سرویس: اخبار شهرستان 17:48 - جمعه 15 مرداد 1395

امام جمعه موقت شهر محمدآباد:

پیغمبر اکرم(ص) به عنوان بهترین اسوه و الگوی زندگی مسلمین هستند

حجت الاسلام طباطبایی گفت: طبق سبک زندگی دینی و اصل الگو قرار دادن زندگی دینی خداوند متعال پیغمبر اکرم(ص) را به عنوان بهترین اسوه و الگوی زندگی شما مسلمین نام بردند و وظیفه ما است که زندگی مان همرنگ زندگی اهل بیت باشد.

به گزارش اصفهان شرق، خطیب جمعه ضمن دعوت نمازگزاران را به رعایت تقوی الهی بیان داشتند:تقوی الهی دژمحکم و شکست ناپذیر خداوند متعال است گناه و معصیت خانه ای در حال فرو ریختن است ، وی تحت عنوان سبک زندگی دینی و اصل الگو قرار دادن زندگی دینی خداوند متعال پیغمبر اکرم(ص) را به عنوان بهترین اسوه و الگوی زندگی شما مسلمین نام بردند  و وظیفه ما است که زندگی مان همرنگ زندگی اهل بیت باشد.

یکی دیگر از اصول دیگر اصل عبادت و بندگی است که موج می زند این عبادت و بندگی که اینها جزء مصادیق عبادت است اما یک سری مصادیقی در روایت ائمه اکرم نقل شده ، یکی از مصادیقی که پیغمبر اکرم(ص) فرمودند:1ـ نگاه کردن به چهره پدر و مادر از روی محبت ، خدا ثواب یک حج در نامه اعمال می نویسد.2ـخوش اخلاقی، پیغمبر فرمودند: انسان خوش اخلاق و خوش برخورد مانند کسی است که تمام روزهای عمرش را در عبادت گذرانده باشد که چه ثواب عظیمی با این خوش اخلاقی برای انسان ایجاد می کند .3ـ ازدواج ، کسی که ازداوج می کند نصف از دین خود را کامل کرده است.4ـ روزی حلال ، عبادت و بندگی 10 جزء دارد 9 جزء آن روزی حلال است.

5ـشوهر داری و همسرداری برای کسانی که متاهل هستند.6ـ دلسوزی و رحم است .7ـ پا در میانی کردن برای صلح.

خطبه دوم

حاج آقا طباطبایی به مناسبت هایی که در طول هفته بوده و هست اشاره داشتند و دهۀ کرامت راتبریک عرض نمودند و امروز جمعه 15 مرداد ماه سالروز سرلشکرشهید عباس بابایی  فرمانده ارتش یاد ایشان را گرامی داشتند و روز دوشنبه روز تجلیل از امامزادگان و قباء متبرکه نامید .

وی در بخش دیگر خطبه ها   اشاره ای به برجام که این روزها نکاتی در این رابطه شنیده می شود و خبرهای بسیار ناگواری شنیده می شود بیان کردند و با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری که در دیدار با اقشار مردم روز دوشنبه 11/5/95 صورت گرفت که فرمودند:اگر انسان های مومن به خدای خود صادق باشند و بر سر مشکلات بایستند خداوند گشایش ایجاد می کند، هر ملتی که سرافراز بوده تا الان مشکلاتی را داشتند در مقایل آن ایستاده اند.

هر کدام از مسئولین که این را قبول کند موفق خواهد شد و اگر مسئولی ایمان به خداوند نداشته مشکلات را برای ایران ایجاد می کند هم در زمینه معنوی و هم در زمینه مادی باید پیشرفت کنیم و در زمینه توسعه و عدالت اجتماعی و همه دست به دست هم بدهیم تا ایرانی آباد داشته باشیم . یکی از مهم ترین موانع برجام است ، امروزه همه دیپلماسی ها می گویند امریکا نقص عهد کرده و رئیس تیم مذاکره کننده هسته ای به هیچ کدام از تعهدات خود عمل نکرده است.

وی با توجه به بیانات معظم رهبری ادامه دادند: 6 ماه از این برجام می گذرد هیچ تأثیر ملموسی در این مدت احساس نکرده ایم ،  اینها دنبال بازار برای کارهای خودشان هستند اعتراض که می کنیم می گویند یواش یواش درست می شود. با مذاکره هیچ مشکلی حل نخواهد شد ما یک راه داریم و آن که خودمان یک راه را پیدا کنیم چرا ما به دنبال آنها برویم ، آنها به دنبال ما بدوند.

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.