اصفهان شرق

آقای روحانی از کدام عزت سخن می گویید؟/ عزت شما از آمریکا و انگلیس خبیث است یا از اسلام ناب محمدی(ص)؟

کدخبر: 109140
1395/05/17 در ساعت 07:00

به گزارش اصفهان شرق، حجت السلام احمد سالک کاشانی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در واکنش به نطق یازدهم مرداد حسن روحانی یادداشتی را منتشر کرد.

متن یادداشت که در اختیار شبکه اطلاع رسانی صاحب نیوز قرار گرفته است به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم
روز دوشنبه یازدهم مرداد ماه سال جاری شاهد دو نطق در کشور بودیم.
یکی با حضور مردم شریف استانهای سیستان و بلوچستان، کرمانشاه، کرمان و آذربایجان در حسینه ی امام خمینی (ره) با بیانات بسیار دقیق، الهی و علمی با اشراف اطلاعاتی، مردمی و انقلابی و جهانی حضرت امام خامنه ای حفظه الله با موضوعات، عزتمندی ،اراده ای وصف ناپذیر، قدرت و اقتدار شجاعانه که از منبع فیض اسلام ناب قرآن و عترت سرچشمه گرفته بود، در محضر ملت شریف و بیدار و با بصیرت و جهانیان به نمایش گذاشته شد، که از جمله آن مطالب:
۱- شش ماه هم از برجام میگذرد، هیچ تأثیر محسوس و ملموسی هم در وضع معیشت مردم به وجود نیامده است.
۲- دشمن بدکار (آمریکا) از نقض عهد هیچ ابائی ندارد و نقض عهد میکند دائم تکرار میکنم که با آمریکا مذاکره نمیکنیم علّتش این است. این نشان‌دهنده‌ی این است که مشکلات‌ ما در این مسئله، در مسائل مربوط به منطقه، در مسائل گوناگونی که داریم، در مشکلاتی که با آمریکا و امثال آمریکا داریم، با مذاکره حل نمیشود.
۳- اینکه ما مدام میگوییم مذاکره نمیکنیم، ولی‌ بعضی‌ها میگویند آقا مذاکره که اشکالی ندارد، اشکال مذاکره این است: شما را از راه صحیح خودت منحرف میکند.
۴- امریکا آنچه را باید بدهی از شما میگیرد، امّا آنچه را باید بدهد، به شما نمی دهد؛ زورگویی میکند؛ خب مستکبر یعنی همین، استکبار جهانی یعنی همین، یعنی زورگویی‌کردن
و از طرفی شاهد سخنرانی آقای دکتر روحانی رئیس جمهور محترم در پنجاهمین سالگرد تاسیس شرکت ملی نفت و گاز بودیم که اهم محور صحبت های ایشان چنین بود:
۱- ما نمی‌توانیم با شعارهای تو خالی برابر قدرت های بزرگ بایستیم .
۲- وقتی تحریم بود عزت نبود، اما برجام برای ما عزت آورده است.
۳- برجام یعنی برداشتن زور ،تحریم و آزاد کردن اراده یک ملت.
حال بر خود لازم می دانم برای روشن شدن موضوعات جهت افکار ملت شریف، با استقامت، مقتدر، با بصیرت و با اراده و شجاع نکاتی چند را از باب وَ ذَکِّرْ فَإِنَّ الذِّکْری‏ تَنْفَعُ الْمُؤْمِنینَ و النصیحه لائمه المسلمین به شخص رئیس جمهور متذکر شوم:
آقای روحانی ،اولاً مطالب جنابعالی در این نشست خلاف بعضی از اصول قانون اساسی بود از جمله اصل ۳ بند های
یک) ایجاد محیط مساعد برای رشد فضایل اخلاقی بر اساس ایمان و تقوی و مبارزه با کلیه مظاهر فساد و تباهی.
