سرویس: اخبار شهرستان 17:00 - جمعه 15 مرداد 1395

امام جمعه شهر ورزنه:

کرامت یک خصلت و فضیلت اخلاقی بسیار خوبیست که در انسان های کریم وجود دارد

حجت الاسلام شامحمدی گفت: کرامت یک خصلت و فضیلت اخلاقی بسیار خوبی است که در انسان های کریم وجود دارد کریم کسی است که قبل از آنکه کسی پیش او طلب نیاز کند او را یار می کند

به گزارش اصفهان شرق، حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل شا محمدی امام جمعه  شهر ورزنه ظهر امروز در جمع نمازگزاران در محل مسجد جامع شهر ورزنه ضمن دعوت به تقوی الهی اظهار داشت: گفتار ، اعمال وکردار خودرا برای خدا ومرضی رضای او قرار دهیم واز نافرمانی خدا بپرهیزیم .

خطیب  جمعه ورزنه به خصوصیات جامعه قرآنی اشاره  تصریح کرد:  برخی تصور براین دارند که اگر شخصی دلش صاف و پاک باشد وخطایی در جامعه انجام دهد مشکلی ندارد در صورتی که خداوند متعال در قرآن این منطق را قبول ندارد چرا که شخصی که در جامعه قرآنی زندگی می کند نباید خطایی انجام دهد.

حجت الاسلام شامحمدی با اشاره به آیه ای از قرآن در ارتباط با اعمال مردم درجامعه بیان  داشت : خداوند در قرآن به ما توصیه می کند که هم گوش ،قلب وچشم شما به یک میزان در برابر خداوند مسئولند پس کسی که دل صاف وپاک دارد باید اعمالش هم پاک باشددر بدنه دولت ها افرادی هستند که دلی صاف واعتقادات بسیار خوبی دارند ولی در عمل کار دیگری انجام می دهند ،که همه انسان ها فردای قیامت زیان وخسران خواهند دید مگر کسانی که عمل صالحی داشته باشند.

وی درادامه گفت :اگر در جامعه بپذیریم که افراد با دل صاف وپاک هر کار خطایی را انجام دهند مطمئنا جامعه به انحراف کشیده خواهد شد دروغ ، غیبت ، تهمت ومزاحمت برای مردم در عروسی های آنچنانی رواج پیدا می کند ودستورات خداوند زیر پا قرار می گیرد این جامعه دیگر جامعه قرآنی نیست .

امام جمعه ورزنه به  ادعای دوست داشتن خدا وگناه کردن اشاره وافزود : کسی که ادعای دوست داشتن خداوند متعال واهلبیت عصمت وطهارت را دارد ومعصیت کند این دوست داشتن اشتباه  است چرا که مومن همیشه خود رادر محضر خدا می بیند وتمام اعضا وجوارح او در خدمت خداست ودیگر نافرمانی خدا را انجام نمی دهد.

حجت الاسلام شا محمدی در خطبه دوم نماز جمعه ضمن تبریک فرا رسیدن دهه کرامت اظهار داشت : کرامت یک خصلت و فضیلت اخلاقی بسیار خوبی است که در انسان های کریم وجود دارد کریم کسی است که قبل از آنکه کسی پیش او طلب نیاز کند او را یار می کند که این صفات بسیار بزرگ در وجود حضرت امام رضا (ع) وجود داشت وما که پیرو و شیعه این امام بزر گوار هستیم باید از زندگی این بزر گواران الگو بگیریم .

امام جمعه ورزنه ضمن تبریک روز خبرنگار  بیان داشت: با توجه به ضرورت انقلابی بودن یک خبرنگار در عصر حاضر، خواستار پیگیر مطالبات رهبری از سوی فعالان این عرصه از مسؤولان هستیم وخبرنگار باید اخبار ی که منعکس می کند وموضعی که می گیرد مورد رضای خدا باشد وباید از تلاش های خبرنگار فعال وسخت کوش منطقه جناب آقای حسنعلی قطبی تشکر کنیم وتوفیقات ایشان را از خداوند متعال خواستاریم.

