سرویس: اجتماعی 12:15 - چهارشنبه 20 مرداد 1395

رئیس دانشگاه پیام نور اصفهان خبرداد

آغاز ثبت‌نام رشته‌های بدون آزمون دانشگاه پیام نور استان اصفهان

رئیس دانشگاه پیام نور استان اصفهان گفت: همزمان با انتخاب رشته کنکور سراسری امسال ثبت‌نام رشته‌های بدون آزمون کارشناسی دانشگاه پیام‌نور برای پذیرش مهرماه 1395 نیز انجام خواهد گرفت.

به گزارش اصفهان شرق،  مهدی یوسفی با اشاره به شرایط ثبت‌نام در رشته‌های بدون آزمون کارشناسی دانشگاه پیام نور اظهار کرد: تمام کسانی که در کنکور سراسری شرکت کرده‌اند و رتبه قبولی در رشته‌های مورد نظر خود را کسب نکرده‌ و یا در آزمون شرکت نکرده‌اند، در صورت داشتن شرایط عمومی و اختصاصی دفترچه منتشر شده می‌توانند رشته‌های بدون کنکور دانشگاه پیام نور را انتخاب کنند.

وی افزود: تعداد قابل توجهی از رشته‌های دانشگاه پیام نور پذیرش بدون آزمون بر اساس سوابق تحصیلی دارند، براساس آنچه که سازمان سنجش اعلام کرده است نتایج کنکور سراسری 18 تا 20 مردادماه اعلام خواهد شد و چند روز پس از آن امکان ثبت‌نام و انتخاب رشته بدون کنکور فراهم می‌شود، دفترچه رشته‌‌های بدون آزمون بلافاصله پس از اعلام نتایج منتشر می‌شود و ثبت‌نام به صورت اینترنتی از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org صورت می‌گیرد.

رئیس دانشگاه پیام نور استان اصفهان گفت:زمان ثبت نام قطعی طی روزهای آینده به صورت رسمی از طرف سازمان سنجش اعلام خواهد شد؛ دانشگاه پیام نور به دو شیوه کنکور سراسری و پذیرش براساس سوابق تحصیلی(بدون کنکور) دانشجو پذیرش می‌کند که در حال حاضر داوطلبانی که در کنکور سراسری شرکت کرده و مجاز به انتخاب رشته شده باشند و یا اینکه علی‌رغم ثبت‌نام در کنکور سراسری موفق به شرکت در جلسه آزمون نشده باشند، می‌توانند رشته‌های بدون آزمون دانشگاه پیام نور که در دفترچه انتخاب رشته مشخص شده است را براساس اولویت‌های خود انتخاب کنند.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه پیام نور یکی از بزرگ‌ترین دانشگاه‌های دولتی ایران است که در مهرماه سال 1367 تأسیس شد، براساس اعلام و رتبه‌بندی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام که اواخر سال 1393 اعلام شد دانشگاه پیام نور جزء 10 دانشگاه برتر جامع کشور قرار گرفته است و رتبه یک کیفیت آموزشی کشور را کسب کرد و دانش‌آموختگان آن بیشترین سهم قبول شدگان کارشناسی‌ ارشد دانشگاه‌ها را به خود اختصاص می‌دهند.

یوسفی ادامه داد:این دانشگاه براساس روش آموزش از راه دور و نیمه‌حضوری تأسیس شده و دارای شیوه آموزشی خاصی است که با بهره‌گیری از فناوری آموزشی، استفاده از کتاب‌های درسی خود آموز و دانشجو محور در یادگیری، ضرورت حضور دانشجو در کلاس‌های درسی را کاهش می‌دهد.

وی عنوان کرد: در واقع، در این‌نوع آموزش عملاً می‌توان کلاس‌های تدریس را به کلاس‌های مرور درس و رفع اشکال گروهی تبدیل کرد، این شیوه آموزشی با تکامل سریع فناوری اطلاعات و ارتباطات به شکل امروزی رایج شد و آموزش باز و از دور با بهره‌مندی از فناوری‌های اطلاعاتی و ارتباطاتی و مشارکت یادگیرندگان فرایند یادگیری را آسان‌تر می‌کند.

رئیس دانشگاه پیام نور استان اصفهان تاکید کرد: دانشگاه پیام نور در سطح استان پهناور اصفهان دارای 43 مرکز و واحد با رشته‌های متنوع در گروه‌های آموزشی فنی‌مهندسی، علوم‌ پایه، کشاورزی و بیوتکنولوژی، هنر و معماری و علوم‌انسانی است، این گستردگی مراکز و واحدها و تنوع رشته‌های تحصیلی فرصت خوبی برای تحصیل دانشجو در نزدیکی محل زندگی خود است.

وی اذعان داشت: پذیرش دانشجو به روش بدون آزمون یکی از مزایای این دانشگاه است که شاید برخی داوطلبین از آن اطلاع نداشته باشند، روش مرسوم ورود به دانشگاه کسب نمره قبولی در آزمون ورودی (کنکور) است، اما در روش بدون آزمون داوطلبین می‌توانند برحسب سوابق تحصیلی به دانشگاه راه‌ یابند.

یوسفی تصریح کرد: از جمله مزایای دیگر تحصیل در این دانشگاه امکان میهمانی دائم از ترم نخست و امکان میهمانی ترمی در تمام مدت تحصیل است، به این معنی که دانشجو در هر مرکز یا واحدی که پذیرفته شد می‌تواند به طور دائم در نزدیکترین مرکز یا واحدی که رشته دانشجو را دارد مهمان شود.

وی اضافه کرد: مزایای دیگر امکان شرکت در کلاس‌های نیمه حضوری یا الکترونیکی و اجباری نبودن حضور در کلاس‌های دروس نظری است که بسیار مناسب برای شاغلان بخش دولتی و خصوصی است، شرایط آسان تغییر رشته، برخورداری از وام دانشجویی، امکان شرکت در امتحانات پایان ترم در مرکز و واحد دلخواه نیز از ویژگی‌های دیگر این دانشگاه است؛ اکثر این مراکز و واحدها آمادگی دارند در ایام انتخاب رشته داوطلبین ورود به دانشگاه ها، که به زودی از طرف سازمان سنجش آموزش کشور اعلام می شود، به این داوطلبان مشاوره دهد.

فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.