سرویس: سیاسی 08:09 - چهارشنبه 13 مرداد 1395

معاون سابق سیاسی سپاه صاحب‌الزمان(عج):

مسئولان در پی توجیه و پوشش بدعهدی آمریکایی‌ها نباشند/ تجربه برجام غیر قابل اعتماد بودن آمریکا را ثابت کرد

معتقدم که رهبری با سخنان صریح روز گذشته خود، هم برای دولت و هم برای ملت یک اتمام‌حجتی را برای مذاکره با امریکا داشتند؛ برجام یک روزنه‌ای برای اثبات غیرقابل‌اعتماد بودن امریکا است.

به گزارش اصفهان شرق، رمضانعلی غلامرضایی در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز، پیرامون فرمایشات رهبر معظم انقلاب در روز گذشته در جمع اقشار مختلف مردم و تأکید معظم له بر اینکه برجام تاکنون نتیجه‌ای ملموسی در زندگی مردم نداشته است و تجربه برجام بی‌نتیجه بودن مذاکره با آمریکا را نشان داد، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب یک ارزیابی کاملی از ۶ماه روند گذشته برجام  تاکنون ارائه کردند.

وی با بیان اینکه معتقدم که معظم له با سخنان صریح روز گذشته  خود، هم برای دولت و هم برای مردم یک اتمام حجتی را برای مذاکره با امریکا داشتند، گفت: در فحوای کلام رهبری چنین مشخص بود که اگر خواهان حفظ عزت و اقتدار خود و درصدد تحقق الگوی ایرانی اسلامی هستیم، باید به داشته‌های داخلی تکیه  کنیم.

معاون سابق سیاسی سپاه صاحب‌الزمان(عج) تصریح کرد: رهبری اشاره داشتند که عده‌ای در داخل کشور برایشان سخت بود که بپندارند و بپذیرند که امریکا غیرقابل‌اعتماد و اطمینان است، بر این اساس برجام یک روزنه‌ای برای اثبات غیرقابل‌اعتماد بودن امریکا است.

وی ادامه داد: مطلب دوم در فرمایشات رهبری این است که برجام یک تجربه‌ای بود که مشخص کرد امریکا غیر اعتماد است بنابراین راه‌های مذاکره در موضوعات دیگر با امریکا بسته شد و امریکایی‌ها تجربه خوبی از خودشان در برابر ملت ایران بروز ندادند.

غلامرضایی افزود: نکته سوم قابل‌تأمل در فرمایشات رهبری بر این است که عده‌ای از دولتمردان تأکید می‌کردند قرار بر این نبوده که همه تحریم‌ها لغو شود، بلکه در مذاکره قول لغو بخشی از تحریم‌ها داده‌شده بود، ولی رهبری صراحتاً بیان کردند همه به من و هم به مردم گزارش دادند که قرار است همه تحریم‌ها در روز شروع برجام لغو شود.

وی اذعان کرد: مطلب چهارم در فرمایشات رهبری این است که مسئولان در پی توجیه و پوشش بدعهدی آمریکایی‌ها در قبال ایران نباشند و با انحاء مختلف برای نقض برجام توسط آمریکایی‌ها بهانه سازی نکنند.

معاون سابق سیاسی سپاه صاحب‌الزمان(عج) خاطرنشان کرد: نکته بعدی که رهبری موشکافانه و مدبرانه در فرمایشات خود فرمودند، پیرامون کشورهای منطقه است که با امریکا ارتباط داشتند و امروز نتیجه این ارتباط خود را به‌صورت کودتا علیه خودشان مثل ترکیه می‌بینند.

وی ابراز کرد: در مجموع فرمایشات رهبری در جمع اقشار مختلف مردمی که از چندین استان بودند، یک اتمام‌حجت بود و مسئولین باید بنشینند  و بر اساس داشته و توانمندی‌های داخلی یک باور و اراده ملی را برای عبور از بحران اقتصادی کشور برنامه‌ریزی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.