سرویس: اجتماعی 13:03 - شنبه 16 مرداد 1395

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران اصفهان:

طلاب خارجی امسال در حوزه‌های علمیه شهرستان‌ها پذیرش می‌شوند

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان اصفهان گفت: طلاب خواهر از سایر کشورها تنها در جامعه المصطفی پذیرش می‌شوند، اما از امسال این امکان وجود دارد که طلاب خواهر خارجی در حوزه‌های علمیه شهرستان‌ها پذیرش شوند.

به گزارش اصفهان شرق، حجت‌الاسلام سید مهدی ابطحی اظهار داشت: 480 حوزه علمیه خواهران در سراسر کشور در حال فعالیت بوده که حدود 74 هزار طلبه خواهر مشغول به تحصیل در آنها هستند، در استان اصفهان 60 حوزه علمیه خواهران وجود دارد که 56 حوزه زیر نظر مدیریت استان و 7500 طلبه خواهران در آن مشغول به تحصیل هستند.

وی افزود: با توجه به اینکه همه طلاب خواهر مجتهد نمی‌شوند و بسیاری از آنان در مراکز علمی و فرهنگی مشغول هستند، دروس در نظر گرفته شده برای طلاب خواهر با دروس طلاب برادر تفاوت دارد و دروس متنوعی برای آنان در نظر گرفته شده است.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان اصفهان با بیان اینکه دروس نوینی برای طلاب خواهر در برنامه آموزشی آنان در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: زبان انگلیسی، منطق، حقوق، تربیت بدنی، فلسفه، کلام، ادبیات، مفاهیم، تجوید و غیره از جمله دروسی است که بر اساس نیاز روز طلاب آموزش داده می‌شود.

وی با اشاره به نظر مساعد آیت‌الله مظاهری زعیم حوزه علمیه اصفهان از دروس حوزه‌های علمیه خواهران گفت: طلاب خواهر از سایر کشورها تنها در جامعه المصطفی پذیرش می‌شوند، اما از امسال این امکان وجود دارد که طلاب خواهر خارجی در حوزه‌های علمیه شهرستان‌ها پذیرش شوند.

حجت‌الاسلام ابطحی با بیان اینکه آموزش معارف دینی در حوزه‌های علمیه خواهران رایگان است، خاطرنشان کرد: آموزش زبان عربی به صورت معمول در حوزه‌های علمیه وجود دارد اما با توجه به نیاز امروز و لزوم آشنایی طلاب با مکالمه زبان عربی و انگلیسی، این 2 زبان به طلاب خواهر آموزش داده می‌شود.

وی ادامه داد: براساس تفاهم نامه حوزه‌های علمیه خواهران و دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم شعبه اصفهان، دوره آموزش مکالمه زبان عربی و انگلیسی در حال برگزاری است که دوره مقدماتی آن انجام شده و دوره‌های بعدی آن با استقبال خوب طلاب خواهر روبه‌رو شده است.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان اصفهان با بیان اینکه آموزش مکالمه زبان فرانسه، چینی و اسپانیایی در آینده برای طلاب خواهر راه‌اندازی می‌شود، گفت:  مدرک تحصیلی اعطایی به فارغ التحصیلان حوزه علمیه خواهران یک مدرک معادل نیست بلکه مدرک رسمی و کاملاً معتبر است و هر یک از طلاب خواهر با مدرک تحصیلی خود می‌توانند در دانشگاه‌ها و یا سایر مراکز علمی به ادامه تحصیل بپردازند.

تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.