سرویس: اخبار شهرستان 16:26 - پنجشنبه 14 مرداد 1395

در شورای اداری بخش بن رود مطرح شد؛

اصلاح قیمت، راهکار بهینه در میزان مصرف آب شرب/ فارفان اولین دهکده اقتصادی کشور

عصر امروز جلسه شورای اداری بخش بن رود با هدف بررسی مشکلات و همچنین ارائه طرح های اقتصادی با حضور مسئولان برگزار شد.

به گزارش اصفهان شرق، مشاور مدیر کل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان در جلسه شورای اداری بخش بن رود با اشاره به راهکارهای بهینه مصرف کردن آب شرب، گفت: از مهمترین راهکارهای بهینه سازی مصرف آب که در شرکت آبفا دنبال می شود فرهنگ سازی، تبلیغات و اطلاع رسانی، بهبود و اصلاح وسایل انتقال آب و همچنین اصلاح قیمت از مهم ترین راهکارهای بهینه سازی مصرف آب در شرکت آبفا است.

مهندس بنی طبا با تأکید بر نقش روحانیون به عنوان مبلغ در مدیریت مصرف آب اظهار کرد: روحانیون همانطور که به تبلیغ مسائل دینی می پردازند می توانند به مسائل آب نیز توجه کرده و مردم را به صرفه جویی و درست مصرف کردن تشویق کنند.

IMG_8917

وی در خصوص اقدامات تعرفه ای در کاهش مصرف آب افزود: هزینه تأمین هر متر مکعب آب در اصفهان 7 هزار و 438 ریال بوده که به ازای هر متر مکعب مبلغ 2 هزار و 627 ریال از مشترکین خانگی دریافت می گردد و با توجه به قیمت پایین هر مترمکعب آب، تمایل مشترکین جهت مصرف بهینه آب پایین است و می توانیم با اصلاح قیمت، در کنترل مصرف به اهداف شرکت نائل شویم.

فرمانده ناحیه بسیج امام علی(ع) اصفهان در بخش دوم این جلسه با اشاره به برگزاری مراسم بزرگ یادواره 1000 شهید شرق اصفهان تصریح کرد: امروز هدف ما حمایت از آرمان های شهداست و ما باید فرهنگ جهاد، شهادت و ایثارگری را در جوانان رشد دهیم تا انسانهایی مؤمن و ارزشی به بار آیند.

IMG_8933

مسئول طرح های اقتصاد مقاومتی و اشتغال پایدار در بخش بن رود با اشاره به راه اندازی طرح های اقتصاد مقاومتی در این بخش، گفت: بیش از 250 کارگاه تولید قارج در شرق اصفهان راه اندازی شده است و ما باید قبل از بررسی طرح های جدید ابتدا به آسیب شناسی و بررسی طرح های نیمه تمام و تکمیل آن بپردازیم و همچنین با خرید کالاهای ایرانی از تولید داخل در جهت ایجاد اشتغال حمایت کنیم.

محمد حیدری در پایان با توجه به اولین دهکده اقتصاد مقاومتی در روستایی از شرق اصفهان خاطرنشان کرد: روستای فارفان از توابع بخش بن رود در سال 94 بعنوان اولین دهکده اقتصادی کشور مطرح شده است و امیدواریم بتوان با همت روستائیان در سال های آتی روستاهای جدیدی را نیز به این طرح اضافه کرد.

انتهای پیام/ش

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.