خطیب جمعه شهر ورزنه به سالروز بمب باران اتمی در هیروشیمای ژاپن  اشاره وافزود: آمریکای جنایتکار که ادعای اجرای حقوق بشر در دنیا را دارد با بمب باران اتمی هزاران نفر از مردم را به خاک وخون کشاند واین دولت جنایتکار آمریکا از روز تاسیس تا بحال جزخیانت ، غاتگری وکشتن مردم بی گناه در اقصی نقاط دنیا وستم به مظلومان برنامه ای نداشته وخود را مدعی حقوق بشر می داند .

حجت الاسلام شامحمدی سخنرانی اخیر مقام معظم رهبری اشاره و بیان داشت : مقام معظم رهبری فرمودند آمریکای خائن عملا برجام را نقض کرده است واین تجربه خوبی بود برای کسانی که اعتقاد به بد عهدی آمریکا نداشتند مذاکره با آمریکا جز خسارت چیز دیگری برای کشور ندارد وامروز همه مسئولین از جمله رئیس جمهور بر بدعهدی آمریکا در اجرای برجام اذعان می کنند، برجام بر زندگی مردم تاثیر ملموسی نداشته است وباید مسئولین توجه به درون واجرای برنامه های اقتصاد مقاومتی باشند.

خطیب جمعه ورزنه به  هفته حج  اشاره و  افزود: حجی که در آن برائت از مشرکین ، بی تحرکی و قیام ومبارزه با شرک وفساد نباشد این حج نیست واین حج مورد قبول واقع نخواهد شد امروز دولت سعودی حج این چنینی می خواهد برگزار کند وبا بهانه های واهی مردم ایران اسلامی را از این عبادت بسیار بزرگ محروم نموده است که ان شاالله با نابودی وهابیت مشکلات حج هم بر طرف گردد.

امام جمعه ورزنه در ادامه به روز حمایت از صنایع کوچک اشاره و بیان داشت:از نمایندگان محترم مجلس ومسئولین استانی وشهرستانی ومنطقه ای می خواهیم در خصوص ایجاد صنعت در منطقه بن رود تلاش کنند که با این کار ایجاد شغل برای جوانان وفراهم شدن بستر معیشت و تشکیل خانواده نسل جوان  خواهد شد .

حجت الاسلام شا محمدی به یادواره شهدای شرق اصفهان  اشاره واظهار داشت:  شرق شهرستان اصفهان بیش از 1000شهید عزیز تقدیم نظام وانقلاب کرده است که یادواره این شهدای عزیز به مدت یک هفته در شهر اژیه برگزار خواهد شد وهر شب مختص یکی از مناطق می باشد که ان شا الله با حضور مردم وخصوصا نسل جوان ونوجوان ایثار گری ها ورشادت های این شهدا را به این عزیزان انتقال بدهیم.

 امام جمعه ورزنه به صحبت های سخنگوی دولت اعتراض و بیان داشت:  چگونه شخصی که غارتگر بیت المال مسلمین است ودر صندوق توسعه ملی به میل خود حقوق های آنچنانی برداشت کرده اند را جزء ذخایر نظام واز نیرو های ارزشمند نظام خطاب می کنند آیا این آقایان جز خیانت به بیت المال که از نظر شرعی حرام می باشد کار دیگری انجام داده اند که ما می خواهیم از مسئولین ضمن معذرت خواهی ازمردم این افراد را مجازات کنند.

خطیب جمعه ورزنه در پایان به مشکل شهرک قائمیه ورزنه اشاره وافزود: در جلسه ای که با حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی ، فرماندار ومسئولین شهری وبا حضور مدیر کل راه وشهر سازی صورت گرفت پیشنهاداتی مطرح گردید که ان شالله صاحبان  این زمین ها با حضور در شهرداری وتصمیم نهایی مردم هر چه سریعتر این مشکل برطرف خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.