سرویس: تولیدی 17:26 - پنجشنبه 14 مرداد 1395

عصر امروز برگزار شد؛

سی و نهمین دوره مسابقات قرآن کریم در جرقویه علیا/ ترویج سبک زندگی قرآنی از اهداف پیش رو

سی و نهمین دوره مسابقات قرآن کریم با همکاری اداره اوقاف و امور خیریه جلگه و جرقویه، آموزش و پرورش امروز در کانون شهید رجایی شهر حسن آباد برگزار شد.

به گزارش اصفهان شرق از جرقویه، همزمان با آغاز دهه کرامت سی و نهمین دوره مسابقات قرآن کریم با حضور جوانان جرقویه علیا با هدف ترویج فرهنگ قرآن در جامعه امروز برپا شد.

داور این برنامه در حاشیه این برنامه گفت: دشمنان انقلاب و کشور سعی در دور نگه داشتن جوانان ما از قرآن را دارند و با ایجاد شبهه در پی منحرف کردن نسل جوان هستند و همه باید در نشر فرهنگ قرآنی و دینی در بین جوانان گام بردارند.

جمشیدی در ادامه با اشاره به پتانسیل های موجود در بین جوانان منطقه افزود: هر ساله تعداد شرکت کنندگان در سنین مختلف افزایش یافته و تعدادی زیادی نیز در مراحل شهرستانی، استانی و کشوری مقام می آورند و این مسابقات باعث رشد و رقابت سالم بین جوانان می شود.

وی با توجه به اینکه استقبال خوبی از جوانان در این دوره مسابقه را شاهد بودیم، متذکر شد: این دوره از مسابقات ویژه بزرگسالان بالای 18 سال خواهر و برادربه صورت آزاد برگزار می شود و شامل حفظ 5، 10 و 20جزء و حفظ کل قرآن، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، اذان، دعا خوانی و هم خوانی است.

این داور قرآنی خاطرنشان کرد: برگزاری این مسابقات ضمن آن که حافظان قرآن کریم را با توانمندی‌های یکدیگر آشنا می‌کند، هم افزایی، همگرایی و وحدت بین آنها را بیش از گذشته تقویت خواهد کرد.

وی با بیان این مطلب که مسابقات قرآنی زمینه یک رقابت مقدس را فراهم می کند، تصریح کرد: مسابقات قرآن وسیله‎ای برای نزدیک شدن بیشتر به حقیقت و روح قرآن کریم است و قطعا فراگرفتن معارف قرآنی زمینه‎ای برای رسیدن به عزت و سامان یافتن زندگی مسلمانان در سایه تعالیم قرآن و عترت است.

لازم به ذکر است این مسابقات به مدت سه روز، در جرقویه علیا، جرقویه سفلی و بخش جلگه از 13 تا 15 مرداد برگزار خواهد شد و طی این دوره، 20 نفر مرد و 20 نفر زن شرکت دارند.

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.