پنج) طرد کامل‏ استعمار و جلوگیری‏ از نفوذ اجانب
شانزده) تنظیم‏ سیاست‏ خارجی‏ کشور بر اساس‏ معیارهای‏ اسلام‏، تعهد برادرانه‏ نسبت‏ به‏ همه‏ مسلمانان‏ و حمایت‏ بی‏ دریغ از مستضعفان‏ جهان‏.‏
که باید در رشد فضائل جامعه و نفی سلطه پذیری و … تلاش کرد.
و همچنین با اصل ۱۱۰ قانون اساسی بند یک، تعیین سیاستها کلی نظام جمهوری اسلامی ایران پس از مشورت با مجمع تشخیص مصلحت نظام.
ثانیا آیا طرح چنین مطالبی برای بیان واقعیت هاست یا برای مصرف داخلی و یا خدایی نکرده چراغ سبز به دشمن است، کدام یکی از اینهاست؟
ثالثا شما گفتید نمی توانیم در مقابل ابر قدرتها بایستیم، سوال: آیا ۱۵ سال قبل از پیروزی انقلاب اسلامی چه کسی یا کسانی از جمله امام راحل، انقلابیون ، دانشگاهیان ، روحانیون که شما هم از آن جمله بودید و پیشکسوتان با تحمل شکنجه ها، تبعید ها و محرومیت ها و زندان های طویل المدت با حمایت مردم انقلابی نایستادند؟
رابعا مگر ۳۸ سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ملت غیور و شریف و هوشیار ما به تبعیت از حضرت امام خمینی (ره) و امام خامنه ای حفظه ا… در مقابل انواع توطئه های استکبار در شاخه ی نظامی، کودتاها، جنگ تحمیلی، ترورها و توطئه های سیاسی، تحریم های ظالمانه و یک جانبه استکبار و بالاخره در حوزه جنگ نرم با بکارگیری ۳۴۸ ماهواره جهانی و سایت ها و اینترنت با نقشه های شوم علیه مقدسات اسلام ناب، قرآن و عترت و آزادی و اراده ملت ما و خانواده ها نایستادند؟
خامسا مگر ملت ما با شعار با شعور خود و محتوای تبری از مشرکان و دشمنانش؛ یعنی مرگ بر آمریکای خیانت کار و اسرائیل غاصب و انگلیس خبیث و اذنابش است، نایستادند؟
آقای روحانی چرا به استقامت ملت ایران و اقتدار ایثار گران و مردم حزب الهی و … با نگاه تحقیر آمیز برخورد می کنید؟ کجای این شعارها تو خالی است؟
شعارملت ایران،ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند یا شعار محو اسرائیل یا شعار شیطان بزرگ که امام خمینی (ره) فرمود و دهها از این شعار ها آیا تو خالیست؟
سادسا، آقای روحانی گفتید: برجام برای ملت ما عزت آورد سوال: عزت ریاست جمهوری شما از برجام و امریکا و انگلیس خبیث و اسرائیل و اذنابش هست یا عزت ریاست جمهوری شما از اسلام ناب محمدی(ص) که در قرآن آمده است( وَلِلَّهِ العِزَّهُ وَلِرَسولِهِ وَلِلمُؤمِنینَ )و از حضرت امام راحل رضوان ا… تعالی علیه و از امام خامنه ای مدظله عالی و از ملت مطیع رهبری می باشد؟
چرا آقای روحانی به عزتی که ملت ایران برای شما آفرید با این جمله که برجام برای ملت ما آزادی آورد، خود و دولت محترم و ملت شریف را کوچک و تحقیر می کنید؟
آقای روحانی عزت یعنی، فرهنگ شکست ناپذیری که ،امام شهیدان، بیش از دویست هزار شهید انقلاب و دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم و خانواده های عزیزان شهدا (که امروز با عملکرد بنیاد شهید در شرایط سختی به سر می برند )و هزاران آزاده که در شرایط سخت شکنجه های قرون وسطی صدام را تحمل کردند ولی در هیچ شرایطی سر خم نیاوردند و با عزت از حجاب و عفاف و آرمانهای امام راحل و انقلاب اسلامی دفاع کردند و عزت را رزمنده های هشت سال دفاع مقدس و ایثار گران و مردم غیور که هشت سال جنگ تحمیلی را با کمک های مادی و معنوی خود اداره کردند. اینها عزت افریدند، عزت را روحانیون پیشکسوت و انقلابی و حاضر در صحنه های تبلیغ و ترویج و بصیرت افزایی و مقابله سرسختانه با جنگ نرم آفریدند، عزت را امروز زنان و بانوان با حجاب و عفیف و با وقار افریدند و در قبل از انقلاب عزت و سربلندی را در میدان ژاله(میدان شهدا) تهران با تقدیم حدود چهار هزار شهید و بعد از پیروزی انقلابی اسلامی در تمام صحنه ها به ویژه در راهپیمایی با شکوه مردم در ۲۱تیر ماه ۹۵ در مقابله با فرهنگ بی حجابی و بد حجابی که عامل اصلی آن رضا قلدر و استکبار بود با تمام وجود و نیت خالص ایستادند و از حریم آن دفاع کردند.
