سرویس: تولیدی 16:07 - سه شنبه 12 مرداد 1395

کارشناس مسائل سیاسی:

اعتماد زیاد به دشمن در برجام، نتیجه عکس داد/ آقای رئیس جمهور کدام شعار انقلاب توخالی بود؟

حاجیان گفت: امروز در خصوص برجام به همان نقطه اول رسیدیم که به آمریکا نمی شود اعتماد کرد و ثابت شد که نقشه آمریکا چیزی جزء تسلیم شدن ایران نیست.

کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با اصفهان شرق با اشاره به استدلال دولت از برجام با هدف برداشتن تحریم ها، گفت: دولت مانع اصلی مشکلات اقتصادی کشور را تحریم ها می دانست و به نوعی مذاکره را تنها راه حل برون رفت از تحریم ها عنوان می کرد به نوعی که تمام تخم مرغ ها را در سبد مذاکره با آمریکا در موضوع هسته ای گذاشت.

حاجیان با توجه به خوشبینی دولتی ها از نتایج مذاکرات اخیر، اظهار کرد: به نوعی در پی مذاکرات انجام گرفته، خوش باوری در مسئولان به وجود آمد که می توان از دشمن امتیاز گرفت و امروز بعد از گذشت 6 ماه از برجام، هیچ گشایشی در زندگی مردم رخ نداد.

وی افزود: دشمن از پشت پرده تحریک می کند که هیچ رابطه اقتصادی با ایران شکل نگیرد و این دقیقا مصداق بارز بدعهدی آمریکایی ها در باب مذاکرات بود.

کارشناس مسائل سیاسی با بیان این مطلب که رهبر معظم انقلاب در قبل و حین اجرای برجام بارها بحث عدم اعتماد به آمریکا را گوشزد کرده بودند، بیان کرد: برخلاف گفته مسئولان دولتی، تحریم ها فقط از روی کاغذ حذف شد و در میدان واقعیت هیچگونه ظهوری نداشت و می توان گفت، اعتماد زیاد به دشمن نتیجه عکس دارد و قطعا با حرکت پشت سر رهبری و  عمل به فرمایشات معظم له، باید توجه داشت که همان تجربه گذشته تکرار نشود.

*تحقق شعارهای انقلابی در عمل رخ داد

وی با اشاره به اینکه برخی مسئولان در برابر بدعهدی دشمن، دم از شعارهای توخالی در داخل کشور می زنند، افزود: آمریکا طبق برنامه ریزی هایی که داشت، در صدد بود تا امتیازاتی در موضوعات هسته ای، حقوق بشر و مسائل منطقه ای از ایران گرفته و کشور را به عقب نشینی وا دارد و در این میان، مسئولان بعضا صحبت های ضد و نقیض سر داده و می گویند که با شعار های توخالی نمی توان مقاومت کرد.

حاجیان با بیان فرمایش امام خمینی(ره) و سربلندی ایران اسلامی، ادامه داد: امام خمینی فرمودند؛« ما همه شعارها را با عمل محک زدیم، سرنگونی شاه را در عمل نظاره کردیم، شعار مرگ بر آمریکا را با تسخیر لانه جاسوسی تماشا کردیم و چه شیرینی برای ملت ایران که مثل سایه بر سر آمریکا فرود آمد» و مسلما در این خصوص اگر شعار دادیم به چشم خود به تماشای تحقق تک تک شعارهای انقلابی بودیم.

وی در ادامه مطالب مذکور گفت: امروز شخصیت تراز اول کشور می گوید نمی توان در برابر ابرقدرت ها با شعارهای توخالی بایستیم و در این خصوص این سوال مطرح می شود که کدام شعار انقلاب توخالی بوده است؟ این در حالی است که در طول انقلاب اسلامی همه شعارها محقق شد و به عمل آمد.

*برجام سفره مردم را تنگ تر کرد

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره صریح به این مطلب که در سیاست خارجی منفعل عمل کرده ایم، اظهار کرد: امروز می بینیم که سیاست هایی که از سوی دولتی ها گرفته شد، سفره مردم را جمع تر کرد و شاهد نوعی انفعال در سیاست خارجی هستیم به گونه ای که به جای ثبات و اقتدار، موضع تواضعی و ضعف را از خود نشان می دهند.

وی در بخش دیگری از گفتگو با توجه به اینکه هیچگاه بین حق و باطل، صلح و آشتی اتفاق نمی افتد، اذعان کرد: به بهانه اعتدال و میانه روزی نمی توان بین حق و باطل اشتی به وجود آورد زیرا دشمن هیچ امتیازی به دست ما نخواهد داد و تجربه سی و چند ساله کشور، این مهم را ثابت کرده است.

حاجیان با عنوان این مطلب که دولت امروز برجام را جز افتخارات خود می داند، خاطر نشان کرد: اگر نتیجه ندادن برجام از طرف دولت اعلام شود، اولین واکنش آن این است که مردم نسبت به دولت بی اعتماد شده و این می تواند نتایج عکس در انتخابات پیش رو بگذارد و به این دلیل می بینیم که علی رغم بد عهدی آمریکا و عدم نتیجه برجام، رئیس جمهور از آن به آفتاب تابان و افتخار نام می برد.

*تکیه مسئولان بر توان داخل باشد نه دست خارج

وی افزود: طی چند سال اخیر همه تلاش ها بر توافق هسته ای و مذاکرات قرار گرفت و می توان گفت، دولت از حوزه های زیادی در خصوص پیشرفت کشور باز ماند و این مساله نه تنها در بین برخی تحلیل گران سیاسی مطرح شد بلکه نظرسنجی ها نشان داد که اقبال عمومی نسبت به برجام کم شده است.

کارشناس مربوطه با ذکر بی نتیجه ماندن برجام و برداشته نشدن تحریم های ظالمانه علیه ایران اذعان کرد: امروز در خصوص برجام به همان نقطه اول رسیدیم که به آمریکا نمی شود اعتماد کرد و ثابت شد که نقشه آمریکا چیزی جزء تسلیم شدن ایران نیست.

وی در پایان با یادآور شدن نکات ارائه شده از سوی امام خامنه ای مدظله العالی در خصوص بدعهدی دشمنان، افزود: روشنگری رهبری در خصوص برجام و نتایج آن، فرصتی را برای مسئولان فراهم می کند که دچار برجام ها و سم مهلک بعدی که دشمن در تدارک آن است، نشوند و با جدیت به ظرفیت های داخلی و اقتصاد مقاومتی مد نظر رهبری تکیه زنند.

انتهای پیام/ ش

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.