اصفهان شرق

حرکت‌های انتحاری اخیر داعش دست‌وپا زدن قبل از احتضار است

کدخبر: 109282
1395/05/20 در ساعت 08:08

به گزارش اصفهان شرق، مرتضی صفاری نطنزی در گفت‌وگو با خبرنگار صاحب نیوز، پیرامون تحلیل و ارزیابی خود از شدت گرفتن حرکت‌های انتحاری اخیر  و قبول مسئولیت کشتار مردم بی‌گناه توسط داعش همچون انفجار بمب در شهر کویته پاکستان و کشته شدن چندین وکیل و دادستان، اظهار کرد: جریان پیدایش داعش و حامیان اصلی این گروهک تروریستی بر همگان مشخص است و دیگر جای بحث و نظری نیست.

وی بابیان اینکه در شرایط امروز در لوای جبهه مقاومت اسلامی در منطقه، داعش در زادگاه و محل تولدش که سوریه و عراق بوده در تنگنا قرا گرفته است، گفت: گروهک تروریستی داعش هدف اصلی خود یعنی تشکیل دولت اسلامی عراق و شامات را ازدست‌رفته می‌بیند و نشانه‌های اضمحلال این گروهک نیز به خوبی مشهود است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس دهم تصریح کرد: در حقیقت داعش قافیه را باخته و عرصه برای آنها در منطقه سوریه تنگ‌شده است بنابراین رو به‌سوی مهاجرت به دیگر کشورها و اقدام به حرکت‌های انتحاری در کشورهای منطقه می کنند.

وی ادامه داد: حضور داعشی ها و حرکت‌های انفجاری انتحاری در کشورهای دیگر خارج از منطقه خاورمیانه چون پاکستان و افغانستان و… با هدف احیای تشکیلات خود است، تکفیری‌ها درصدد هستند که به‌نوعی پیام زنده‌بودن خود و داشتن تجهیزات و امکاناتشان را به جهان مخابره کنند.

صفاری افزود: از لحاظ سیاسی چنانچه بخواهیم این حرکت‌ها را تحلیل کنیم، باید گفت داعش قصد دارد با اقدامات انتحاری و کشتار شیعیان و مسلمانان، شکست‌های سنگین خود را در منطقه جبران کند و پیام قدرت خود را انعکاس دهد.

وی با اشاره به اینکه قطع به‌یقین حرکت انتحاری اخیر توسط داعش در کویته پاکستان، دست‌وپا زدن قبل از احتضار است اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود، این حرکت‌های  انتحاری دامن کشورهای عربی منطقه را هم بگیرد و در واقع داعش یک تهدید جهانی و منطقه‌ای برای همه کشورها به حساب می آید.