سرویس: تولیدی 12:15 - چهارشنبه 13 مرداد 1395

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام علی(ع):

اولین یادواره 1000 شهید شرق اصفهان همزمان با دهه کرامت/ انتقال پیام شهدا به نسل جوان وظیفه ماست

سرهنگ مهدی ساعی گفت: یادواره «لاله‌های شرق» به منظور تجدید پیمان با شهدا و رساندن پیام آنها به نسل جوان برای اولین مرتبه به صورت جامع در شرق شهرستان اصفهان برگزار می شود.

به گزارش اصفهان شرق، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام علی(ع) پیش از ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت برگزاری اولین یادواره 1000 شهید شرق شهرستان اصفهان برگزار شد با اعلام زمان اجرا، گفت: این یادواره به صورت جامع و با شروع دهه کرامت از 14 تا 21 مرداد در گلستان شهدای شهر اژیه با حضور اقشار مردم برگزار می شود.

سرهنگ مهدی ساعی با اشاره به اینکه شهدا، الگوی رشادت و جوانمردی هستند، اظهار کرد: وقتی پا به زندگی هر شهید میگذاریم، جلوه هایی از ایثارگری و ویژگی های ارزشمندی را مشاهده می کنیم که به منظور انتقال فرهنگ شهدا به نسل جوان باید وارد میدان عمل شد.

وی افزود: اگر بتوانیم فرهنگ شهدا را انتقال دهیم قطعا می توانیم فرصتی ارزشمند در جهت نجات جوانان از آسیب های دشمن در جبهه نرم را فراهم کنیم و قطعا اولین هدف ما در برگزاری یادواره ای به این سبک، انتقال فرهنگ و ارزش های ایثار و شهادت است زیرا به فرموده امام خمینی(ره): «برای شهدا بهترین کار را انجام دهید چرا که آنان بهترین کار را کردند».

فرمانده ناحیه سپاه امام علی(ع) با بیان این مطلب که شرق اصفهان دارای مردم مومن و انقلابی بوده که در دوران دفاع مقدس از خود ایثارگری های بسیاری را به نمایش گذاشتند، تصریح کرد: شرق اصفهان با بیش از 6 هزار رزمنده و ایثارگر، 1063 جانباز، 39 آزاده و 9 جانباز بالای 70 درصد و همچنین بیش از 1000 شهید است و به این منظور برآن شدیم تا به صورت جامع تمام اطلاعات و آثار مربوط به شهدای این منطقه را جمع آوری کنیم تا برای نسل های آینده باقی بماند.

وی با توجه به اینکه پیام شهدا را باید در چنین برنامه های جامع به جوانان انتقال داد، بیان کرد: همه ساله یادواره های بسیاری در سطح بخش های و روستاهای شرق اصفهان در مقیاسی کوچکتر برگزار شد ولیکن نقش مردم این دیار با تقدیم بیش از 1000 شهید باید به صورت گسترده معرفی شود و مسلما یکی از اهداف دیگر یاواره معرفی نقش و جایگاه شرق اصفهان در دوران دفاع مقدس است.

ساعی در ارتباط با ستاد برگزار کننده این یادواره گفت: فرماندار استان اصفهان رئیس ستاد بوده و فرمانده ناحیه امام علی(ع) دبیر ستاد آن را برعهده دارد اما به لحاظ اجرایی اعضای سپاه ناحیه امام علی(ع) فعالیت‌های اجرایی در دست دارند اما از تمامی دستگاه‌ها و مسئولان اعم از بنیاد شهید، بخشداران، ائمه جمعه و غیره برای شرکت و حمایت این یادواره دعوت شده است.

وی با بیان این مطلب که یادواره در هشت شب و هشت برنامه جامع برگزار می شود، ادامه داد: تمامی برنامه‌هایی که برای هر شب از مراسم در نظر گرفته شده متناسب با عنوان همان شب خواهد بود برای مثال در شب اول به نام مادران آسمانی، شب دوم به نام جانبازان 70 درصد و ایثارگران، شب سوم آزادگان، شب چهارم شهدای گمنام، شب پنجم شهدای مدافع حرم و به یاد شهید محمد کامران و شهید محمد شفیعی از شهدای مدافع حرم شرق اصفهان، شب ششم تجلیل از خانواده های دو و سه شهیدی، شب هفتم با عنوان پدران آسمانی و در نهایت برگزاری یادواره شهدا که در شب هشتم با حضور همگانی مردم شرق اصفهان است.

فرمانده ناحیه امام علی(ع) تصریح کرد: در حاشیه این برنامه نمایشگاهی شامل غرفه‌های متعدد از جمله اقتصاد مقاومتی، ادوات جنگی و ماکت عملیات‌های رزمی، کودک و نقاشی، عفاف و حجاب، عکس و خاطره، جنگ نرم و فضای مجازی، خدمات پزشکی و مشاوره دینی، طب اسلامی، زن مسلمان الگوی زن برتر و اقلام فرهنگی خواهد بود.

دبیر ستاد یادواره در خصوص برنامه های به روز و شبکه های مجازی فعال در زمینه یاد شهدای شرق اصفهان افزود: سایت لاله های شرق با آدرس، http://www.laleha.ir و همچنین کانال تلگرام فعال است تا بتوان اخبار مرتبط با یادواره و مباحث مربوط به شهدا را به صورت ان لاین و به روز بارگزاری کرد.

وی با توجه به اینکه پتانسیل شرق اصفهان در صحنه های رشادت بسیار است، گفت: این محدوده از استان اصفهان که اکنون شامل بخش‌های « بن رود، جلگه، جرقویه سفلی، جرقویه علیا، کوهپایه و بخش مرکزی شهرستان اصفهان» است، نقش آفرینی بسیاری را در طول دفاع مقدس به نام خود به ثبت رسانده و باید با همکاری جمعی همه این برجستگی ها به ثبت برسد.

انتهای پیام/ش

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.