عزت را دانشمندان و شهدای هسته ای ایران که سبب شد آمریکا پای میز مذاکره بیاید در حالی که ما احتیاج به مذاکره نداشتیم به ارمغان آوردند.
عزت را توان موشکی و توانمندی و قدرت بازدارندگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش ولایت مدار و همه ی نیروهای مسلح، پیش مرگ های کرد و مردم شریف آفریدند نه آنکه این عزت هدیه ی برجام باشد.
و بالاخره آقای روحانی، بازاریان انقلابی، هیئت های مذهبی، کشاورزان غیور و رنج دیده و کارگران زحمت کش (که هم اکنون بیکارند) و اصناف مختلف و ملت شریف، که یکپارچه و با تقویت بنیه های وحدت امت حول محور ولایت امام راحل و امام خامنه ای مدظله العالی عزت و فرهنگ شکست ناپذیری در مقابل ابر قدرت ها را در تمام صحنه ها به نمایش گذاشتند،که نمونه ی آن در روز قدس سال جاری مشاهده کردیم، اگر بگویم شما این عزت و قدرت و اقتدار را ندیده اید بی انصافی است که خود شاهد بوده اید و اگر به جمله ی شما که گفتید برجام اولین هدیه اش عزت برای ملت ما بود توجه کنیم باید خوش بینانه بگویم غفلت کرده اید. چرا عزت ملت ایران اسلامی را در مقابل استکبار زیر سوال می برید؟ چرا توجه به عزت ملت ایران که در عمق هزاران کیلومتر دورتر از مرزهای ایران ، در امریکا، اروپا، خاور میانه، آسیا، آفریقا و غیره با صدور انقلاب اسلامی و فرهنگ غنی توجه نمی شود؟مثلا حرکت آقای زکی زاکی در نیجریه
مگر اعتراف تحلیل گران امریکایی و اسرائیلی و اروپایی را نمی خوانید که می گویند هرکجا وارد شویم جای پای جمهوری اسلامی ایران را می بینیم و امروز با قدرت عرض می کنم جمهوری اسلامی ایران پشت مرزهای فلسطین اشغالی قرار دارد که امریکا و آل سعود، جنگ نیابتی داعش، طالبان و القاعده را راه انداختند برای تضعیف یا تخریب و نابودی اسلام ناب محمدی(ص) که با استقامت و مقاومت ملت ایران و جوانان آزاده حزب الله لبنان، فلسطین، پاکستان، عراق، سوریه، یمن، بحرین، عربستان و دیگر ملت ها توانستند آمریکا، اسرائیل، اروپا، آل سعود و آل خلیفه را با شکست فاحشی روبه رو کنند، اینها همه و همه به خاطر عزت اسلام، قرآن، عترت و امام امت، رهبری عظیم شان، علما، مراجع و ملت غیور و با بصیرت و شهدا، جانبازان، ایثارگران و رزمندگان داخلی و خارجی است بنابراین آقای روحانی برجام برای ملت ما عزت نیاورد، بلکه آمریکا و هم پیمانانش دنبال ذلت ایران و جهان اسلام هستند.
