سرویس: سیاسی 08:08 - چهارشنبه 20 مرداد 1395

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس دهم؛

حرکت‌های انتحاری اخیر داعش دست‌وپا زدن قبل از احتضار است

قطع به‌یقین حرکت انتحاری اخیر توسط داعش در کویته پاکستان، دست‌وپا زدن قبل از احتضار است، پیش‌بینی می‌شود، این حرکت‌های انتحاری دامن کشورهای عربی منطقه را خواهد گرفت و ادامه‌دار است، در واقع داعش یک تهدید جهانی و منطقه‌ای برای همه کشورها است.

به گزارش اصفهان شرق، مرتضی صفاری نطنزی در گفت‌وگو با خبرنگار صاحب نیوز، پیرامون تحلیل و ارزیابی خود از شدت گرفتن حرکت‌های انتحاری اخیر  و قبول مسئولیت کشتار مردم بی‌گناه توسط داعش همچون انفجار بمب در شهر کویته پاکستان و کشته شدن چندین وکیل و دادستان، اظهار کرد: جریان پیدایش داعش و حامیان اصلی این گروهک تروریستی بر همگان مشخص است و دیگر جای بحث و نظری نیست.

وی بابیان اینکه در شرایط امروز در لوای جبهه مقاومت اسلامی در منطقه، داعش در زادگاه و محل تولدش که سوریه و عراق بوده در تنگنا قرا گرفته است، گفت: گروهک تروریستی داعش هدف اصلی خود یعنی تشکیل دولت اسلامی عراق و شامات را ازدست‌رفته می‌بیند و نشانه‌های اضمحلال این گروهک نیز به خوبی مشهود است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس دهم تصریح کرد: در حقیقت داعش قافیه را باخته و عرصه برای آنها در منطقه سوریه تنگ‌شده است بنابراین رو به‌سوی مهاجرت به دیگر کشورها و اقدام به حرکت‌های انتحاری در کشورهای منطقه می کنند.

وی ادامه داد: حضور داعشی ها و حرکت‌های انفجاری انتحاری در کشورهای دیگر خارج از منطقه خاورمیانه چون پاکستان و افغانستان و… با هدف احیای تشکیلات خود است، تکفیری‌ها درصدد هستند که به‌نوعی پیام زنده‌بودن خود و داشتن تجهیزات و امکاناتشان را به جهان مخابره کنند.

صفاری افزود: از لحاظ سیاسی چنانچه بخواهیم این حرکت‌ها را تحلیل کنیم، باید گفت داعش قصد دارد با اقدامات انتحاری و کشتار شیعیان و مسلمانان، شکست‌های سنگین خود را در منطقه جبران کند و پیام قدرت خود را انعکاس دهد.

وی با اشاره به اینکه قطع به‌یقین حرکت انتحاری اخیر توسط داعش در کویته پاکستان، دست‌وپا زدن قبل از احتضار است اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود، این حرکت‌های  انتحاری دامن کشورهای عربی منطقه را هم بگیرد و در واقع داعش یک تهدید جهانی و منطقه‌ای برای همه کشورها به حساب می آید.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.