سرویس: اجتماعی 10:03 - پنجشنبه 21 مرداد 1395

رئیس عقیدتی سیاسی پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی؛

گفتمان نفوذ حربه نوین دشمنان در مقابله با نظام اسلامی است

یکی از تدابیر موثر رهبر فرزانه انقلاب در مبارزه با فتنه گری دشمنان انقلاب که خود دشمنان نیز به آن اعتراف می کنند، موضوع گفتمان سازی است، ایجاد گفتمان فتنه و بصیرت توسط ایشان پس از حوادث سال ۸۸ یکی از نمونه هاست.

به گزارش اصفهان شرق، به نقل از صاحب نیوز ، حجت الاسلام و المسلمین حسن پرورش، شامگاه چهارشنبه در جمع فرماندهان منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی، با بیان آیه شریفه  سوره سبا « قُلْ إِنَّما أَعِظُکُمْ بِواحِدَهٍ أَنْ تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنى‏ وَ فُرادى‏ ثُمَّ تَتَفَکَّرُوا . . . » هرگونه تلاش در مسیر حق و حقانیت را اقدامی لازم از سوی هر انسان صاحب فکر و متعهدی خواند و گفت: یکی از تدابیر مقام معظم رهبری که دشمنان نیز به آن معترفند موضوع گفتمان سازی است به ویژه گفتمان سازی در عالم سیاست.

وی در این خصوص به فتنه سال ۸۸ در ایام انتخابات اشاره کرد و گفت: بعد از فتنه ۸۸ در ایام انتخابات  دشمن، گفتمان تقلب را به جامعه القا کرد و روز بعد از انتخابات تا نهم دی با همین روش و گفتمان حرکت کرد و قریب به سه میلیون نفر و یا بیشتر را با همین گفتمان وارد صحنه کرد که می پنداشتند حقی از آنها ضایع شده است.

رئیس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی تصریح کرد: در آن شرایط پیچیده و دشوار، تنها کسی که توانست در این عرصه یک گفتمان غالب و در سطح جامعه و مردم مطرح کند رهبری بود.

وی افزود: بعد از آن ایشان گفتمان های دیگری مانند فتنه و بصیرت را مطرح کردند که در همین اثنا و به دنبال روشنگری های ایشان مردم به این نتیجه رسیدند که مخالفان در پی بر هم زدن نظام اجتماعی و براندازی نظام هستند و به دنبال آن در عرصه حاضر شدند.

حجت الاسلام پرورش گفت: مقام معظم رهبری در همان روزها از عمارها نام بردند که در جنگ صفین نقش روشنگری را برای غافلان لشگر امیرالمومنین (ع) داشتند.

وی در ادامه با بیان اینکه خداوند در قرآن کریم می فرماید« فَلا تُطِعِ الْکافِرینَ وَ جاهِدْهُمْ بِهِ جِهاداً کَبیراً» گفت: جهاد اکبر جهاد با نفس است و جهاد اصغر جنگ در راه خداست.

رئیس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی  با بیان اینکه وقتی دشمن از جنگ با ما ناامید می شود، به مرزهای اقتصادی، علمی، و اعتقادی حمله می کند گفت: امروز جهاد کبیر همان جهاد علمی و فرهنگی است و از این رو وظیفه همگان است که در این امر ورود پیدا کرده و نظام اسلامی را یاری کنند.

وی به نقش موثر و روشن نظامیان در این عرصه اشاره کرد و گفت: نظامیان باید در کنار جهاد اصغر که بر عهده شان است در جبهه جنگ نرم نیز تلاش کنند.

وی ادامه داد: مبارزه جدید دشمنان در مقابله با نظام اسلامی را گفتمان نفوذ عنوان کرد و گفت: دشمن بعد از برجام به دنبال این گفتمان است که باید در این زمینه تبیین و روشنگری صورت پذیرد.

پرورش با بیان اینکه عده ای در کشور به دنبال بزک کردن چهره دشمن هستند و به دنبال القای این توهم اند که تنها راه خروج از مشکلات، دوستی با غرب است گفت: دشمن نیز همین رویه را می خواهد و به دنبال این است که نقش مستشاری ایران در کشورهای منطقه را در اذهان عمومی به انحراف بکشاند.

وی افزود: در چنین فضایی وظیفه فرماندهان فقط جنگیدن نیست بلکه باید در برابر دشمن با شعارهای انقلابی روشنگری کرد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه روشنگری و تبیین ابزاری دارد ابراز کرد: خداوند در سوره نمل می فرماید : «ادْعُ إِلى‏ سَبیلِ رَبِّکَ بِالْحِکْمَهِ وَ الْمَوْعِظَهِ الْحَسَنَهِ وَ جادِلْهُمْ بِالَّتی‏ هِیَ أَحْسَن» و این بدین معناست که با زور و غضب نمی توان روشنگری کرد چراکه نتیجه معکوس دارد.

وی تبیین و روشنگری را از مقوله هنر عنوان کرد و گفت: استدلال قوی بهترین روش تبیین است. وی در این خصوص با بیان اینکه با بعضی باید با موعظه صحبت کرد گفت: بنا به فرمایش قرآن از جدال احسن باید استفاده کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.