“به هوش”
عدم صدور ویزا برای نماینده ایران در سازمان ملل موجب عزت شد؟
کشتار مظلومانه زائران بیت الله الحرام مایه عزت شد؟
برخورد بی ادبانه با مسولان برای پیگری فاجعه منا مایه عزت شد؟
محدودیت مراودات و ارتباطات علمی پس از برجام مایه عزت شد؟
هتک حرمت به نوجوانان ما در فرودگاه جده مایه عزت شد؟
و…
سابعا، اشاره کردید، برجام آزادی اراده برای ما آورد، که این موضوع هم با کمال تاسف، خلاف واقع است و چیزی نیست که شما تصور می کنید، خوب است به گفته های تیم مذاکره کننده خود توجه کنید که خلاف این مساله است، اراده ملت بر اساس مبانی قرانی است که إِنَّ اللَّهَ لا یُغَیِّرُ ما بِقَومٍ حَتّىٰ یُغَیِّروا ما بِأَنفُسِهِم پانزده سال قبل از پیروزی انقلاب اسلامی با هدایت ملت توسط حضرت امام در راستای دو ماموریت بزرگ بود؛
۱- معرفی اسلام ناب محمدی(ص) به دور از خرافه و پیرایه برای ایران و جهان و بیان ابعاد مختلف آن از جمله بحث مهم حاکمیتی و ولایت مطلقه فقیه و تشکیل حکومت اسلامی با پشتیبانی ملت و ده ها دستاورد انقلاب اسلامی که نتیجه و ثمره آن است.
۲- افشای نقشه ها و توطئه های استکبار جهانی به سرکردگی سلطه جهانی و جهان خواران بی فرهنگ یعنی سران فاسد امریکا و لابی اسرائیل و بیان عمق دشمنی آنها با اسلام و ملت ایران و جنایاتی که توسط مزدورانشان یعنی حکومت پهلوی خبیث امریکایی و انگلیسی و تلاش برای بصیرت افزایی ملت ایران و آزادی خواهان جهان و علمای بزرگ که یک نتیجه ی بسیار مهم را به دنبال داشت و آن عبارت بود از تغییر ملاک های طاغوتی با معیارهای توحیدی که تجلی آن انقلاب اسلامی ایران بر اساس ده اصل دکترین نهضت امام (ره) بود و دوازده بهمن و بالاخره ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ را آفریدند و حکومت طاغوت را سرنگون و حکومت اسلامی را برپا نمودند که امروز جنابعالی بر اساس همین اراده قوی الهی و مقتدرانه ملت ایران در جایگاه ریاست جمهوری نشسته اید و حکم می رانید.
چرا این اراده قدرتمند ملت ایران را تضعیف و تحقیر می کنید و حتی آزادی اراده را روی کاکل برجام قرار می دهید. حیف و صد حیف.
آقای روحانی سخن بسیار است و ختم کلام در چند جمله:
۱- نگاه از بیگانگان بردارید و به ظرفیت ها و قدرت جوانان مومن و انقلابی و فعالان خود جوش در عرصه های صنعت، کشاورزی، خدمات، فن آوری،تجارت و فرهنگ توجه داشته باشید و قدرت و ظرفیت ۸۰ میلیون نفر که بزرگترین پشتوانه می باشند را ببینید و این رمز موفقیت است که تجلی آن در تحقق ۳۷ عنوان سیاست ابلاغی مقام معظم رهبری حفظه الله که ازآن جمله ۲۴ سیاست اقتصاد مقاوتی است.
۲- بدانید تلاش برای تفکر سازش با امریکا و ترس از ایستادگی در برابر زیاده خواهی های آنها ، جز بد عهدی و نقض عهد ، خیانت و جنایت به جایی نخواهد رسید.
