سرویس: اجتماعی 11:11 - سه شنبه 19 مرداد 1395

مدیرکل کمیته امداد اصفهان:

۵۰ میلیارد تومان صدقه الکترونیکی در استان اصفهان جمع‌آوری شد

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان از اجرای طرح پرداخت الکترونیکی صدقات با استفاده از سامانه USSD در اصفهان خبر داد و گفت: ۵۰ میلیارد تومان صدقه الکترونیکی در استان اصفهان جمع آوری شد.

به گزارش اصفهان شرق، حمیدرضا شیران اظهار داشت: صندوق‌های صدقات موجود در سطح شهر از امنیت بسیار بالایی برخوردار هستند و این صندوق‌ها به‌گونه‌ای طراحی شده که سرقت از آن به سختی ممکن است، درون آن‌ها کیسه‌های پلمب شده قرار دارد که با وسیله‌های تیز بریده نخواهد شد و نمی‌توان از داخل آن پول خارج کرد.

وی افزود: صندوق‌های صدقات‌ نصب شده در سطح شهر هر 45 روز بازدید می‌شود و اگر آسیبی دیده باشد به سرعت متوجه خواهیم شد، در طول شبانه‌روز هم به‌صورت گردشی از این صندوق‌ها بازدید داریم، تا تخریب نشود و اکثر سرقت‌هایی که در این زمینه اعلام می‌شود مربوط تهران بوده و در اصفهان به ندرت سرقت از صندوق صدقات داریم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان با اشاره به استفاده از سامانه USSD در پرداخت صدقات به‌صورت الکترونیکی، گفت: تمامی شهروندان می‌توانند در این طرح مشارکت داشته باشند و با شماره‌گیری *8877# و وارد کردن کد استان و شهر خود و یا ارسال پیامک به همین شماره، صدقات خود را به‌صورت دیجیتال پرداخت کنند.

وی ادامه داد: تمام وجوهی که از حامیان و خیران دریافت می‌شود از طریق این سامانه بوده، برای نمونه سال گذشته 24 میلیارد تومان وجه نقد از صندوق‌های سطح شهر جمع‌آوری شد اما کمک‌هایی که حامیان و خیران به‌صورت الکترونیکی و دیجیتالی داشتند نزدیک به 50 میلیارد تومان بود.

شیران تصریح کرد: تمام این مبالغ از طریق سامانه USSD، موبایل بانک، واریز به حساب مستقیم خانواده‌های نیازمند و واریز به حساب‌های مستقیم کمیته امداد بود و این طرح کمک شایانی به پرداخت و جمع آوری صدقات در کمترین زمان ممکن و جلوگیری از سرقت آن‌ها کرده است.

وی با اشاره به طرح دیجیتالی‌شدن صندوق‌های صدقات در سطح شهر گفت: دیجیتالی شدن صندوق‌های صدقات به صورت یک طرح ملی بوده و قرار است در تمامی استان‌ها انجام شود منتها اکنون تنها در چند استان به صورت آزمایشی درحال اجرا است و هنوز در اصفهان اجرا نشده است.

تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.