سرویس: اجتماعی 21:27 - یکشنبه 17 مرداد 1395

اگر مسئولان جرقویه علیا خبرنگار بودند؟

نارسایی های منطقه را با نقد منصفانه به گوش مسئولان می رسانم/ ورودی آگاهانه به عرصه خبر خواهم داشت

مسئولان جرقویه ای در حاشیه جلسه ای که عصر امروز برگزار شد به اما و اگرهای خبرنگاری پاسخ دادند و این بار از زبان مسئولان دغدغه ها بیان شد.

به گزارش اصفهان شرق از جرقویه علیا، خبرنگاری یعنی دغدغه مشکلات را به دوش کشیدن و قلم را در امتداد بازکردن گره ها، به حرکت در آوردن.
خبرنگار که باشی می توانی به راحتی خود را به جای کنار دستی ات بگذاری و از مشکلاتشان بنگاری تا متن خبری منصفانه ات به گوش مسئولان ذیربط رسیده و لبخندی را به جمع بیاوری.

روز خبرنگار فرصتی شد تا در به جمع مسئولان در حاشیه جلسه امروز عصر برویم و خود در روزی به نام خبرنگار دست به قلم شویم زیرا شاید قلمی برای نوشتن مهیا نشده تا از دغدغه های ما بگوید.

*عشق و هنر، همراه همیشگی خبرنگاران

بخشدار منطقه جرقویه علیا در پاسخ به این سوال که اگر خبرنگار بودید، چه قلمی را برای نوشتن مشکلات به کار می بردید، گفت: خبرنگاران طلیعه داران جبهه آگاهی، چشم های بینا و زبان های گویای مردم هستند و قطعا باید به گونه ای رفتار کرد که مستحق این صفات بود.

حسین بهزادفر اظهار کرد: عشق و هنر همراه همیشگی شغل خبرنگاری است و همین دو صفت باعث می شود که از مشکلات نهراسیم و به رسالت خبری ادامه دهیم.

و با اشاره به اینکه اگر خبرنگار بودم با رعایت اصول به نقد می پرداختم، افزود: با توجه به اینکه یکی از مهمترین وظایف خبرنگاران نقد وقایع روز منطقه است؛ با رعایت اصول نقد، به نقد کردن عملکرد مسئولان دولت نه شخصیت آنها پرداخته و بسیاری از نارسایی های منطقه را به گوش مسئولان استان می رساندم.

*مشکلات را با قلم شیوا به گوش مسئولان می رسانم

شهردار حسن آباد، خبرنگاران را تصویر گر وجدان بیدار جامعه و جهان دانست و تصریح کرد: سلامت فکری و فرهنگی جامعه مرهون تلاش های خستگی ناپذیر خبرنگاران است که با بصیرت گام بر می دارند.

حسین ایروانی تاکید کرد: به راستی به تصویر کشیدن مشکلات شهری با قلمی شیوا، می تواند عاملی در پیشرفت شهری شود.

رئیس آموزش و پرورش جرقویه علیا، خبرنگاران را پیشگامان صدیق اطلاع رسانی دانست و گفت: اگر بنده خبرنگار بودم در حوزه معرفی آداب و رسوم اجتماعی و دفاع از میراث فرهنگی فعالیت می کردم زیرا امروز همه در فراموش شدن برخی رسوم سنتی مسئول هستیم.

عباس نوریان اظهار کرد: نگاه دقیق به مسائل و مشکلات منطقه می تواند، همدلی خوبی در بین مسئولان و مردم به وجود آورد و این رسالت خبرنگار را بیش از پیش بالا می برد.

89

*روز خبرنگار فرصتی برای بیان دغدغه هاست

سروان یوسفی فرمانده کلانتری شهر حسن آباد خبرنگاران را محکم ترین حلقه اتصال بین مردم و مسئولان دانست و افزود: این افراد پر تلاش همراه و هم دوش مردم در راستای به ثمر نشستن اهداف انقلاب اسلامی ایران تا پای جان کوشش می کنند و با تیز بینی خود در ایجاد امنیت جامعه و کشور نقش اساسی دارند.

مدیریت اورژانس شهر حسن آباد نیز ضمن تبریک روز خبرنگار به تمامی خبرنگاران تصریح کرد: 17 مردادماه روز خبرنگار بهترین فرصتی است که نگاهی هر چند کوتاه به فعالیت ها و تاثیرات فعالان عرصه خبر در جامعه داشته باشیم و از دغدغه های خبرنگارانی که شبانه روز در فکر اطلاع رسانی برای مردم هستند، با خبر شویم.

محمدی خاطرنشان کرد: خبرنگار دارای اوقات شناوری است که هیچ وقت تحت اختیار خودش نیست و زندگی او تحت اختیار اخبار و حوادثی است که هر لحظه ممکن است، او را صدا کنند.

به راستی، خبرنگار باید با بهره گیری از کلام ائمه، جز حق نگوید و از ملامت هیچ ملامت گری نهراسد و اگاهانه و با تجربه در حوزه خبر حضور یابد تا بتوان درد دل مردم را به مقامات بالا انتقال دهند، آن هم در دنیای کنونی که همگان سرگرم کار و فعالیت خود هستند و گاها با ورود نا آگاهانه به شبکه های مجازی خود را استاد خبرسان می دانند.

انتهای پیام/ ش

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.