۳- تکیه اصلی خود و دولت محترم و همه ی زیر مجموعه ها را بر اصول سیاسی قرآن و عترت که از آن جمله اصل أَشِدّاءُ عَلَى الکُفّارِ رُحَماءُ بَینَهُم بگذارید که با قطع أَشِدّاءُ عَلَى الکُفّارِ اسلام رحمانی را مطرح کردید. و نیز توجه به اصل عدم رضایت یهود و نصاری به آرمانهای شما که فرموده است وَلَن تَرضى عَنکَ الیَهودُ وَلَا النَّصارى حَتّى تَتَّبِعَ مِلَّتَهُم و همچنین اصل سیاسی مقابله با غَیرِ المَغضوبِ عَلَیهِم وَلَا الضّالّینَ که امریکا و اسرائیل و انگلیس خبیث یعنی سران اروپا و آل سعود و آل خلیفه به هیچ وجه با این اصول قرآنی موافق نیستند و بلکه با این اصول سیاسی قران همچنان در جنگند و مهمترین اصل سیاسی قرآن إِنَّمَا وَلِیُّکُمُ اللَّهُ وَ رَسولُهُ وَ الَّذِینَ ءَامَنُوا الَّذِینَ یُقِیمُونَ الصلَوهَ وَ یُؤْتُونَ الزَّکَوهَ وَ هُمْ رَکِعُونَ‏(۵۵) وَ مَن یَتَوَلَّ اللَّهَ وَ رَسولَهُ وَ الَّذِینَ ءَامَنُوا فَإِنَّ حِزْب اللَّهِ هُمُ الْغَلِبُونَ‏(۵۶) سوره مائده (یعنی با اصل مترقی ولایت فقیه مخالفت شدید دارند)بنابراین راهی برای نجات ملت و ملت های اسلامی جز با قدرت بازدارندگی و تقویت بنیه ها ی وحدت و اتحاد مسلمین جهان و ارتباطات مسالمت آمیز با همسایگان و متحدان و ایستادگی شجاعانه در راستای خود کفایی و در راستای مقابله با موانع رشد و تولید ملی و مقابله با قاچاق از طریق اصلاح نرخ ارز و کاهش تعرفه های گمرگی باعث رشد صادرات و افزایش تولید باعث رشد صادرات و خارج شدن از رکود و بالارفتن قدرت خرید مردم برای رفع بیکاری و ایجاد اشتغال ، ازدواج و … حول محور ولایت طبق سیاست امام خامنه ای نخواهد بود.
۴- آقای روحانی هرچه در راستای سیاست های تبیین شده از ناحیه رهبر معظم انقلاب در جهت آرمانهای بلند الهی امام خمینی(ره) با پشتیبانی یکپارچه ملت حرکت کنید که بی شک چنین عمل می کنید و بی تردید توفیقات فراوان جهانی به دنبال خواهد داشت و دشمن را روز به روز مایوس می کنید انشالله.
۵- آقای روحانی برجام نه اراده ملت را آزاد کرد و نه برای ما عزت آورد و نه سفره ی معیشت مردم را رنگین کرد و نه بیکاری را حل کرد و نه وضعیت اقتصاد را سامان داد و نه معضل آب را و نه… بلکه قراداد های FATF و قرارداد های نفتی محرمانه IPC بیچارگی را برای ملت ایران به ارمغان خواهد آورد.
۶- آقای روحانی باید طبق نامه ۵۳ نهج البلاغه حضرت علی (ع) با انواع فساد مقابله کنید و از نزدیکترین افراد خاص خود شروع کنید که گرفتار حقوق های نجومی در جریان غارت ملت و بیت المال و آبروریزی برای ملت ایران و شکست عزت مردم ایران نشوید.
اعتماد دارم به این نصایح توجه خواهید کرد. با ولایت باشیم تا عزیز شویم.
والسلام علیکم
احمد سالک