اصفهان شرق

ادامه جنگ های غیر قانونی اوباما در واپسین روزهای ریاست جمهوری

کدخبر: 109113
1395/05/16 در ساعت 10:55

به گزارش اصفهان شرق/ ترجمه اختصاصی، در سال 2011 اوباما و وزیر امور خارجه هیلاری کلینتون تمام مسئولیت تجاوز و تخریب لیبی را به عهده گرفته و توسعه یافته ترین کشور آفریقایی را به دیگ جوشانی از خشونت های بی پایان، بی ثباتی، هرج و مرج و درد و رنج غیرقابل توصیف انسان ها که پیامد همه جنگ های امپریالیستی آمریکاست تبدیل کردند.

آنها با حمله به یک کشور دیگر و کشتن دهها هزار غیر نظامی، زن، کودک، افراد سالخورده و بیمار به طور آشکارا قوانین بین المللی و حقوق اساسی ایالات متحده را زیر پا گذاشتند. اگر چه از قبل نسبت به عواقب این حمله و به وقوع پیوستن اوضاع نابسامان به آن دو هشدار داده شده بود ولی به هر حال این حمله اتفاق افتاد. آنها می دانستند گروه های افراطی مثل داعش، القاعده و دیگر گروه ها ی تروریستی مورد حمایت آمریکا دراتفاقات بعدی پرورش خواهند یافت.

لیبی امروز از یک حکومت مرکزی مقتدر برخوردار نیست. وجود خشونت بی پایان، آشفتگی، محرومیت انسانی و بیچارگی در زندگی روزانه مردم، میراث « حمایت مسئولانه» و «مداخله بشردوستانه» آمریکا است؛ عباراتی که به منظور تجاوز آشکار، جنگ و ترور علیه بشریت و وحشتی که بدون تجربه مستقیم حتی تصور آن هم ممکن نیست به کار می روند.

سال گذشته خبرنگار جنگ «جان لی اندرسون» گزارش داد: هیچ اغراقی در وجود هرج و مرج و آشفتگی پس از قذافی در لیبی وجود ندارد. عناصر مختلف برای به دست گرفتن قدرت به رقابت پرداخته اند. شبه نظامیان مسلح در خیابان ها پرسه می زنند نزدیک به یک سوم از جمعیت کشور به سوی مرز تونس گریخته و بقیه که راه اروپا را در پیش گرفته اند به محض ورود با تحقیر و توقیف مواجه شده و در شرایط سخت اردو گاهها به سر می برند.

هیچ کشوری جز برای دفاع از خود و آن هم تنها با اجازه اعضای شورای امنیت حق حمله به کشور دیگر را ندارد. در سال 2007 اوباما که نامزد ریاست جمهوری و استاد ارشد حقوق دانشگاه شیکاگو بود عنوان کرد:

بر اساس حقوق اساسی آمریکا رئیس جمهور جز به منظور متوقف کردن یک تهدید جدی و قریب الوقوع به کشور نمی تواند به طور یک جانبه دستور حمله نظامی به کشور دیگر را صادر کند.

او از وقتی به قدرت رسید هفت کشور را بمباران کرد و پیاده نظام تروریسم را به کار گرفت تا به نیابت از او اهداف شوم او را  عملی سازند. او بارها و بارها در مورد اقدامات خود به مردم دروغ گفت.

با گذر زمان دوباره عدم پایبندی به قانون، ظلم و غیرقابل اعتماد بودن او ثابت شد. تجاوز به لیبی برای بار دوم هیچ ربطی به حمایت از منافع امنیت ملی آمریکا و یا بازگرداندن ثبات به این کشور جنگ زده ندارد. بلکه به شرارت امپریالیستی آمریکا مربوط می شود.

اوباما به ایالات متحده، اروپا و کشورهای دیگر می گوید علاقه زیادی به دیدن برقراری ثبات در لیبی دارد چرا که عدم ثبات در این کشور به تقویت برخی از چالش ها که به بحران مهاجرت به سوی اروپا و وقوع فاجعه های انسانی در دریاهای آزاد بین لیبی و اروپا  منجر می شود، کمک کرده است. او با این گفته ی خود بر قصد آمریکا برای تبدیل یک منطقه پایدار به یک منطقه ی پر آشوب و جهنمی سرپوش گذاشت.

اوباما در حالی ادعا می کند کار درست را انجام داده که بی رحمانه مردم لیبی را قتل عام کرد. او در حالی که به دنبال تجاوز بی پایان به لیبی است روز سه شنبه به بهانه واهی مبارزه با معضل داعش (که توسط واشنگتن ایجاد و حمایت می شود)، حمله به لیبی را به دروغ یک ماموریت سی روزه عنوان کرد.

تجاوز او به لیبی از سال 2011 با بمباران آغاز شد و به احتمال زیاد همچنان ادامه پیدا خواهد کرد و احتمالا با درجات مختلفی از شدت و ضعف توسط  آمریکا و دیگر نیروهای ویژه ناتو به طور محرمانه عملیاتی خواهد شد.

ریاست جمهوری اوباما در ماه ژانویه به پایان می رسد. اگر هیلاری کلینتون پیروز انتخابات شود چه بسا کل منطقه و حتی فراتر از آن را به آتش خواهد کشید.

منبع خبر:

http://www.globalresearch.ca/obamas-second-illegal-war-on-libya-record-of-us-nato-war-crimes-and-destruction/5539546