سرویس: اجتماعی 10:00 - پنجشنبه 14 مرداد 1395

در مراسم تجلیل از خبرنگاران اصفهان مطرح شد:

راه مبنایی مبارزه با فساد، شفاف سازی است/ قلم خبرنگاران از اصفهان، پایتخت فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی ساخته است

آئین تجلیل از خبرنگاران،با حضور معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد و مسئولین استان در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد.

به گزارش اصفهان شرق،به نقل از صاحب نیوز، در آستانه روز خبرنگار، آئین تجلیل از خبرنگاران اصفهان شب گذشته در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اصفهان در این مراسم گفت: طراحی سامانه هوشمند خبرنگاری و تقویت این سامانه بسیار ارزشمند است.

حجت الاسلام حبیب رضا ارزانی بیان کرد: در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان دو جلسه بصورت مفصل پیرامون رسانه ها برگزار شده است و قرار بر این شد بسته ای حمایتی تدوین و وظایف هر کدام از دستگاه ها در حمایت از رسانه ها مشخص شود.

وی با اشاره به شناساندن اصفهان به دنیا توسط خبرنگاران افزود: خبر باید با صحت و دقت منتقل شود و از انتقال خبرهای ناامید کننده که فضای عمومی جامعه را ملتهب می کند خودداری شود به همین منظورب رنامه آموزش خبرنگاران برای سال جاری در دو نوبت اجرا خواهد شد.

قلم خبرنگاران از اصفهان، پایتخت فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی ساخته است

استاندار اصفهان در این مراسم با اشاره به گذشت ۲۰۰ سال از عمر مطبوعات گفت: گسترش فضای مجازی باعث شده است کارگزاران مطبوعات دنبال راه چاره و شیوه های جذاب تر در کار خود باشند.

رسول زرگر پور گفت: جاودانگی و ماندگاری از قابلیت های مطبوعات است.که خبرنگار باید با صداقت و صراحت و حقیقت نگری برای مردم آگاهی بخشی عمومی کند.

وی با اشاره به اهمیت نقش رسانه های محلی در جامعه گفت: نشریات محلی به دلیل کارکردها و نیروهای خود عمده ترین نقش را در شکل گیری نشانه های اجتماعی دارا هستند که با گسترش مطبوعات محلی زمینه شکوفایی استعدادهای خبرنگاران محلی تقویت می شود و از آن، فرهنگ عمومی استان ارتقا می باید.

استاندار اصفهان گفت: ما معتقدیم نقش قلم و رسانه خبرنگاران استان است که از اصفهان پایتخت فرهنگ و هنر ایرانی اسلامی ساخته است.

دسترسی به اطلاعات آزاد، مترقی ترین قانون در خبرنگاری است

معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این آئین با شاره به جو حاکم بر رسانه های استان اصفهان گفت: فضای اصفهان فرهنگی است و با توجه به این فضا، مسئولان استان هم اهتمام به امور فرهنگی بیشتری دارند.

حسین انتظامی بیان کرد: دولت ها نباید حمایت مستقیم و مادی از روزنامه نگاران داشته باشند بلکه باید استقلال حرفه ای خبرنگاران را گسترش دهند.

وی افزود: دولت باید با فراهم کردن زمینه امنیت شغلی و حرفه ای خبرنگاران، از خبرنگاران حمایت کند.

انتظامی با اشاره به قانون دسترسی آزاد به اطلاعات گفت: مترقی ترین اصل در خبرنگاری، دسترسی آزاد به اطلاعات است که در قانون نیز به آن اشاره شده است. در این قانون رابطه بین حاکمیت و مردم تعیین می شود و  راه مبنایی مبارزه با فساد، شفاف سازی است که می توان با اتکا به این قانون به آن رسید.

در ابتدای این مراسم دو تن از از پیشکسوتان مطبوعات استان به بیان دغدغه های صنفی خود پرداختند.

مدیر خانه مطبوعات اصفهان با اشاره به وظیفه ذاتی خبرنگار گفت: آبروی مسئولین و اعتماد مردم دو ودیعه نزد خبرنگاران است که باید به آن توجه شود.

منصور گلناری گفت: بسترهای بیشتر و وسیع تری لازم است تا خبرنگاران بتوانند خودشان را نشان دهند. در این شهر جوانانی داریم که حتی اگر به تهران هم بروند به خوبی می درخشند و لازم است بسترهای رسانه ای عادلانه در استان ها فراهم شود.

سلطانی مدیر انجمن صنفی روزنامه نگاران اصفهان نیز با اشاره به نیاز های جامعه مطبوعاتی بیان کرد: افزایش سطح آگاهی و تقویت مجامع مطبوعاتی بسیار لازم است و برای این کار باید اتحاد بین تشکل های مطبوعاتی صورت گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.