سرویس: سیاسی 12:29 - جمعه 15 مرداد 1395

آمریکن انترپرایز مطرح کرد:

ائتلاف ارتش و سپاه برای آمریکا دردسرساز است

موسسه امریکن انترپرایز در جدیدترین گزارش خود می‌نویسد: رهبر ایران در کمال فراست و هوشمندی سعی کرده تا وزنه تعادل بین ارتش و سپاه را حفظ نماید و بدین ترتیب از هرگونه شکاف در بدنه نظامی ایران جلوگیری کند.

به گزارش اصفهان شرق، موسسه امریکن انترپرایز در جدیدترین گزارش خود در مورد انتصاب‌های جدید در بدنه نظامی ایران و اتحاد و همکاری سپاه و ارتش جمهوری اسلامی بخصوص در جریان سوریه، از دردسری سخن گفت که این حلقه اتحاد آمریکا بوجود خواهد آورد.

 1776876_334
اندیشکده امریکن اینترپرایز در گزارشی با عنوان «مسیری نو برای نیروی مسلح ایران» به تحلیل تغییر در ساختار نیروهای مسلح ایران پرداخت
امریکن انترپرایز در گزارش خود نوشت: «انتخاب سرلشکر «محمد باقری» به عنوان رییس ستاد مشترک نیروهای مسلح، نشان‌دهنده این است که رهبر ایران خواستار این است که جان تازه‌ای در کالبد نظامی ایران دمیده شود. محمد باقری یک فرد عملیاتی‌ با عقبه علمی و تجربه بالا و یک فرمانده اجرایی تمام و کمال است. اگر به انتصاب امیر سرتیپ «عبدالرحیم موسوی» به جای سردار «غلامعلی رشید» توجه کنیم، خواهیم دریافت که رهبر ایران در کمال فراست و هوشمندی سعی کرده تا وزنه تعادل بین ارتش و سپاه را حفظ نماید و بدین ترتیب از هرگونه شکاف در بدنه نظامی ایران جلوگیری کند. جانشینی فرمانده ستاد مشترک که یک سپاهی است، برای ارتش جمهوری اسلامی مطلوب بوده و بدین طریق با حصول عدالت و پرهیز از هر گونه تبعیض، شاهد اتحاد بیشتر بین ارتش و سپاه هستیم».
1776893_331
آمریکن اینترپرایز: انتخاب سرلشکر «محمد باقری» به عنوان رییس ستاد مشترک نیروهای مسلح، نشاندهنده این است که رهبر ایران خواستار این است که جان تازه‌ای در کالبد نظامی ایران دمیده شود
این اندیشکده در پایان این قسمت از گزارش نوشت: «انتصاب امیر سرلشکر «حسین حسنی سعدی» به سمت جانشینی قرارگاه خاتم‌الانبیا و امیر سرتیپ «عبدالرحمن موسوی» به سمت جانشینی رییس ستاد کل نیروهای مسلح، نشانه حرکت رهبر ایران به سمت ایجاد اتحاد بیشتر بین سپاه و ارتش است. استفاده از نیروهای ویژه ارتش در سوریه، نمایانگر این است که تهران حساب زیادی بر روی این همبستگی باز کرده است. محمد باقری از زمان انتصاب به ریاست ستاد کل نیروهای مسلح 5 برنامه را به همراه معاونینش در دستور کار قرار داده است: تقویت بسیج، تقویت نیروهای قدس، تقویت نیروهای سایبری، افزایش عملیات‌های اطلاعاتی، و افزایش حد دسترسی ایران در اقیانوس هند. سیر این انتصابات و جایگزینی‌ها و افزایش مانورهای مشترک بین سپاه و ارتش نشان می‌دهد که ایران بر تقویت ظرفیت‌های نظامی خود تمرکز کرده و در آینده شاهد نمایش کلاسیک‌تری از ایران در مناطقی چون سوریه و عراق خواهیم بود. به هر حال، اتحاد روز افزون ارتش و سپاه ایران، خبری است که اصلا به مذاق کشورهای عرب حوزه خلیج فارس خوشایند نیست و آمریکا را هم با مشکل بزرگی در خاورمیانه مواجه می‌سازد».
مشرق
دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.