سرویس: اجتماعی 13:14 - پنجشنبه 21 مرداد 1395

نایب‌رئیس جبهه پیرو خط امام و رهبری:

دولت از ایجاد شائبه استفاده انتخاباتی از امکانات بیت‌المال جلوگیری کند

کوهکن گفت: نفس ورود به عرصه انتخابات توسط دولت اشکالی ندارد،ولی نحوه ورود و استفاده از اموال و امکانات بیت‌المال به‌نوعی باید باشد که مشکل شرعی نداشته باشد و ایجاد شائبه سوءاستفاده در اذهان عمومی نکند

به گزارش اصفهان شرق،  محسن کوهکن در گفت‌وگو با خبرنگار صاحب نیوز، در تحلیل و ارزیابی خود از آغاز زودهنگام تحرکات انتخاباتی دولت یازدهم برای دوره دوم خود و انتخاب محمد علی نجفی به‌عنوان رئیس ستاد انتخاباتی و برگزاری جلساتی چون اجلاسیه مدیران آموزش‌وپرورش بارنگ و بوی انتخاباتی، اظهار کرد: معمولاً در همه دولت‌ها غیر از زمان ریاست‌جمهوری آیت‌الله خامنه‌ای، چهار رئیس جمهور، بدون استثنا تصمیم بر ورود به عرصه انتخابات برای دوره دوم گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه تصمیم بر حضور برای دوره دوم انتخابات توسط دولت یازدهم یک حق طبیعی است و تدبیر برای پیروزی در انتخابات  و انتخاب مسئول ستاد انتخاباتی یک امر معمول بوده و خلافی نیست، گفت: تنها ایراد و اشکال در این روند بر این است که چنانچه یک فردی مسئول دولتی است، باید مراقبت کند از اموال و امکانات بیت‌المال سوءاستفاده نکند.

نایب‌رئیس جبهه پیرو خط امام  و رهبری تصریح کرد: البته این بدان معنا نیست که مثلاً رئیس‌جمهور فعلی برای تبلیغات انتخاباتی خود در زمان فعلی از ماشین شخصی و بدون محافظ رفت‌وآمد کند، بلکه این معنی را می‌دهد که در زمینه هزینه کردهای تشریفاتی و تبلیغاتی نباید از امکانات و اموال بهره ببرد.

وی افزود: آنچه که مسلم است، ورود دولت به امر انتخابات برای سال آتی فاقد هرگونه اشکالی است، اما چنانچه این ورود همراه با سوءاستفاده از اموال و امکانات دولتی باشد، این خلاف و غیرقانونی است و باید همه دستگاه‌های نظارتی بدون هیچ‌گونه رودربایستی و تعارف به آن تذکر بدهند.

کوهکن عنوان کرد: در جریان انتخابات، نکته دومی که باید رئیس‌جمهور فعلی که قصد شرکت در انتخابات برای دور دوم را دارد به آن توجه کند، وقت است؛ رئیس‌جمهور نباید وقتی را که قرار است صرف امورات اجرایی کشور شود بیش‌ازحد به امور انتخاباتی و تبلیغاتی بپردازد، چرا که پیش خداوند خویش مسئول است و فردای قیامت باید پاسخگو باشد.

وی گفت: نفس ورود به عرصه انتخابات توسط دولت اشکالی ندارد،ولی نحوه ورود  و استفاده از اموال و امکانات بیت‌المال به‌نوعی باید باشد که مشکل شرعی نداشته باشد و ایجاد شائبه سوء استفاده در اذهان عمومی نکند.

نایب‌رئیس جبهه پیرو خط امام  و رهبری اذعان کرد: امروز دولتمردانی که دولت قبلی را به دلیل رفتار هایی مانند توزیع رایگان سیب‌زمینی بین مردم متهم به رفتارهای تبلیغاتی می‌کردند، مواظب باشند خود از این رفتارهای سوءاستفاده کننده بپرهیزند و مرتکب حرکت های تبلیغاتی نشوند.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.