سرویس: اقتصادی 10:00 - دوشنبه 18 مرداد 1395

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی اصفهان:

کشت زعفران در ۷۰۹ هکتار از زمین‌های کشاورزی اصفهان/ تلاش برای صادرات زعفران اصفهان

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی اصفهان با بیان اینکه زعفران در ۷۰۹ هکتار از زمین‌های کشاورزی اصفهان کشت می‌شود، گفت: از این محصول در سال‌های آینده به عنوان کالای صادراتی استان اصفهان استفاده می‌شود.

به گزارش اصفهان شرق، محمدمهدی حداد با اشاره به تغییر الگوی کشت در استان اصفهان طی سال‌های گذشته و کشت زعفران در شهرستان‌های استان اظهار داشت: در حال حاضر 709 هکتار زمین در استان زیر کشت زعفران است و می‌توان از شهرستان‌های صاحب نام در این بخش به نطنز، تیران و کرون، شاهین شهر و میمه و دیگر شهرستان‌ها اشاره کرد.

وی درباره کیفیت زعفران استان اصفهان افزود: کیفیت رنگ و طعم زعفران کشت شده در اصفهان بالاتر از زعفران مشهد است زیرا آب و هوای مناطقی از اصفهان که کشت زعفران در آن صورت می‌گیرد نسبت به مشهد خنک‌تر است، باید ذکر کنم که تمام مکان‌های فروش زعفران در مشهد، زعفران اصفهان را گران‌تر از بقیه زعفران‌ها خریداری می‌کنند.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی اصفهان درباره صادرات طلای سرخ اصفهان و تسهیلات ارائه شده به کشاورزان برای کاشت این محصول تصریح کرد: زعفران اصفهان هنوز به مرحله صادرات استانی نرسیده و استفاده‌های داخلی دارد ولی بعضی از شرکت‌های خصوصی اقدام به فروش آن در استا‌ن‌های دیگر کرده‌اند.

وی ادامه داد: با توجه به رشد روزافزون کاشت زعفران در اصفهان، احتمال آن که بتوان از این محصول در سال‌های آینده به عنوان کالای صادراتی استان استفاده کرد بسیار زیاد است، درباره تسهیلات داده شده به کشاورزان نیز باید ذکر کنم که هنوز هیچ تسهیلاتی به آن‌ها تعلق نگرفته ولی برای خرید پیاز زعفران و ابزار مورد نیاز کشت، با استان‌‌های خراسان هماهنگی انجام شده است.

حداد گفت: با توجه به کمبود آب در استان اصفهان و نیاز کم زعفران به آب، می‌توان به راحتی کشت این محصول را در استان گسترش داد و اصفهان را در سال‌های آینده به عنوان قطب اصلی صادرات زعفران مطرح کرد.

تسنیم

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.