سرویس: اجتماعی 07:02 - پنجشنبه 21 مرداد 1395

مطالبه عمومی از مسئولان دولتی؛

مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در حوزه عفاف و حجاب به فراموشی سپرده نشود

جمعی از نیروهای مردمی با حضور در دفتر مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان مطالبات خود در حوزه عفاف و حجاب را مطرح کردند. مدیر کل این اداره می گوید: نظارت ویژه‌ بر حوزه عفاف و حجاب در اداره‌کل راه و شهرسازی پیاده سازی شده است.

به گزارش اصفهان شرق، به نقل از صاحب نیوز، تعدادی از نیروهای مردمی، اعضای خانواده‌های معزز شهدا، ایثارگران و دلسوزان انقلاب اسلامی به نیابت از جمع ۵۰ هزارنفری خانواده‌های حاضر در راهپیمایی مدافعان حریم خانواده در روز ملی عفاف و حجاب، امروز با حضور در دفتر مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان طومار مطالبات مردمی مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص عفاف و حجاب را تحویل وی دادند و خواستار شدند تا این مصوبات در این اداره کل پیگیری و پیاده‌سازی شود.

حجت‌الاسلام مطهر خو معاون تشکل‌های مردمی ستاد احیاء شهرستان اصفهان بابیان اینکه این طومار دارای ۱۶ بند است، گفت: این ۱۶ بند برگرفته از مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در حوزه عفاف و حجاب و مرتبط با حوزه کاری وزارت راه و شهرسازی است.

وی مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی را حاصل زحمات و بررسی‌های کارشناسی‌های زیاد عنوان کرد و افزود: ما به دنبال این هستیم که مبادا این مصوبات به فراموشی سپرده شود یا اینکه بر روی زمین گذاشته شود.

خانم حجازی مسئول امور بانوان ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان اصفهان بابیان اینکه اداره راه شهرسازی استان اصفهان در بین ادارات استان به‌عنوان اداره برتر در حوزه عفاف و حجاب بوده است، تأکید کرد: تفکیک جنسیتی کارمندان در محیط کار را جزء دستورالعمل‌های ستاد صیانت وزارت کشور و ممنوعیت داشتن منشی خانم برای مدیران و معاونان آقا را ازجمله مسائلی عنوان کرد که باید در ادارات موردنظر باشد.

حجت‌الله غلامی مدیرکل اداره راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به افزایش وظایف و تعداد ساختمان‌های این اداره کل حسب ادغام وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و مسکن، گفت: مجموعه اداره کل راه و شهرسازی بسیار عریض و طویل است و در مقایسه با سایر ادارات وضعیت متفاوتی دارد.

وی بابیان اینکه تلاش مجموعه ما بر این اساس است که موضوعات عفاف و حجاب به‌صورت ویژه و با حساسیت خاص پیگیری شود، اظهار کرد: ما بر این اصل تأکید کرده‌ایم تا بر اساس وظیفه اسلامی و انقلابی موضوع عفاف و حجاب در  ساختاری اداری‌مان پیاده‌سازی شود.

غلامی با شاره به مشکلات کمبود فضای فیزیکی در اداره مطبوع خود گفت: نسبت به سایر ادارات تفکیک کارمندان را انجام داده‌ایم ولی هنوز موفق به اجرای صددرصدی آن نشده‌ایم.

مدیرکل اداره راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به ضوابطی که در طرح جامع و تفصیلی استان اصفهان دیده‌شده است، تصریح کرد: هرگونه تخلفاتی در حوزه ساخت‌وساز انجام بگیرد بر اساس ماده‌های ۳۴ و ۳۵ با آن برخورد می‌کنیم.

وی دقت نظر در برخی از ضوابط همچون دید روی پلاک مجاور، سایه‌اندازی ساختمان‌ها و مشرفیت های ساختمان‌ها را خاص اصفهان عنوان و اظهار کرد: برخی از این قوانین و ضوابط که در طرح جامع و تفصیلی اصفهان آمده در کلان‌شهرهایی همچون تهران، تبریز، مشهد و شیراز اجرایی نشده است.

غلامی قانون قرارگیری پنجره در ارتفاع یک متر و ۷۰ سانتی‌متر  را تنها مختص اصفهان عنوان و تصریح کرد: هر زمان تخلفی در این خصوص دریافت شود بلافاصله به آن رسیدگی می‌کنیم.

مدیرکل اداره راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به دغدغه‌های نیروهای مردمی مبنی بر رعایت مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی، گفت: مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی باید در غالب ابلاغیه برای ما ارسال شود تا قابلیت اجراشدن داشته باشد.

وی برخی ضوابط سخت در حوزه ساخت سازی را دلیلی بر مهاجرت سرمایه‌داران برای سرمایه‌گذاری در ساخت‌وساز در خارج از استان عنوان کرد.

غلامی، نقش تشکیلات مردم‌نهاد را تأثیرگذار بیان کرد و گفت: این‌گونه تشکلات می‌توانند مشکلات را رصد و به اطلاع مسئولان برسانند تا آن‌ها نیز در پیشنهاد‌ها به رده‌های بالاتر انتقال بدهند.

مدیرکل اداره راه و شهرسازی استان اصفهان، شهرداری‌ها را نهاد متولی برای نظارت در حوزه معماری داخلی ساختمان‌ها عنوان کرد و افزود: اداره کل راه و شهرسازی در این زمینه هیچ‌گونه ابزار قانونی ندارد.

وی از حاضران درخواست کرد تا پس از مطالعه طرح جامع و تفصیلی هرگونه ایراداتی وارده را احصا و به وی اطلاع دهند تا به شورای عالی معماری و شهرسازی از طرف اداره کل راه و شهرسازی پیشنهاد شود.

طومار امضاشده در راهپیمایی مردمی مدافعان حریم خانواده اصفهان که شامل ۱۶ بند از مصوبات شورای انقلاب فرهنگی در حمایت از عفاف و حجاب و مرتبط با وزارت راه و شهرسازی به مدیرکل راه و شهرسازی به‌عنوان نماینده وزارت راه و شهرسازی تحویل داده شد.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.