سرویس: دین و اندیشه 07:05 - چهارشنبه 20 مرداد 1395

مدیر سازمان حج و زیارت استان اصفهان:

آمادگی سازمان های استانی برای برگزاری پیاده‌روی اربعین/ ۱۷۰۰ اصفهانی تاکنون در سماح ثبت‌نام کرده‌اند

زاهدی با اشاره به امکان و لزوم ثبت‌نام افراد در سامانه سماح سازمان حج و زیارت برای پیاده‌روی اربعین امسال اظهار کرد: بیش از یک هزار و ۷۰۰ نفر در قالب ۹۰۰ گروه از استان اصفهان طی چند روز گذشته در این سامانه ثبت‌نام انجام داده‌اند.

به گزارش اصفهان شرق، مدیر سازمان حج و زیارت استان اصفهان در گفتگو با خبرنگار صاحب نیوز، از آمادگی کامل دستگاه‌های ذی‌ربط در ستاد اربعین استان اصفهان برای تأمین زیرساخت‌های لازم برای پیاده روی اربعین سال جاری خبر داد.

غلامعلی زاهدی با اشاره به لزوم ثبت‌نام مشتاقان پیاده روی اربعین در سامانه سماح سازمان حج و زیارت گفت: با توجه به شروع روند ثبت نام از روز شنبه ۱۶ مردادماه، بیش از یک هزار و ۷۰۰ نفر در قالب ۹۰۰ گروه از استان اصفهان ثبت نام انجام داده اند.

وی مراجعه به سامانه برخط سماح را بهترین روش برای انجام این کار عنوان کرد و ادامه داد: ممکن است برخی از افراد دسترسی به اینترنت نداشته باشند لذا تمام ۲۰۰ دفتر رسمی حج و زیارت استان اصفهان نیز این آمادگی را دارند تا ثبت نام مقدماتی مربوطه را برای افراد انجام دهند.

مدیر سازمان حج و زیارت استان اصفهان افزود: پس از ثبت نام، اطلاعات مرز و تاریخ اعزام برای فرد مشخص می شود که در مراحل بعدی مجدداً برای سرگروه‌ها اطلاعیه های لازم ارسال می شود.

زاهدی در خصوص زمان‌بندی برای اعزام مشتاقان برای انجام پیاده روی اربعین اظهار کرد: ابتدای آبان ماه تا ۱۰ آذرماه سال جاری زمان‌بندی لازم در این زمینه در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به برگزاری جلسات متعدد ستاد اربعین استان اصفهان در خصوص برگزاری باشکوه پیاده روی اربعین امسال گفت: دستگاه های ذی‌ربط برای تامین زیرساخت های لازم مرتبط با پیاده روی اربعین اعلام آمادگی کرده اند.

پیش از این سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت کشور با معرفی سامانه سماح به عنوان سامانه ای ملی برای ثبت نام اربعین، تاکید کرده بود: ستاد مرکزی اربعین تصمیم گرفته تا اعزام‌ها بر اساس برنامه‌ریزی و نام‌نویسی انجام بگیرد.

وی همچنین در رابطه با قیمت صدور روادید برای مراسم اربعین حسینی امسال اظهار کرد: سال گذشته ویزای گروهی ۳۰ دلار و فردی ۴۰ دلار بود که تصور می‌کنم قیمت‌ها مشابه سال گذشته باشد و تفاوت چندانی را نداشته باشیم.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.