سرویس: غیر تولیدی » نقلی 12:30 - پنجشنبه 03 بهمن 1392

استاد خسرو احتشامی شاعر مطرح کشور:

هیچ کس به اندازه مقام معظم رهبری از شعر حمایت نکرده و نخواهد کرد

استاد خسرو احتشامی شاعر پیشکسوت اصفهانی در شب شعر انقلاب گفت: هیچ کس به اندازه مقام معظم رهبری از شعر حمایت نکرده و نخواهد کرد.

به گزارش واحد رصد فضای مجازی اصفهان شرق: این شاعر برجسته افزود: در واقع اکثر شاعران جوانی که در شعر پر و بال گرفتند به خاطر علاقمندی و حمایت ایشان از شاعران بوده است.

 

 استاد احتشامی ادامه داد: تاسیس حوزه هنری سوره مهر تهران یکی از اقدامات شایسته ایشان برای بها دادن به هنرمندان بوده است.

 

 این شاعر پیشکسوت کشوری از محروم سلمان هراتی، قیصر امین پور و دیگر شاعران انقلاب یاد کرد و اظهار داشت: امروز سکان ادبیات کشور به دست جوانان هنرمندی افتاده است که هنر شاعران قبل از خود را زنده کرده اند.

 

 وی ادامه داد: شعر آیینی یک ژانر عظیمی است که از آغاز ادبیات فارسی تا امروز وجود داشته  و دارد.

 

استاد احتشامی به شگفتی های هنری میدان امام اصفهان اشاره کرد و افزود: هر کجا هنری را نظاره کردید و آن هنر شما را تحیر واداشت، زیبایی در آنجا وجود دارد.

 

 این شاعر مطرح کشوری با بیان این که هیچ کجا خالی از زیبایی نیست، تصریح کرد: همه زیبایی ها حضور خداوند متعال است و به قول امرسون« زیبایی اثر انگشت خداوند است».

 

 وی بیان کرد: هر جا اثری از زیبایی دیدید نام یک اصفهانی هم در آن اثر وجود دارد.

 

 استاد احتشامی تاکید کرد: سرودن شعر آیینی بسیار مشکل است و سرودن اشعاری در مدح و منقبت اهل بیت عصمت و طهارت(ع) نیاز به سال ها تجربه دارد.

 

 وی با بیان این که شاعران جوان روشنایی شهر هستند، گفت: من هیچگاه خودم را یک شاعر ندانستم زیرا اگر تقویم شاعران را از رودکی تا مشروطه ورق بزنیم که چه آثار ارزشمند و عمیقی به یادگار گذاشته اند دیگر نمی توانیم نام شاعر را برخود بگذاریم.

 

 حاشیه ها:

 

*شب شعر با یک ساعت تاخیر شروع شد. نماز مغرب و عشا به امامت حجت الاسلام و المسلمین محمد داستان پور در نمازخانه حوزه هنری اقامه شد و تعداد بسیاری از جوانان انقلابی در این شب شعر شرکت کردند.

 

 *در ابتدا فکر می کردی که مجری برای اجرای یک برنامه طنز یا پانتومیم آمده است. شاید برای شب شعر انقلاب باید یک مجری با اجرای سنگین تر انتخاب می شد. البته بماند که تعدادی از شاعرانی که از پایتخت آمده بودند، شعر انقلابی نخواندند و این با رفتارهای طنز گونه مجری همخوانی داشت.

 

*استاد خسرو احتشامی ۷۰ سال دارد  و چند سالی است که از بیماری سرطان رنج می برد. این مطلب را در شب شعر عنوان کرد. استاد، شعر زیبایی را درباره برنامه «قند پهلو» سروده بود که برای جمع حاضر خواند و به ناصر فیض شاعر طناز کشور و داور برنامه شعری «قند پهلو» تقدیم کرد.

 

* یکی ازشاعران نیمی از شعرش را یادش رفت و با خنده حاضرین روبرو شد که شاعر دیگری با شوخی گفت شعرت یادت رفته است اما می توانی که جایگاه را ترک کنی.

 

*دربین برنامه از استاد خسرو احتشامی با حضور مدیر حوزه هنری و دیگر شاعران مطرح کشوری  تجلیل شد.

 

*علیرضا قزوه باز هم مثل همیشه خاطراتش را از هند بازگو کرد و شعری که در هند به یاد دوستان و دلتنگی خودش سروده بود خواند.

 

 *شعرهای عاشقانه، جاودانه و صادقانه ای خوانده شد که ربطی به شعر انقلاب نداشت.

 

*عوامل حوزه هنری بسیار زحمت کشیده بودند. از تک تک شاعران بپرسید.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.