سرویس: اجتماعی 11:09 - سه شنبه 12 مرداد 1395

معاون میراث فرهنگی اصفهان:

نخاله‌برداری سبب تخریب برج تاریخی کبوترخانه درچه شد/ فرد مخرب ملزم به بازسازی برج است

معاون میراث فرهنگی اصفهان با اشاره به تخریب برج تاریخی کبوترخانه درچه گفت: نخاله‌برداری سبب تخریب برج تاریخی کبوترخانه درچه شد که فرد مخرب ملزم به بازسازی برج است.

به گزارش اصفهان شرق، ناصر طاهری با اشاره به تخریب برج کبوترخانه درچه اظهار داشت: برج کبوترخانه درچه مالکیت خصوصی دارد و در زمین کشاورزی یک پیرمرد قرار گرفته که سال گذشته و با عدم آگاهی از این‌که برج کبوتر خانه آثاری تاریخی است، اقدام به تخریب قسمتی از برج کرد تا از این قسمت و زمین آن برای کشاورزی بهره‌برداری کند.

وی افزود: در این راستا نمایندگی میراث فرهنگی در شهرستان خمینی‌شهر، شهرداری درچه و یگان حفاظت درچه به این ماجرا ورود پیدا کرده و از تخریب بیشتر این بنای تاریخی جلوگیری کردند.

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: ازاین‌رو فرد تخریب‌کننده به سازمان میراث فرهنگی مراجعه کرد و از اینکه این برج یک بنای تاریخی است اظهار بی‌اطلاعی کرد.

وی بیان کرد: اداره‌کل میراث فرهنگی به وی هشدار داد که اقدام بعدی را در راستای بازسازی این برج تاریخی انجام دهد، ازاین‌رو به دلیل اینکه این برج مالکیت خصوصی دارد بازسازی برج به دست فرد مخرب سپرده‌ شده است.

طاهری به خسارتی که سال گذشته به این برج وارد شده اشاره کرد و افزود: به حدود 10 درصد از بخش کوچکی از کناره برج توسط این فرد آسیب وارد شده بود، ازاین‌رو به شهرداری درچه اعلام شد تا زمانی که این برج بازسازی نشده مجوز در هیچ موردی به وی داده نشود.

وی گفت: امسال مطلع شدیم این فرد باز هم به برج کبوترخانه درچه آسیب رسانده است و این آسیب در جریان نخاله برداری و جمع‌آوری نخاله‌هایی است که سال گذشته به بار آورده بود.

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهان اظهار داشت: در سال جاری برج کبوترخانه درچه تخریب نشده است، بلکه فقط آسیب جزئی به آن وارد شده است که فرد مخرب ملزم به بازسازی برج است در غیر این صورت به مراجع قضایی تحویل داده می‌شود.

تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.