340 کارتن انواع اسباب‌بازی قاچاق به ارزش یک میلیارد و 500 میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ غلامرضا براتی با بیان اینکه مأموران ایست و بازرسی شهید رئیسیان حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون کشنده ولوو مشکوک برخورد و آن را متوقف کردند، افزود: در بازرسی دقیق از این خودرو تعداد 340 کارتن انواع اسباب‌بازی مکانیزم دار فاقد هرگونه مدارک مثبته گمرکی کشف شد.

وی ارزش این محموله را یک میلیارد و 500 میلیون ریال اعلام و بیان کرد: در این مورد راننده دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان سمیرم خاطرنشان کرد: مردم در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک موضوع را فورا از طریق شماره تلفن 110 به پلیس اطلاع داده تا اقدامات مناسبت صورت پذیرد.

پلمب 25 فروشگاه عرضه لباس‌های نامتعارف در اصفهان

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: در راستای اجرای طرح بازدید و کنترل واحدهای صنفی پوشاک، 25 فروشگاه عرضه لباس‌های نامتعارف، مبتذل و دارای آرم و علائم فرهنگ غربی در شهر اصفهان شناسایی و پلمب شد.

سرهنگ جهانگیر کریمی اظهار داشت: در راستای ارتقا امنیت اخلاقی و اجتماعی، طرح بازدید و کنترل واحدهای صنفی پوشاک، تریکو و خرازی توسط مأموران اداره نظارت بر اماکن عمومی به مدت 7 روز در شهر اصفهان اجرا شد.

وی با بیان اینکه مأموران نظارت بر اماکن عمومی پلیس و پلیس امنیت عمومی استان 911 واحد صنفی را مورد بازدید قراردادند، بیان کرد: در این راستا 149 تعهد اخذ شد، همچنین  به 206 واحد صنفی متخلف تذکر کتبی و 395 واحد دیگر تذکر شفاهی دادند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اشاره به اینکه 25 واحد صنفی متخلف پلمب شدند، تصریح کرد: در این راستا برای 108 واحد صنفی دیگر اخطاریه پلمب صادر شد که در صورت عدم رعایت قوانین و مقررات مربوطه برابر قانون با آن‌ها برخورد خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: طرح تشدید برخورد باعرضه کنندگان لباس‌های مبتذل، دارای آرم و علائم و تبلیغات و تصاویر فرهنگ غربی که به‌صورت قاچاق وارد کشور شده در سطح بازار و مجتمع‌های تجاری شهر اصفهان آغازشده و پلیس این موضوع را با جدیت دنبال می‌کند.

سرهنگ کریمی با بیان اینکه پوشش متناسب با فرهنگ ایرانی و اسلامی از مهم‌ترین ارزش‌های نظام ما است با اعلام تداوم و تشدید این‌گونه برنامه‌ها و اقدامات کنترلی و نظارتی پلیس، از عموم شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف، موضوع را به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 اطلاع دهند.

دستگیری برادران شرور در اصفهان

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: فرد شروری که به‌اتفاق برادرانش با اقدامات شرارت‌آمیز، قدرت‌نمایی با قداره و ایجاد درگیری و سبب ناامنی دریکی از محله‌های شهر اصفهان شده بود، در عملیات ضربتی پلیس امنیت عمومی استان دستگیر شد.

سرهنگ جهانگیر کریمی اظهار داشت: در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی شرور به‌اتفاق برادرانش با اقدامات شرارت‌آمیز، ایجاد درگیری، رعب و وحشت و فروش مواد مخدر دریکی از محله‌های شهر اصفهان سبب سلب آسایش آن‌ها شده بود، موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد فرد مذکور با تشکیل باندی متشکل از سه برادر دیگرش در زمینه خرید و فروش مواد مخدر، شرارت، زورگیری و ایجاد رعب و وحشت فعالیت دارد که طی یک عملیات ویژه و ضربتی با هماهنگی مقام قضایی به همراه دیگر برادرانش دستگیر شد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اشاره به اینکه برادران شرور دستگیر شده دارای سوابق متعدد کیفری هستند، خاطرنشان کرد: اخلال در نظم عمومی و ایجاد رعب و وحشت، درگیری با مأموران اجرائیات و ضرب‌ و جرح آن‌ها به دلیل ساخت‌وساز غیرقانونی، تمرد نسبت به مأمورین و توهین به مقامات و مأموران، قدرت‌نمایی با قداره، ورود غیرقانونی به عنف و ضرب ‌و جرح عمدی از جمله سوابق کیفری برادران شرور در مراجع قضایی هستند.

وی با بیان اینکه تعرض به امنیت و آسایش مردم خط قرمز پلیس است، اظهار داشت: پلیس در صورت دریافت هر نوع گزارش از فعالیت اراذل ‌و اوباش در اسرع وقت و بدون نوبت به موضوع رسیدگی و برخورد با عوامل شرارت را در دستور کار ویژه خود قرار می‌دهد.

تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.